Procvat industrije

Dugotrajna kriza velikih brodogradilišta stvorila pogrešnu sliku o hrvatskoj brodogradnji

Potražnja za inženjerima brodogradnje nikad nije bila veća, projektantske tvrtke u Zagrebu, Splitu i Rijeci zasute su narudžbama iz inozemstva, traže se jahte, kruzeri…
Brodogradilište Uljanik
 Danijel Bartolic / CROPIX
Potražnja za inženjerima brodogradnje nikad nije bila veća, projektantske tvrtke u Zagrebu, Splitu i Rijeci zasute su narudžbama iz inozemstva, traže se jahte, kruzeri…

Sada kad je jasno da neka velika brodogradilišta nisu preživjela tranziciju ni opstala na tržištu čak ni uz pomoć milijardi kuna državnih subvencija, opravdano je pitanje je li nepovratno izgubljeno i znanje o gradnji brodova i time ozbiljno uzdrmani temelji brodogradnje u Hrvatskoj.

Posljednji je pokleknuo pulski Uljanik, no u proteklih je desetak godina otvoreno nekoliko manjih brodogradilišta te nekoliko desetaka projektnih ureda koji pružaju razne projektantske usluge brodogradilištima širom svijeta. Najviše ih je u Rijeci i Splitu, ali i u drugim gradovima. Potražnja za inženjerima brodogradnje i strojarstva veća je nego ikad od osamostaljenja Hrvatske. Mnogi su iz posrnulih brodogradilišta prešli u nove projektantske urede. Istodobno, preživjela velika i srednja brodogradil...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2025 06:47