
Nastavljaju se teška vremena za Gucci. Luksuzni modni brend, koji svojoj matičnoj tvrtki Kering donosi polovicu ukupne prodaje i dvije trećine operativne dobiti, u drugom tromjesečju 2025. zabilježio je pad prihoda za čak 25 posto u odnosu na isto razdoblje lani, a njihove se skupe krpice slabije prodaju u baš svim većim regijama u svijetu. I to nakon što je u prva tri mjeseca već zabilježen pad na sličnoj razini, piše Financial Times.
Iako Kering u svom portfelju ima druge poznate brendove - Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga i Alexander McQueen - ni oni ne stoje dobro pa neće uspjeti nadoknaditi Guccijevo slabo poslovanje. Prodaja Yves Saint Laurenta, drugog najvećeg brenda, također je pala za 10 posto u tromjesečju za nama.
„Iako su brojke koje izvještavamo i dalje znatno ispod našeg potencijala, sigurni smo da su naši sveobuhvatni napori u protekle dvije godine postavili zdrave temelje za sljedeće faze u razvoju Keringa“, umiruje François-Henri Pinault, predsjednik uprave i glavni izvršni direktor.
Financijska direktorica Armelle Poulou dodala je da se prodaja Guccija poboljšala među sjevernoameričkim kupcima, dok su Bottega Veneta i odjel za naočale u tom razdoblju porasli jednoznamenkastim brojkama.
Kada se sve zbroji, operativni prihod Keringa je u prvoj polovici godine ipak pao za 39 posto na 969 milijuna eura što je prije svega posljedica pada u Gucciju koji je premašio 50 posto.
Novog glavnog izvršnog direktora grupe Lucu de Mea, kojem se pripisuju zasluge za preokret proizvođača automobila Renault i koji bi se trebao pridružiti tvrtki u rujnu, očekuje izazovan zadatak - morat će poboljšati Keringove rezultate, riješiti rastuće dugove i rekonfigurirati upravu. Već i sam dug je dovoljno velik problem jer je u 2024. iznosio 10,5 milijardi eura, što znači da se u samo dvije godine učetverostručio. To je izazvalo zabrinutost ulagača pa su dionice Keringa pale za gotovo četvrtinu u protekloj godini i sada vrijede manje od 27 milijardi eura.
De Meo će preuzeti dužnost od Pinaulta, potomka Keringove kontrolirajuće obitelji, koji je bio i glavni izvršni direktor i predsjednik uprave od 2005. Pinault će ostati predsjednik uprave. Pred novim izvršnim direktorom je i odluka hoće li iskoristiti opciju za kupnju 70-postotnog udjela katarskog fonda Mayhoola u Valentinu, u kojem Kering drži 30 posto, te hoće li preuzeti kontrolu nad licencom za ljepotu Gucci od Cotyja kada dođe vrijeme za obnovu.
Općenito usporavanje tržišta luksuzne robe uvelike je utjecalo na poslovanje Keringa koji se bez obzira na pokušaje rebrendiranja, od toga nikada nije uspio oporaviti. Doduše, isto se dogodilo i konkurentima poput LVMH-a i Richemonta, vlasnika Cartiera.
Komentari
0