Veliki problemi

Zarada popularne online trgovine u proteklih šest mjeseci potonula za gotovo 90 posto

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

11.4.2019. u 15:35

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

11.4.2019. u 15:35

Knitwear buyers look at samples at the ASOS headquarters in London April 1, 2014. British online fashion retailer ASOS posted a 22 percent fall in first half profit, reflecting its move to step-up the pace of infrastructure investment to meet future demand. The firm said on Wednesday it made a pretax profit of 20.1 million pounds ($33.4 million) in the six months to Feb. 28, down from 25.7 million pounds in the same period last year. Picture taken April 1, 2014. REUTERS/Suzanne Plunkett (BRITAIN - Tags: BUSINESS FASHION) - GM1EA4213Y401
Suzanne Plunkett / REUTERS

Ilustracija

Zarada britanske online trgovine Asos u posljednjih je šest mjeseci potonula za nevjerojatnih 87 posto u odnosu na isto razdoblje lani, piše CNBC. Kao krivci tako loših poslovnih rezultata spominju se slaba prodaja nakon Božića i logistički problemi pri ulasku na američko tržište, kao i velika sniženja koja taj maloprodajni div nudi. Profit prije oporezivanja do ožujka iznosi četiri milijuna funti, dok je prošlogodišnja zarada iznosila 29,9 milijuna funti.

Dolazak na američko tržište iziskivalo je određeno vrijeme za prilagodbu, a probleme je stvorio i pad prodaje u Francuskoj i Njemačkoj. Uz to, neke je popuste Asos bio prisiljen ponuditi zbog nesigurnosti i promjena potrošačkih navika zbog Brexita te su britanski trgovci, na koje se odnosi oko trećine ukupnog broja trgovaca na Asosu, snizila cijene svojih proizvoda.

Iz kompanije, pak, ovakav pad objašnjavaju padom samog broja posjeta web stranici Asosa zbog čega je, logično, pala i zarada. Zapravo je pad bio i očekivan u kompaniji, što su najavili još u prosincu prošle godine, što je rezultiralo potonućem cijena dionica Asosa za visokih 40 posto.

Asos je, naime, kako bi ostao kompetitivan i nakon Brexita, redizajnirao svoju stranicu. Preciznije, uz svoju glavnu web stranicu postavio je 200 svojevrsnih “mikrostranica” te je promijenio način na koji se korisnici snalaze na glavnoj internetskoj stranici Asosa. Te su promjene utjecale na internetske tražilice i tako smanjile broj korisnika preusmjerenih na glavnu stranicu online trgovine. Uz to, time je i smanjen rast mlađih korisnika.

No, sada su pozitivni i očekuju da će problemi uskoro biti riješeni.

- Imamo tehnološku platformu, infrastrukturu i stalnu interakciju sa sve većim brojem korisnika koji vole naše izvrsne proizvode i rastući broj brendova koje nudimo - rekao je Nick Beighton, izvršni direktor Asosa, koji vjeruje da će rezultati u drugom polugodištu biti bitno drukčiji.