Fil Rouge Capital

'Počeli smo raditi u srpnju, a već sada smo uložili 35 milijuna kuna'

AUTOR:

OBJAVLJENO:

3.9.2019. u 14:46

AUTOR:

OBJAVLJENO:

3.9.2019. u 14:46

Fil Rouge Capital

Predstavljanje akceleratorskog programa Fil Rouge Capitala

Ukupno imaju na raspolaganju čak 45 milijuna eura koje će u iduće četiri godine ulagati u inovativne poduzetnike, a jučer su u Zagrebu pokrenuli i svoj prvi akceleratorski program “Fil Rouge Capital Summer 19 Accelerator”.

U njega su ušla 24 startupa čiji osnivači dolaze iz Hrvatske i niza zemalja u regiji i EU, a bave se najrazličitijim biznisima – od napuhavajućih motoriziranih daski za surfanje (Albatross) preko ekološki održivih tenisica (Miret) do robota za čišćenje industrijskih hala (Dynamic Division) ili online televizijske igre (KunaKviz).

Radi se o fondu rizičnog kapitala kojim upravlja društvo Fil Rouge Capital (FRC), a dio kapitala dolazi i od hrvatskih obveznih mirovinskih fondova, HBOR-a te privatnih investitora.

Za tri mjeseca

Kako nam kaže jedan od partnera FRC-a Julien Coustaury, svi startupi u akceleraciji imaju sjedište i posluju u Hrvatskoj i primit će po 50 tisuća eura ulaganja u zamjenu za 8%  vlasničkog udjela. Prvi akceleratorski program završava za tri mjeseca, a 28. studenoga će uspješni među njima dobiti priliku prezentirati svoje ideje pred dvadesetak međunarodnih investitora za iduću, kapitalno intenzivniju fazu razvoja.

Taj fond je inicirala država povukavši za njega 35 milijuna eura iz fondova EU (predstavlja ga se stoga kao prvi hrvatski fond rizičnog kapitala), a ostatak je prikupio Fil Rouge Capital koji je posao upravljanja dobio na natječaju u organizaciji Europskog investicijskog fonda. Radi se o financijerima koji su već prilično aktivni na slovenskoj sceni, gdje su među osnivačima uspješnog ABC akceleratora, a u Hrvatskoj su kao voditelja skauta angažirali Stevicu Kuharskog, inače osnivača kurirske tvrtke Locodels. Dvojica partnera FRC-a, Julien Coustaury i Roger Blott, hrvatskoj bi pak poslovnoj javnosti mogli biti poznati iz vremena osnivanja Vipneta, jer su obojica potekli iz telekomunikacijskog biznisa.

Startupi koji sada ulaze u “Fil Rouge Capital Summer 19 Accelerator” tek su početak ambicioznog posla hrvatskog rizičnog fonda koji bi, u konačnici, raznim tipovima investicija trebao pokriti oko 250 mladih, tehnološki naprednih tvrtki i biti aktivan idućih 10 godina.

Startup school

“Interes je jako velik, primili smo ljetos čak 400 aplikacija. Počeli smo raditi u srpnju, a već sada smo investirali 35 milijuna kuna, od čega je jedan dio za polaznike akceleratorskog programa, a drugi dio su klasična venture capital ulaganja u šest tvrtki. Ugovor o investiciji smo već potpisali s tvrtkom Top Digital Agency (TDA) koja spaja kompanije i marketinške digitalne agencije, a ostali će slijediti uskoro”, kaže nam Coustaury. Iznose konkretnih VC ulaganja, kao i imena izabranih startupa, zasad ne otkriva. Napominje da će dio investicija usmjeriti i u tzv. seed investicije u startupe u ranoj fazi, što su nazvali “startup school”, a radi se o malim ulaganjima oko 10.000 eura.

U Hrvatskoj je dosad bio aktivan samo jedan, regionalni fond rizičnog kapitala težak 40 milijuna eura (South Central Ventures), a investirao je u: Agrivi, Sentinel...

Od kaciga za mačevanje do noćnih posuda za muškarce

Kako u ime FCR-a kaže Stevica Kuharski, akceleracija je iznimno važna jer se projekti nalaze u delikatnoj fazi kada moraju dokazati svoj poslovni model, potencijal i sposobnost osnivača. “Akceleracijski program Fil Rouge Capitala namijenjen je upravo takvim timovima i startupima kako bi ih lansirao prema uspjehu koji se ne mjeri samo potencijalom, već i brojem korisnika i ostvarenom prihodu. Prva generacija startupa je tu i uz našu pomoć nastavljaju svoj put, no o njima samima ovisi gdje će na kraju doći. Mi smo tu da im pomognemo iskustvom, kontaktima i u konačnici novcem, a sloboda upravljanja je njihova”, kaže Kuharski.

Među izabranima su startupi iz sektora financijskih usluga i blockchaina (Worig, Blocknify), ugostiteljstva, prehrane i dostave (Nom Nom, FoodIn, KIIMO), turizma i putovanja (DGRoops, Floornap, Sklopp), marketinga (SendBee, Influee Inc) te videoigara, virtualnih asistenata, proširene stvarnosti i platformi (Mobile Games Development, PlayerQuant, Equinox, Worcon, Loomie.ai). Neki od startupa se bave vrlo konkretnim, nedigitalnim proizvodima – Froc, primjerice, prodaje specijalizirane sjedalice, Arming Guild posebnu kacigu za mačevanje, Timeqube svjetleću kocku za time management, a Honuline rezervni dio opreme za iPhone. Ima među njima i prilično neobičnih ideja: startup Nocturiglow radi na modernom dizajnu noćnih posuda za muškarce koje pritom svijetle u mraku.