Novi koncept

Kralj brze mode odlučio je promijeniti poslovni model: H&M uveo opciju najma odjeće

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

2.12.2019. u 16:39

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

2.12.2019. u 16:39

Hennes & Mauritz Press

H&M je u Stockholmu uveo novi model poslovanja koji će, nakon testiranja, proširiti i na druga tržišta

U kontekstu borbi protiv klimatskih promjena i sve glasnijih kritika modne industrije, kralj brze mode H&M odlučio je promijeniti svoju titulu te uvesti novi poslovni model – najam odjeće. Kako piše Bloomberg, od petka taj koncept testira na domaćem tržištu kompanije, a za tri mjeseca u planu je tu opciju proširiti i na druga tržišta na kojima H&M posluje.

- Snažno vjerujemo u uspjeh posuđivanja odjeće, no ipak želimo ispitati kako kupci reagiraju i naučiti najviše što možemo o njihovim željama kako bi mogli uvesti potrebne promjene – kazao je Daniel Clässon, šef razvoja poslovanja u H&M-u.

Za 350 kruna, što je otprilike 250 kuna, potrošači u Stockholmu na tjedan dana mogu unajmiti artikle švedske modne tvrtke, a u najam je uključena kolekcija od 50 odjevnih komada. No, njih ne mogu posuditi baš svi H&M-ovi kupci, već samo članovi programa vjernosti kompanije, a osim najma odjeće, modni div u svoje dućane uvodi i mogućnost popravka proizvoda tvrtke, kao i kafić te salon za uljepšavanje.

Hennes & Mauritz Press

H&M je u Stockholmu uveo novi model poslovanja koji će, nakon testiranja, proširiti i na druga tržišta

 

- Jako bih se iznenadio kada bi to uspjelo kao poslovni model. Nema smisla iznajmljivati proizvode koji koštaju koliko koštaju – smatra Simon Irwin, analitičar Credit Suissea, o konceptu najma H&M-ovih artikala čijim uvođenjem kompanija slijedi svoju konkurenciju, Banana Republic i Urban Outfitters.

Hennes & Mauritz Press

H&M je u Stockholmu uveo novi model poslovanja koji će, nakon testiranja, proširiti i na druga tržišta

 

Te su kompanije ove godine odlučile uključiti se u tržište najma odjeće koje je lani vrijedilo milijardu dolara. Najam odjeće zapravo nije novost u modnoj industriji, kako u svijetu, tako ni u Hrvatskoj što, s obzirom na oštećenje okoliša koje uzrokuje proizvodnja odjeće, ne čudi. Prema istraživanju Ujedinjenih naroda, naime, čak 20 posto otpadnih voda i 10 posto emisija CO2 rezultati su proizvodnje odjeće čime se troši više energije nego što se potroši svim putovanjima zrakoplovom i brodom na svijetu.

Hennes & Mauritz Press

H&M je u Stockholmu uveo novi model poslovanja koji će, nakon testiranja, proširiti i na druga tržišta