Regulacija

Britanija želi smanjiti dominaciju Googlea i Facebooka na tržištu internetskog oglašavanja

AUTOR:

OBJAVLJENO:

19.12.2019. u 8:52

AUTOR:

OBJAVLJENO:

19.12.2019. u 8:52

google office headquarters palo alto california technology information search engine giant logo sign parking lot internet Rodolfo Arpia fortune 500 company enterprise entrepreneur famous rich profitable industry industrial compound profits horizontal garden plants trees park, Image: 6460741, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Sjedište Googlea u Palo Altu

Postoje snažni argumenti u prilog strožoj regulaciji Googlea i Facebooka kako bi se ograničile moguće negativne posljedice njihove dominacije na području internetskog oglašavanja, poručio je u srijedu britanski regulator za zaštitu tržišnog natjecanja.

Googleovi su prihodi od oko šest milijardi funti u 2018. činili više od 90 posto ukupnih prihoda od internetskog oglašavanja u Velikoj Britaniji, navodi CMA,

Facebookovi su pak činili gotovo polovinu prihoda od oglasa sa slikama, dodaju britanski regulatori.

"Veliko" ne znači nužno i „loše”, napominju, ističući da su platforme na tržište donijele inovativne i vrijedne proizvode i usluge. Pribojavaju se ipak da bi njihov položaj mogao imati negativne posljedice po ljude i tvrtke koji svakodnevno koriste njihove usluge.

Dodatnu brigu izaziva i dojam ljudi da prilikom korištenja platformi nemaju kontrolu nad svojim podacima, navode regulatori.

„Većina nas svakodnevno posjećuje stranice društvenih mreža i pretražuje internet, ali funkcioniranje tih tvrtki možda nam je misterija", kazao je izvršni direktor CMA-e Andrea Coscelli.

"Digitalno oglašavanje glavni je pokretač velikih tvrtki poput Googlea i Facebooka i mi polako stječemo predodžbu o tome kako to složeno novo tržište funkcionira”, dodaje Coscelli.

CMA je u srpnju pokrenula istragu o digitalnom oglašavanju, uključujući i vlasništvo nad podacima. Danas su objavili da su istraživali kako tvrtke prikupljaju i koriste podatke o ljudima, kako na njima zarađuju i što to znači za njihovu konkurenciju i za ljude i tvrtke koje svakodnevno koriste te usluge. Sada će otvoriti javne konzultacije o svojim spoznajama i najvjerojatnije dati preporuke novoj britanskoj vladi o mogućoj regulaciji sektora.

Ako se u konačnici ne pronađu rješenja za otvorena pitanja, bilo na globalnoj razini bilo u Britaniji, spremni su, kažu, sami nešto poduzeti, na temelju postojećih ovlasti.