Velika škrtica

U zemlji bankomata na 'progutanu' karticu čeka se i do deset radnih dana

AUTOR:

OBJAVLJENO:

25.9.2019. u 10:59

AUTOR:

OBJAVLJENO:

25.9.2019. u 10:59

Zagreb, 270610.
Avenija Dubrovnik, Avenue Mall.
Marijana Matkovic je prerezala sve svoje kreditne kartice zbog velikih troskova koji godisnje dosezu oko cetiri tisuce kuna.
Foto: Ronald Gorsic / CROPIX
Ronald Goršić / CROPIX

Ilustracija

Uistinu je paradoks da u zemlji bankomata, ako vam neki od njih proguta karticu, može proći i do mjesec dana da ponovno dođete do svojeg sredstva plaćanja.

S takvim se iskustvom posljednjih dana bori jedna korisnica iz Šibenika koja, ispričala je za Slobodnu Dalmaciju, gotovo 30 dana pokušava doći do svoje debitne kartice koju joj je progutao jedan bankomat u Šibeniku.

Konkretnije, riječ je o bankomatu Hrvatske poštanske banke na kojem je umirovljenica zaboravila svoju karticu, pa ju je bankomat “progutao” - no pravi šok uslijedio je tek kad ju je pokušala dobiti natrag.

Ukratko, cijela se priča zakomplicirala zato što je HPB dio svojih bankomata na održavanje koncesijom dao državnoj tvrtki Fina gotovinski servisi.

Dugotrajni postupak

To onda podrazumijeva da nesretnu karticu iz bankomata moraju izvaditi djelatnici Fine i korisniku je vratiti u nekom od svojih centara - ili je pak moguće zatražiti da se dostavi na kućnu adresu, što je u slučaju ove šibenske korisnice trajalo znatno dulje nego što je, objektivno, trebalo.

Ipak, čini se da Hrvatska poštanska banka nije jedina koja ima prilično stroge procedure oko povrata “progutanih” kartica jer i ostale banke, doznajemo iz odgovora koje su nam poslali, također na nekoliko dana razvlače proceduru povrata kartica njihovim vlasnicima.

U prosjeku, ta će priča, ovisno o banci, trajati između dva i deset radnih dana, a na dugotrajnost postupka, pojašnjavaju u većini banaka, utjecaj će imati i lokacija bankomata s obzirom na to HPB nije jedini koji dio svojih uređaja daje na opsluživanje vanjskim partnerima.

Kako su nam pojasnili u PBZ-u, postoji nekoliko razloga za zadržavanje korisničkih kartica, a najčešći među njima su nepravilno rukovanje karticom, nalog za zadržavanje izdan od banke izdavatelja, kao i tehnički razlozi, odnosno greške u radu bankomata ili pak greške prilikom obrade transakcije.

Proguta li ipak bankomat korisničku karticu, iz PBZ-a poručuju da se vlasnik odmah mora javiti banci izdavatelju kartice koja će, u slučaju da je riječ o PBZ-u, evidentirati prijavu korisnika te provjeriti razlog zadržavanja.

Ovo posljednje važno je zato što korisnik karticu može dobiti natrag isključivo u slučaju da je ispravna, i to u matičnoj poslovnici banke korisnika, u suprotnom će biti potrebno izraditi novu karticu - a time će procedura, moguće je, i malo dulje potrajati.

Bez naknade

Rok za povrat, poručuju iz PBZ-a, jest između dva i pet radnih dana i korisnik za to neće biti dužan platiti nikakvu naknadu.

Iz HPB-a pak poručuju da prosječan povrat “progutane” kartice u pravilu traje do deset radnih dana, i to za bankomate koje opslužuje vanjski pružatelj usluga, a ostale kartice zadržane na bankomatima kojima upravlja sama banka i koje su ispravne u pravilu se vraćaju odmah.

“Smatramo da je ovdje važno napomenuti kako HPB ima sve veći broj korisnika usluge e-gotovina za jednostavno podizanje gotovine na HPB bankomatima putem mobitela, dakle bez kartice, što se pokazalo kao odlična usluga ne samo u smislu tehničkih inovacija nego i u slučaju ‘zadržanih’ kartica”, pojasnili su iz Hrvatske poštanske banke, koja za povrat zadržanih kartica također ne naplaćuje nikakvu naknadu.

Korisnici Erste banke čekat će na povrat kartice najviše sedam dana.

Ako nije greška

“Ako je uzrok zadržavanja kartice greška na bankomatu, kartica se vadi iz bankomata isti dan, iznimno sljedeći radni dan, te se dostavlja u predefiniranu poslovnicu za dostavu zadržanih kartica s tog bankomata.

Ako uzrok zadržavanja kartice nije greška na bankomatu, kartica se vadi iz bankomata pri prvom redovnom izlasku opslužitelja na lokaciju bankomata. Ovisno o lokaciji, frekventnosti rada bankomata te je li, primjerice, u tijeku turistička sezona, potrebno je prosječno dva do sedam dana za vađenje kartice iz bankomata”, pojasnili su iz Erstea svoju proceduru.

Prethodno je banci potrebno putem korisničkog centra prijaviti da je kartica zadržana u uređaju, nakon čega će je banka automatski iz sigurnosnih razloga blokirati, potom slijedi provjera razloga zadržavanja kartice te, ako nema prepreka da bi se opet uručila vlasniku, banka ga kontaktira kako bi s njime dogovorila gdje je i kada može preuzeti.

Rok za podizanje progutane kartice kojoj je izdavatelj OTP banka, pojasnili su, ovisno o okaciji bankomata traje između pet minuta i nekoliko dana te također nije potrebno plaćati nikakve naknade.

Rokovi

ERSTE BANKA

- rok povrata kartice: 2 do 7 dana

- naknada za povrat: nema je

PBZ

- rok povrata kartice: 2 do 5 dana

- naknada za povrat: nema je

OTP

- rok povrata kartice: od pet minuta do nekoliko dana, ovisno o lokaciji bankomata

- naknada za povrat: nema je

HPB

- rok povrata kartice: ako bankomatom upravlja odgovorni partner, do 10 radnih dana, u ostalim slučajevima kartica se vraća odmah

Imate prijedlog za Veliku škrticu? Pišite na [email protected]