Počelo je dvosatnim kašnjenjem

Izlet iz noćne more: učenike MIOC-a u Gardalandu dočekao hotel bez prozora i tople vode

Putnička agencija Galileo opovrgava sve navode i tvrdi da su učenici otišli zadovoljni
Izlet u Gardaland učenicima MIOC-a neće ostati u lijepom sjećanju
 Profimedia, Alamy

Da će nešto poći po krivu vidjelo se već na samom početku. Učenici drugog razreda XV. Gimnazije, popularno zvane MIOC, mjesecima unaprijed su dogovarali dvodnevni izlet u Gardaland. Od četiri agencije koje su se javile na natječaj, jedna nije napisala ime hotela u kojemu će učenici biti smješteni, a ni druge nisu ispunjavale sve uvjete. Nakon nekoliko roditeljskih sastanaka odlučili su se za varaždinsku agenciju Galileo.

Kada su dobili ugovore na potpis, shvatili su da se po mnogo čemu razlikuju od onoga što im je agencija predstavila na prezentaciji. Hotel se promijenio, neće ih pratiti vodič već samo pratitelj koji ne smije pričati o lokalitetima niti povijesnim znamenitostima, a ostale naknadne izmjene u ugovoru roditeljima nikada nisu razjašnjene.

- Škola nije imala gotovo nikakve mogućnosti odbijanja agencije zbog promjene ponude. U skladu s Pravilnikom je jedino mogla poništiti cijeli natječaj i u roku 2 mjeseca raspisati novi. Što će reći da djeca tijekom ove školske godine ne bi išla na predviđeni izlet. Pa se od tog postupka odustalo. I sad se samo možemo nadati da će sve ipak dobro završiti i da ni djeca ni profesori neće na putovanju imati nikakvih iznenađenja – zaključili su roditelji dva tjedna prije putovanja, početkom svibnja.

Učenici dočekali zoru

Nada nije bila dovoljna, putovanje je krenulo nizbrdo već od samog starta. Učenici su trebali krenuti prema Padovi u 2 ujutro, no po njih su došla dva neispravna autobusa, točnije autobusi s razbijenim staklima. Učenici su nove autobuse čekali ispred MIOC-a, do svitanja.

- Zbog policijske odluke da isključe autobus kao tehnički neispravan iako istinski nije bilo razloga za istim, a na što smo uložili prigovor te čekamo odgovor, polazak je bio pomaknut. Osigurali smo u roku od 45 minuta drugi autobus, no zbog papirologije i zapisnika isto se odužilo te je kašnjenje bilo dva sata u polasku – tvrde iz agencije Galileo i dodaju kako je dogovoreni program usprkos tome realiziran u cijelosti.

Većina prvog dana je otišla na putovanje, a hotel nije bilo ono što su učenici očekivali. Kao prvo, nije bilo tople vode.

- Nakon cijelog dana vožnje, samo sam se željela otuširati, no topla voda nikako nije dolazila. Odlučila sam pričekati i probati ponovo nakon večere, možda je stvar u tome da smo svi navalili na tuševe – ispričala je jedna učenica.

Večera je bila, tvrde učenici, vjerojatno najgori dio izleta. U tanjuru su dobili tjesteninu s komadićima aluminijske folije i piletinu s dlakama. Kao da to nije dovoljno, jedna soba nije imala prozor već samo plastičnu foliju preko njega, a kada je učenicima pukao ključ, hotel je želio uzeti depozit od 10 eura svima, što bi bilo oko 500 eura. Nakon mnogo natezanja bez depozita je ipak ostao samo jedan učenik iako agencija tvrdi da su baš svi dobili svoj novac nazad.

Agencije proizvoljno mijenjaju uvjete

- Vezano za toplu vodu u hotelu moguće je da je nije bilo u kojem trenutku jer kada 60 ljudi otvori vodu u istom trenutku možda je nema odmah pa treba malo pričekati – tvrde iz agencije Galileo, a učenica uzvraća kako se išla tuširati u ranim jutarnjim satima, oko 6 ujutro, kada sigurno nije bila tolika gužva.

Svake godine pod kraj školske godine u medijima se pojavljuju priče oko prevarenih učenika na izletima. Prije mjesec dana agencija Perla, o čemu je pisao Jutarnji, učenike iz Makarske dovela je u Krapinske Toplice. Tamo su ih dočekali pljesnivi zidovi, razbijena ogledala, napukli plafon... a sve su to platili 1190 kuna.

Slobodna Dalmacija prije godinu dana donijela je priču o „maturalcu iz noćne more“ učenika zagrebačke Prve ekonomske škole. Priča je bila slična onoj nesretnih MIOC-ana – agencija Speranza mijenjala je ugovor bez suglasnosti roditelja i profesora. Polazak je kasnio, sobe u hotelu već su imale goste – mrave, a nekoliko učenika se i otrovalo hranom.

Iako su učenici MIOC-a bili zadovoljni danom u Gardalandu i nisu zahtijevali povrat novca, činjenica je da putničke agencije ugovore rade kako bi zaštitile same sebe i roditelje doveli pred gotov čin te naglašavaju da su „standard smještaja, prehrane i drugih usluga pojedinih mjesta i zemalja različiti i nisu usporedivi te kao takvi ne mogu biti predmet prigovora“.

No, iako su tvrdili da je sve bilo u redu i da prigovora nije bilo, agencija je učenicima na kraju ponudila besplatan jednodnevni izlet za ispriku.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. travanj 2024 08:26