U krizi vide priliku

'FDS-40 za dezinfekciju jedne sobe treba samo tri minute, a trošak je 5 kn'

Sada ga svakodnevno koriste u Adriatic Luxury hotelima, kao i u ACI-ju, a sustav su naručile i naše najveće čarter-kompanije
Marko Gross
 Magdis
Sada ga svakodnevno koriste u Adriatic Luxury hotelima, kao i u ACI-ju, a sustav su naručile i naše najveće čarter-kompanije

Domaća tvrtka Magdis, najveći regionalni proizvođač kozmetike, našla je način kako doskočiti koronakrizi. Iako najpoznatiji kao proizvođači kozmetičke linije Biobaza, svoj su fokus sada potpuno prebacili na proizvodnju dezinficijensa i strojeva za njihovo raspršivanje.

Magdis je, inače, još 2018. od Atlantic grupe preuzeo kozmetičku kompaniju Neva, pa sada osim brendova dezinficijensa Biobaza Home i Clinic u svom asortimanu imaju i Asepsoletu, jedan od najstarijih brendova antiseptičkog sredstva na našem tržištu.

Lanci nabave

- U planu je za ovu godinu bilo proširiti Asepsoleta ponudu s vlažnim maramicama i tekućinom za suho pranje ruku djece Asepsoleta Kids, ali kako smo proizveli prvu ovogodišnju količinu, tako smo je prodali, u svega par dana. Ambalaže više nije bilo, teško su se dobavljale i sirovine. Već smo krajem ožujka osjetili kako je to kada gospodarstvo gotovo preko noći stane - prepričava Marko Gross, predsjednik Uprave Magdisa.

O potpunoj pomutnji u lancima nabave zbog koronavirusa, priča, najbolje govore epizode od prije par mjeseci, kada su tjednima čekali da im stigne pošiljka prirodnih mirisa sa sjevera Njemačke, a ambalaže iz Kine zaglavile su na moru.

- Jedan dio ambalaže ostao je zaključan u skladištu našeg dobavljača iz Italije nakon što je proglašena karantena, a drugi dio je pristižući iz Kine umjesto u Kopru na kraju završio u karanteni na Malti. Ali usprkos tome uspjeli smo održati normalno poslovanje, a prvi smo kvartal ove godine završili i bez Vladinih potpora i očuvali 165 radnih mjesta unutar grupacije - ističe.

Za to je, kako kaže, zaslužna pravovremena odluka da svoje resurse preusmjere na aktualne potrebe tržišta. Već su ranije imali iskustvo pojačane proizvodnje dezinficijensa za vrijeme epidemije SARS-a, ali sada su otišli i korak dalje pa su proizveli kompletan sustav za dezinfekciju - Fogging Disinfection System 40. Iza kompliciranog imena krije se njihova inovacija, naprava veličine omanje kutije koja, napunjena dezinficijensom, ispušta finu maglicu i orošavanjem dezinficira prostor.

Magdis
Marko Gross

Inovacija

- To je stopostotna hrvatska inovacija. Za potpunu dezinfekciju jedne dvokrevetne sobe, primjerice, FDS-u treba tri minute, a trošak je oko 5-6 kuna. Stroj zaprima pet litara dezinficijensa, što je dostatno za oko 3000 kvadrata prostora. Funkcionira tako da fina maglica pada po tekstilnim, drvenim, staklenim ili inoks površinama i pritom ne djeluje abrazivno ni korozivno, a budući da je biorazgradiv, nije ga potrebno ispirati, što štedi vrijeme - objašnjava.

Prije nego što su FDS-40 lansirali na tržište i pokrenuli proizvodnju, Magdis ga je koristio u svojim prostorijama zadnjih pet godina. Početkom epidemije, kaže, sustav je odmah naručio i drogerijski lanac dm za svoja skladišta i poslovnice, a onda i Fina, dječji vrtići...

- Budući da je Hrvatska turistička zemlja, a znali smo da će turizam biti najviše pogođen, FDS-40 smo odmah ponudili hotelijerima. Sada ga svakodnevno koriste u Adriatic Luxury hotelima, kao i u hrvatskom lancu marina ACI, a sustav su naručile i najveće hrvatske čarter kompanije te nekoliko hotelijera iz Crne Gore - nabraja Gross.

Na pitanje koji su neki budući investicijski planovi, šef Magdisa odgovara da ne može sa sigurnošću planirati niti sljedeći mjesec, a kamoli kraj godine.

Na policama u regiji

- Upravo smo tržištu predstavili nove Melem dezodoranse za koje primamo izuzetno pozitivne komentare. U planu je još nekoliko većih projekata do kraja godine, a nadamo se da će epidemiološka situacija omogućiti da se oni i dogode - kaže.

Očekivano, Magdis za ovu godinu ne planira veća kapitalna ulaganja, kao ni marketinške projekte. Ali, napominje Gross, to nikako ne znači da će mirovati.

- Kao i dosad, nećemo samo promatrati situaciju iz prikrajka. Uostalom, Biobaza je i nastala početkom 2010. iz potrebe da prebrodimo tadašnje krizno razdoblje - prepričava Gross, koji je baš te godine preuzeo kormilo kompanije od svog oca Srećka Grossa. Danas su njihovi proizvodi na policama dućana svih zemalja regije, kao i onima Slovačke, Mađarske, Bugarske, Rumunjske i Poljske.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
12. srpanj 2025 04:33