U krizi vide priliku

'FDS-40 za dezinfekciju jedne sobe treba samo tri minute, a trošak je 5 kn'

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

10.7.2020. u 9:17

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

10.7.2020. u 9:17

Magdis

Marko Gross

Domaća tvrtka Magdis, najveći regionalni proizvođač kozmetike, našla je način kako doskočiti koronakrizi. Iako najpoznatiji kao proizvođači kozmetičke linije Biobaza, svoj su fokus sada potpuno prebacili na proizvodnju dezinficijensa i strojeva za njihovo raspršivanje.

Magdis je, inače, još 2018. od Atlantic grupe preuzeo kozmetičku kompaniju Neva, pa sada osim brendova dezinficijensa Biobaza Home i Clinic u svom asortimanu imaju i Asepsoletu, jedan od najstarijih brendova antiseptičkog sredstva na našem tržištu.

Lanci nabave

- U planu je za ovu godinu bilo proširiti Asepsoleta ponudu s vlažnim maramicama i tekućinom za suho pranje ruku djece Asepsoleta Kids, ali kako smo proizveli prvu ovogodišnju količinu, tako smo je prodali, u svega par dana. Ambalaže više nije bilo, teško su se dobavljale i sirovine. Već smo krajem ožujka osjetili kako je to kada gospodarstvo gotovo preko noći stane - prepričava Marko Gross, predsjednik Uprave Magdisa.

O potpunoj pomutnji u lancima nabave zbog koronavirusa, priča, najbolje govore epizode od prije par mjeseci, kada su tjednima čekali da im stigne pošiljka prirodnih mirisa sa sjevera Njemačke, a ambalaže iz Kine zaglavile su na moru.

- Jedan dio ambalaže ostao je zaključan u skladištu našeg dobavljača iz Italije nakon što je proglašena karantena, a drugi dio je pristižući iz Kine umjesto u Kopru na kraju završio u karanteni na Malti. Ali usprkos tome uspjeli smo održati normalno poslovanje, a prvi smo kvartal ove godine završili i bez Vladinih potpora i očuvali 165 radnih mjesta unutar grupacije - ističe.

Za to je, kako kaže, zaslužna pravovremena odluka da svoje resurse preusmjere na aktualne potrebe tržišta. Već su ranije imali iskustvo pojačane proizvodnje dezinficijensa za vrijeme epidemije SARS-a, ali sada su otišli i korak dalje pa su proizveli kompletan sustav za dezinfekciju - Fogging Disinfection System 40. Iza kompliciranog imena krije se njihova inovacija, naprava veličine omanje kutije koja, napunjena dezinficijensom, ispušta finu maglicu i orošavanjem dezinficira prostor.

Magdis

Marko Gross

 

Inovacija

- To je stopostotna hrvatska inovacija. Za potpunu dezinfekciju jedne dvokrevetne sobe, primjerice, FDS-u treba tri minute, a trošak je oko 5-6 kuna. Stroj zaprima pet litara dezinficijensa, što je dostatno za oko 3000 kvadrata prostora. Funkcionira tako da fina maglica pada po tekstilnim, drvenim, staklenim ili inoks površinama i pritom ne djeluje abrazivno ni korozivno, a budući da je biorazgradiv, nije ga potrebno ispirati, što štedi vrijeme - objašnjava.

Prije nego što su FDS-40 lansirali na tržište i pokrenuli proizvodnju, Magdis ga je koristio u svojim prostorijama zadnjih pet godina. Početkom epidemije, kaže, sustav je odmah naručio i drogerijski lanac dm za svoja skladišta i poslovnice, a onda i Fina, dječji vrtići...

- Budući da je Hrvatska turistička zemlja, a znali smo da će turizam biti najviše pogođen, FDS-40 smo odmah ponudili hotelijerima. Sada ga svakodnevno koriste u Adriatic Luxury hotelima, kao i u hrvatskom lancu marina ACI, a sustav su naručile i najveće hrvatske čarter kompanije te nekoliko hotelijera iz Crne Gore - nabraja Gross.

Na pitanje koji su neki budući investicijski planovi, šef Magdisa odgovara da ne može sa sigurnošću planirati niti sljedeći mjesec, a kamoli kraj godine.

Na policama u regiji

- Upravo smo tržištu predstavili nove Melem dezodoranse za koje primamo izuzetno pozitivne komentare. U planu je još nekoliko većih projekata do kraja godine, a nadamo se da će epidemiološka situacija omogućiti da se oni i dogode - kaže.

Očekivano, Magdis za ovu godinu ne planira veća kapitalna ulaganja, kao ni marketinške projekte. Ali, napominje Gross, to nikako ne znači da će mirovati.

- Kao i dosad, nećemo samo promatrati situaciju iz prikrajka. Uostalom, Biobaza je i nastala početkom  2010. iz potrebe da prebrodimo tadašnje krizno razdoblje - prepričava Gross, koji je baš te godine preuzeo kormilo kompanije od svog oca Srećka Grossa. Danas su njihovi proizvodi na policama dućana svih zemalja regije, kao i onima Slovačke, Mađarske, Bugarske, Rumunjske i Poljske.