Prava potrošača

Iskon mora dopustiti da korisnici šalju prigovore e-mailom

AUTOR:

OBJAVLJENO:

18.9.2019. u 15:29

AUTOR:

OBJAVLJENO:

18.9.2019. u 15:29

Zagreb, 251016.
Poznate osobe na svecanoj premijeri filma Woodya Allena Cafe Society u kinu Cinestar Avenue Mall.
Na fotografiji: Kresimir Madunovic.
Foto: Ronald Gorsic / CROPIX
Ronald Goršić / CROPIX

Krešimir Madunović

Izgleda da još postoje operateri koji svoju praksu nisu baš najbolje prilagodili potrošačima, a što se najbolje vidi iz posljednjeg inspekcijskog nadzora HAKOM-a.

Njega su posjetili nakon prigovora nekolicine potrošača, a koji su ostali iznenađeni činjenicom da Iskonu, točnije Povjerenstvu za zaštitu potrošača pri ovom operateru, kojem se korisnici žale u drugom stupnju, ne mogu dostaviti reklamaciju elektroničkim putem, već Iskon zahtijeva da podnošenje prigovora u drugom stupnju bude isključivo na klasičan način - pisanim putem, u kuverti, putem Hrvatske pošte. Pa su inspektori HAKOM-a, zaprimivši pritužbe korisnika, 19. kolovoza posjetili sjedište tog teleoperatera te zaključili kako potrošački prigovori nisu bili bez vraga.

Iskon internet, naime, doista svojim korisnicima ne dopušta da u drugom stupnju reklamacije i pritužbe šalju putem elektroničke pošte, pozivajući se na Zakon o elektroničkim komunikacijama koji u članku 50. i 51. ne definira načine podnošenja reklamacije, ali i na Pravilnik o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacija u kojem, tvrde, stoji kako operater, ako ne prihvaća elektroničku poštu, korisnike mora uputiti da pravo podnošenja prigovora mogu ostvariti pisanim putem. Osim toga, Iskon u svojem obrazloženju upozorava da ni Zakon o zaštiti potrošača ne propisuje način podnošenja prigovora u drugom stupnju, zbog čega je operater zaključio kako sam može odabrati kakvu će vrstu prigovora prihvaćati.

Ipak, sudeći prema HAKOM-ovu rješenju, čini se kako inspektori nisu bili posebno oduševljeni Iskonovim obrazloženjem, pojasnivši kako zakoni i pravilnici detaljno ne propisuju način podnošenja prigovora u drugom stupnju zato što on treba biti isti kao i u prvom.

A kad je u pitanju prvi stupanj prigovora, zakoni i pravilnici propisuju da operateri korisnicima moraju omogućiti slanje prigovora i pisanim i elektroničkim putem, zbog čega su Iskonu naredili da svoje poslovanje prilagodi zakonu te potrošačima dopusti prigovore elektroničkim putem i u drugom stupnju. Iz Iskona su poručili da su uvažili rješenje HAKOM-a i uveli e-mail adresu za prigovore Povjerenstvu. J D. Koretić