Kao da svakodnevno slušamo priče o tome kako putničke agencije varaju one koji im odluče dati svoje povjerenje. Nedavno smo pisali o izletu učenika MIOC-a u Gardaland koji je potpuno pošao po krivu – kašnjenje od samog starta, kupaonice bez tople vode i soba bez prozora.
S obzirom na to da sezona školskih izleta još traje, a pripreme za maturalce se tek zahuktavaju, porazgovarali smo s predsjednikom Hrvatske udruge putničkih agencija Tomislavom Fainom o tome kako se najbolje zaštititi u takvim situacijama.
- Kako sam i sam roditelj, shvaćam koliko je razdoblje školskih izleta stresno i za roditelje, a pogotovo za nastavnike. U današnje vrijeme, kada su sve informacije dostupne na internetu, prvo savjetujem roditeljima da sve agencije provjere online, malo pogledaju prošlost agencije, pitaju roditelje djece iz prethodnih generacija za iskustva i savjetuju se s nastavnicima. Iako je to nepopularna izjava moram reći da cijena ne bi trebala biti jedino i osnovno mjerilo, puno je detalja na koje treba obratiti pozornost: kategorija hotela, broj obroka, koje su ulaznice uključene u cijenu izleta – kaže Tomislav Fain.
Za roditelje je ključno da već od prvih prezentacija agencija pomno slušaju obećanja i promisle jesu li ona ostvariva. Pri potpisivanju ugovora agencija je obvezna dostaviti sve detalje (hotel, obroci, ulaznice...), napominje Tomislav Fain, a u slučaju da sve stavke nisu realizirane roditelji imaju pravo tražiti povrat novca.
- U slučaju da se agencija bez ikakvog opravdanja ne očituje, roditelj može poduzeti druge pravne mjere – napominje Fain.
Dosta često putnici imaju probleme i s prijevoznikom, tako je i u slučaju učenika zagrebačkog MIOC-a po njih došao autobus s razbijem staklima pa su satima čekali zamjenski. No, u takvim slučajevima svu odgovornost snose prijevoznici, a ne agencija, a pravo na žalbu nemate ako autobus nije udoban koliko ste zamislili jer ako je prošao tehnički pregled, smije biti na cesti, piše Blic.
Ako hotel nije ono što ste očekivali i ne izgleda kao na fotografijama, najbolje se obratiti osoblju i od njih tražiti da ga počiste ili vam smjeste u onakav kakav ste platili. No, prije bukiranja obvezno provjerite iskustva na forumu i prave fotografije na Trip Advisoru.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....