Sajam brodogradnje

'Imali smo najuspješnije ljeto u desetogodišnjoj suradnji između Hrvatske i Norveške'

Hrvatske tvrtke su nastupile na međunarodnom sajmu Aqua Nor koji se održava svake druge godine u Norveškoj
Brodovi šibenske tvrtke CroNoMar
 CroNoMar

Hrvatske tvrtke su nastupile na nedavno održanom međunarodnom sajmu Aqua Nor, koji se održava svake druge godine u Trondheimu u Norveškoj. Na ovom sajmu su hrvatski brodograditelji bili predstavljeni s tri broda.

Tvrtka Moen Marin AS, koja je ujedno i kupac hrvatskih proizvoda, u sklopu svog izložbenog prostora na sajmu predstavila je plovilo izgrađena u šibenskom brodogradilištu, kojima upravljaju tvrtka Iskra brodogradilište 1, koja je u vlasništvu slovenske obitelji Šešok, a početkom godine preuzela je brodogradilište NCP iz Šibenika. Bila su izložena i plovila izgrađena u brodogradilištu Oštro iz Kaštela te Tehnomont iz Pule.

Iskra brodogradilište 1 predstavilo se s prvim brodom na hibridni pogon, tvrtka Oštro sa svojim 12-metarskim radnim brodom, a Tehnomont s 15-metarskim katamaranom.

Posljednje desetljeće sajam Aqua Nor je jedan od najvažnijih međunarodnih događaja za industriju marikulture. Na njemu se posjetitelji koji posluju u ovom sektoru i koji su vezani za njega, mogu upoznati sa svim novitetima, proizvodima, uslugama, kao i projektima istraživanja i razvoja koji su važni za industriju marikulture i ribarstva. Industrija marikulture posljednjih godina bilježi značajan napredak u području tehnologija, procesa i usluga koje su prisutne u sektoru marikulture.

„Sve najvažnije zemlje koje se bave marikulturom predstavljaju se na ovom sajmu, bilo kao izlagači, posjetitelji ili u sklopu poslovnih izaslanstava. Knjige narudžbi za sva tri hrvatska partnera tvrtke CroNoMar koja su izlagala na ovom sajmu popunjena su za 2019. godinu te su upravo u tijeku pregovori za izgradnju novih radnih brodova s kojima bi se popunilo i prvo polugodište 2020. godine. Ljeto 2019. ostat će zabilježeno kao najuspješnije ljeto u desetogodišnjoj suradnji između hrvatskih i norveških partnera u sektoru male brodogradnje“, pojašnjava Ana Zajc, viša projektna savjetnica u tvrtki CroNoMar iz Šibenika.

Radi se o tvrtki koja od 2010. posreduje u poslovima gradnje i plasmana brodova, a najveći dio aktivnosti CroNoMar je usmjerio upravo na uspostavu poslovne suradnje između hrvatskih i međunarodnih partnera u sektoru mora i pomorstva, odnosno, na povećanje broja izvoznih poslova i njihovu realizaciju. Zahvaljujući posredovanju CroNoMar-a, kupna vrijednost izvoza iznosi preko 135 milijuna eura.

„Brodovi izgrađeni u Šibeniku i Kaštelima koriste se u svakodnevnom poslovanju na uzgajalištima ribe diljem svijeta, dok se servisna plovila izgrađena u Tehnomontu u Puli za sada koriste u Norveškoj za opskrbu, održavanje i servisiranje uzgajališta“, otkriva Ana Zajc.

Prvi brod šibensko brodogradilište je isporučilo u 2010., kada je potpisan okvirni ugovor o izgradnji 15 brodova kroz period od tri godine. Nakon toga, zahvaljujući kvaliteti proizvoda i konkurentnosti u odnosu na druge proizvođače, projekt izgradnje radnih brodova za međunarodne klijente u sektoru marikulture nastavlja se sa šibenskim, ali i drugim hrvatskim brodogradilištima kroz ugovaranje novih modela i vrsta brodova. Trenutno je u šibenskom brodogradilištu u izgradnji 12 radnih brodova od kojih se ističu hibridni modeli brodova te nekoliko potpuno novih modela i tipova radnih brodova različitih dimenzija. Ove se jeseni očekuje isporuka stotog broda izgrađenog u nekadašnjem šibenskom brodogradilištu NCP koji je početkom godine preuzet od strane tvrtke Iskra brodogradilište 1.

„Kada govorimo o brodu na hibridni pogon, govorimo o potpuno novom modelu s elektroinstalacijom uključujući diesel generatore i akumulatore, električnom propulzijom, kao i specifičnom opremom koja će biti upravljana elektropogonom. Ovakvi modeli radnih brodova značajno su veće ugovorene vrijednosti od do sada isporučenih brodova iz šibenskog brodogradilišta“, ističe viša projektna savjetnica tvrtke CroNoMar.

Nedavno je tvrtka CroNoMar, uspješno završila i proces pregovaranja s tvrtkom Oštro za izgradnju novog tipa radnog katamarana. Radi se o modelu ugovora za prvi brod određenih tehničkih specifikacija s namjerom da se unutar jedne godine u proizvodnju uvedu inovativna poboljšanja te da se, s obzirom na zadovoljstvo inozemnog partnera isporučenim proizvodom, hrvatskom partneru omogući višegodišnja proizvodnja kako za norveško, tako i za druga strana tržišta marikulture.

„Svaki novi radni brod je pregovaran zasebno kako bi u cijelosti bio prilagođen zahtjevima krajnjeg kupca, posebno s tehničkog aspekta. Važno je napomenuti da novi ugovori zaključeni u 2019. obuhvaćaju nove modele te značajna tehnička poboljšanja brodova koji već jesu dobro poznati hrvatski proizvod. Na ovaj način otvaraju se i nove mogućnosti za još bolju promociju hrvatskih proizvoda visoke kvalitete za inozemno tržište u sektoru marikulture i ribarstva. Sve navedeno znači ne samo rast prihoda i zarade, već i nova radna mjesta za različite profile radnika u hrvatskom sektoru brodogradnje i inženjeringa“, napominje Zajc.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 23:43