
Tehnološki poduzetnik Sergej Mosunov, putem svoje američke investicijske kompanije SMG Capital, kupio je luksuzni brend Fabergé, svjetski poznat po raskošnim draguljima ukrašenim jajima. Financial Times javlja kako je riječ o poslu vrijednom 50 milijuna dolara.
Fabergé, čije je majstorstvo postalo simbol bogatstva i luksuza, u vlasništvu je britanske grupe Gemfields više od desetljeća. Prodajom će Gemfields dobiti 45 milijuna dolara odmah po zaključenju transakcije krajem kolovoza, dok će preostalih 5 milijuna biti isplaćeno kroz kvartalne tantijeme.
Brend je inače utemeljio zlatarski majstor Peter Carl Fabergé u Sankt Peterburgu krajem 19. stoljeća, izrađujući luksuzna uskršnja jaja za ruske careve Aleksandra III. i Nikolaja II. Od otprilike 50 jaja napravljenih za carsku obitelj između 1885. i 1916., sačuvano ih je više od 40. U jednoj od najvećih privatnih kupnji 2004. godine, ruski naftni magnat Viktor Vekselberg platio je više od 90 milijuna dolara za devet carskih jaja iz kolekcije obitelji Forbes.
Danas Fabergé, uz nakit, prodaje i luksuzne satove te kolekcionarske predmete, poput limitiranog Guilloché emajliranog jagoda “surprise” jajeta čija cijena doseže od vrtoglavnih 58.080 funti.
Mosunov je izjavio kako mu je “velika čast postati skrbnikom tako iznimnog i globalno prepoznatog brenda” te najavio kako će fokus biti na nakitu, modnim dodatcima i satovima.
Izvršni direktor Gemfieldsa Sean Gilbertson poručio je kako prodaja “označava kraj jedne ere” te priznao da će im nedostajati marketinški utjecaj i prepoznatljivost brenda. Gemfields je krajem prošle godine započeo strateški pregled poslovanja Fabergéa zbog kako kažu “značajnih izazova” u posljednjem kvartalu.
Misterij tri ruska Antonova u Leipzigu
U prijevodu to znači kako im je Fabergé postao uteg. Londonski proizvođač dragog kamenja u 2024. je zabilježio gubitak od 100,8 milijuna dolara, što je znatno više od gubitka od 2,8 milijuna dolara godinu ranije, dok su prihodi pali 19% na 213 milijuna dolara. Analitičari su prodaju opisali kao dobar potez.
A tko je Mosunov i koliko je uspješan njegov SMG?
Riječ je o prilično misterioznom tehnološkom poduzetniku i investitoru. Tijekom karijere bio je uključen u osnivanje i vođenje više platformi, među kojima su B9, AngelsDeck i The Garage Syndicate, kroz koje je podržao više od stotinu startupova, uključujući tvrtke poput Rappi, Kraken i Tanium. Njegov investicijski pristup temelji se na pronalaženju inovativnih poduzeća s velikim potencijalom rasta, a do sada se fokusirao uglavnom na tehnološki sektor.
SMG Capital LLC je američka investicijska kompanija koja je u potpunom vlasništvu Sergeja Mosunova. Tvrtka se usmjerava na strateška ulaganja u luksuzne marke i poduzeća koja imaju snažno naslijeđe i globalne ambicije. U kolovozu 2025. SMG Capital je preuzela luksuzni brend Fabergé od Gemfields Group za 50 milijuna američkih dolara.
Prema podacima iz službenih registara u Ujedinjenom Kraljevstvu, Mosunov je naveden kao ruski državljanin, star je 39 godina i trenutno ima prebivalište u Engleskoj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....