Najbolji gradovi

Objektivnost izbora shvatili smo kao misiju

AUTOR:

OBJAVLJENO:

4.10.2018. u 8:57

AUTOR:

OBJAVLJENO:

4.10.2018. u 8:57

Boris Kovačev / Profimedia, Alamy, Hanza Media

Gore: Varaždin, Krk, Samobor; Dolje: Labin, Dubrovnik, Poreč

Kad smo se u Jutarnjem listu i na portalu novac.hr odlučili da u partnerstvu sa specijaliziranom web stranicom gradonacelnik.hr te uz podršku istraživačke agencije Ipsos organiziramo prvo ozbiljno rangiranje izvrsnosti hrvatskih gradova, znali smo da je to pionirska akcija, nešto poput puta na neistražen teritorij.

Ključno pitanje koje nam se nametnulo u startu bilo je kako postaviti fer kriterije ocjenjivanja gradova po određenim kategorijama. Upravo zbog toga odlučili smo da kriteriji za izradu ljestvica izvrsnosti hrvatskih gradova budu što je više moguće objektivni, odnosno da rang gradova u konačnici proizlazi iz nespornih statističkih pokazatelja, kako onih dostupnih u javnim statistikama, ali i onih koje su skupljali analitičari stranice gradonacelnik.hr.

Vjerujemo da smo u jednoj od kategorija izbora Najbolji grad uspjeli stvoriti i prvi relevantni indeks kvalitete života u hrvatskim gradovima jer smo uspjeli upariti objektivne pokazatelje s istraživanjem mišljenja građana. Ipak, odlučili smo da ne želimo biti pretenciozni u reklamiranju naših analiza, odnosno ljestvica jer mislimo da je prepoznavanje izvrsnosti gradova ozbiljan posao koji će se razvijati u godinama koji dolazi. U posljednjih pola godine mnogo smo naučili i već vidimo kako ćemo sljedeće godine naše analize i rangiranje uspješnih gradova dignuti na još višu razinu.

Najveća vrijednost koju je nakladnička kuća Hanza Media dobila ovim projektom nova su znanja o gradovima kao najvažnijim jedinicama lokalne uprave u Hrvatskoj; o svemu onom što su već napravili, ali i o njihovim ambicijama koje su nas, moramo priznati, u više slučajeva doista impresionirale.

Zaključno, vrijedi napomenuti da su jedino nagrade Smart city i Eco city morale biti temeljene na donekle subjektivnoj procjeni žirija, ali smo kao organizatori inzistirali na racionalnoj procjeni atraktivnosti svih 26 prijavljenih gradova u svakoj kategoriji. Vjerujemo da smo i u tom dijelu uspjeli realizirati temeljni moto izbora Najbolji grad - objektivnost na prvome mjestu.