Negativan trend

Prodaja pametnih telefona u Kini potonula 37 posto u siječnju u odnosu na isti mjesec lani

AUTOR:

OBJAVLJENO:

25.2.2020. u 13:48

AUTOR:

OBJAVLJENO:

25.2.2020. u 13:48

--FILE--A customer tries out Huawei smartphones at a store in Yichang city, central China's Hubei province, 7 October 2015.
Huawei Technologies Co Ltd is aiming big for its smartphone business. Ren Zhengfei, the founder of Huawei, set an ambitious target on Wednesday (13 January 2016), calling on the company's consumer business group to aspire to $100 billion in annual revenue within the next five years. The company previously predicted that its smartphone sales revenue for 2015 will stand at $20 billion. The goal is demanding an annual growth rate of over 30 percent in each of the next five years. He also reaffirmed the company's emphasis on middle and high-end handset phones, saying the company will expand its smartphone business to over 170 countries by leveraging the company's abundant collection of intellectual copyrights. In 2015, Huawei overtook Xiaomi Corp as China's largest smartphone maker in terms of shipments.
Imaginechina

Ilustracija, trgovina pametnih telefona

Prodaja pametnih telefona u Kini u siječnju je pala više od trećine u usporedbi s istim razdobljem godine ranije, pokazali su u ponedjeljak podaci kineske vlade, što pokazuje razmjere šteta po potražnju građana, prouzročene epidemijom koronavirusa.

Krajem siječnja Kina je počela uvoditi ograničenja putovanja i apelirala na građane da izbjegavaju javna mjesta, netom pred početak novogodišnjih praznika, razdoblja u kojem Kinezi naveliko kupuju poklone, podsjeća Reuters.

U tom je mjesecu isporučeno ukupno 20,4 milijuna svih brendova pametnih telefona, što je smanjenje za 36,6 posto u odnosu na godinu ranije, objavila je Kineska akademija informacijske i komunikacijske tehnologije.

Najviše je pritom pala prodaja brendova s operativnim sustavom Android, potonuvši na 18,1 milijuna, nasuprot 29,9 milijuna prodanih u istom razdoblju prošle godine.

Prodaja Appleovih uređaja zadržala se na razinama iz istog lanjskog mjeseca, na nešto iznad dva milijuna. 

Kinesko tržište pametnih telefona smanjuje se već godinama budući da je potražnja počela više ovisiti o zamjeni starih uređaja nego o kupnji novih. Pad prodaje u siječnju daleko je izraženiji u usporedbi s 11,4-postotnim padom u prvom prošlogodišnjem mjesecu.

Analitičari su očekivali veliki pad prodaje na početku 2020. godine. Istraživačke tvrtke IDC i Canalys prognozirale su početkom mjeseca pad isporuka pametnih telefona za oko 40 posto u prvom ovogodišnjem kvartalu, ukazujući na epidemiju koronavirusa koja je pogodila potražnju i prouzročila probleme u nabavnim lancima.