Prvi izvještaj

Održivo poslovanje: Lidl do 2025. planira srezati udjel plastike u ambalaži za 20 posto

AUTOR:

OBJAVLJENO:

8.11.2019. u 16:29

AUTOR:

OBJAVLJENO:

8.11.2019. u 16:29

Medulin, 150217.
Na ulazu u Medulin radnici dovrsavju zadnje sminkanje novog marketa Lidl koji ce svoja vrata otvoriti 20. veljace. Foto: Goran Sebelic / CROPIX
CROPIX

Lidl do 2025. godine namjerava smanjiti količinu plastike u ambalaži proizvoda za 20 posto. K tome, cilj im je da do 2025. godine sva pakiranja proizvoda budu prikladna za recikliranje.

Poruka je to koju su iz Lidla jučer uputili predstavaljajući svoje izvješće o održivosti za 2017. i 2018. godinu. Riječ je, istaknuli su u Lidlu, o prvom takvom izvješću jednog maloprodajnog lanca u Hrvatskoj.

Recikliranje

Smanjenje udjela plastike u ambalaži proizvoda i veća reciklaža na tragu je zahtjeva EU i ciljeva Schwarz Grupe, u sastavu koje je i Lidl. U Europi, poručuju u Lidlu, svake godine nastaje 25 milijuna tona plastičnog otpada, od čega se reciklira manje od 30 posto. Stoga je Lidlov cilj plastiku zamijeniti održivim materijalima koji se mogu reciklirati kad god je to moguće. Tijekom ove godine u Lidlu, pohvalili su se u tom maloprodajnom lancu, izbacuju sve proizvode za jednokratnu uporabu od plastike, poput slamčica, jednokratnih čaša, tanjura, pribora za jelo i štapića za uši s plastičnom drškom te ih zamjenjuju artiklima od održivih materijala koji se mogu reciklirati, a na čijem su razvoju radili s dobavljačima.

Model odgovornog poslovanja pod nazivom “Na putu prema sutra” fokusiran je, poručili su iz Lidla, na pametno i pošteno upravljanje utjecajem te tvrtke na okoliš i društvenu zajednicu te hrvatsko gospodarstvo u cjelini. U cijeli su proces uključeni kupci, zaposlenici i dobavljači, ali i političari, nevladine organizacije i mediji. Svima njima poslani su anketni upitnici kako bi Lidl dobio odgovor na pitanje koje su teme u fokusu svakog od dionika i kako se u njih uklapa taj maloprodajni lanac.

Ukupno su, istaknuli su u Lidlu, anketirana 252 ispitanika iz svih skupina, od čega oko polovicu čine kupci. U Lidlu nisu htjeli otkriti koje su političare anketirali, no ističu da ih ima kako iz središnje vlasti tako i s lokalne razine.

Kvaliteta i sigurnost

Odgovori različitih skupina su zanimljivi. Naime, kupci koji su sudjelovali u istraživanju naglasak su stavili na kvalitetu i sigurnost proizvoda te na uključivanje još više lokalnih proizvođača u Lidlov asortiman. Zaposlenicima su, s druge strane, u fokusu njihovi radni uvjeti, a političari su naglasak stavili na lokalni razvoj i lokalne dobavljače, kao i na korporativna ulaganja u zajednicu. Dobavljačima su, pak, najvažnije teme lokalnog razvoja, upravljanja ambalažom i sigurnosti na radu za svoje i Lidlove zaposlenike. S druge strane, nevladinim organizacijama najvažnije su teme bacanja i mogućnosti doniranja hrane.

Lidl Hrvatska

Dalibor Bošnjak, Marina Dijaković, Mislav Galić, Boris Lozić, Ljiljana Kovačević