Online šoping

Čuveni online trgovac hvali se opcijom besplatnog povrata, ali to ne vrijedi za Hrvatsku

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

25.4.2019. u 8:17

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

25.4.2019. u 8:17

Knitwear buyers look at samples at the ASOS headquarters in London April 1, 2014. British online fashion retailer ASOS posted a 22 percent fall in first half profit, reflecting its move to step-up the pace of infrastructure investment to meet future demand. The firm said on Wednesday it made a pretax profit of 20.1 million pounds ($33.4 million) in the six months to Feb. 28, down from 25.7 million pounds in the same period last year. Picture taken April 1, 2014. REUTERS/Suzanne Plunkett (BRITAIN - Tags: BUSINESS FASHION) - GM1EA4213Y401
Suzanne Plunkett / REUTERS

Ilustracija

Britanski online trgovac Asos, najpoznatiji prema svojoj opciji besplatnog povrata, pokazao je svoje drugo lice prema korisnicima u Hrvatskoj, piše Slobodna Dalmacija.

Opcija besplatnog povrata koja bi trebala biti dostupna korisnicima diljem svijeta, nije besplatna i u Hrvatskoj, požalili su se domaći kupci. Riječ je o tome da ako želite potvrdu o slanju, istu trebate platiti, u protivnome nemate nikakav dokaz da ste uredno zapakirali predmet i poslali ga natrag.

"Vratila sam dio narudžbe prije skoro 2 mjeseca, no Asos kaže da pošiljku nije zaprimio i tražili su 'proof of postage'. Poslala sam im jedino što imam, a to je slika s pečatom naše pošte na onoj Asos naljepnici na kojoj je adresa za slanje. To im nije prihvatljivo i traže potvrdu ili broj za praćenje pošiljke što, naravno, nemam...", žali se jedna korisnica na forum.hr.

"Moja prva narudžba na Asosu je bio sat koji sam vraćala jer je prestao raditi, i nikad im nije stigao, sva sreća radilo se o 100-ak kn. Od tada ne naručujem od njih ništa za što nisam 100 posto sigurna da neću vraćati jer ne postoji mehanizam zaštite u našoj pošti", kaže druga.

Asos koji na svojoj stranici okuplja hrpu brendova, od odjeće, modnih dodataka, sitnica za kućanstvo i kozmetike korisnike je privukao najviše zbog jednostavnost povrata. Neželjeni predmet jednostavno vratimo u paket, označimo zašto ga vraćamo – na primjer pogrešna veličina – i pošaljemo natrag.

Jedan od razloga zašto su domaći kupci naišli na poteškoće jest nova akcija Asosa kojom su početkom travnja odlučili stati na kraj “serijskim povratima”. Povrati sada prolaze strože kontrole jer su Britanci otkrili da bi kupci nosili naručenu odjeću i obuća, a onda je uredno vraćali pod izlikom da im ne odgovara. Asos je stoga objavio da ne dozvoljavaju "nošenje predmeta, a zatim njihovo vraćanje" – a ako posumnjaju da je komad nošen, blokirat će račun korisnika.

No osim blokada i "crne liste" na kojoj su završili i sasvim prosječni kupci, Asos je nedavno redizajnirao svoju stranicu, o čemu smo već pisali, a što je uzrokovalo oštar pad od 87 posto u njihovoj zaradi. Uz glavnu stranicu postavljeno je 200-tinjak svojevrsnih "mikrostranica", pa se shodno tome promijenio i način na koji se korisnici snalaze. Kupcima se sve češće počelo događati da komadi koji se vode dostupni, u stvari nisu. Kupac ih već stavi u košaricu, naruči, plati, kako bi tek nakon svega saznao da je željeni predmet rasprodan...

Požalila nam se na to i jedna Hrvatica.

"Naručila sam tenisice u svojoj veličini da bi mi tek, danima nakon što je narudžba zaprimljena i plaćena, javili da mi ih ne mogu poslati budući da su – rasprodane...", kaže nam ona, potvrđujući time brojna iskustva frustriranih korisnika diljem svijeta.

"Kupujem istu majicu već nekoliko mjeseci! Naručila sam ju, javili su mi da je rasprodana, a zatim je krenula prepiska... Nudili su mi puste opcije, pristala sam da mi vrate novac i sve je bilo u redu. Ne znam što me je tjeralo da ju ponovno pokušam naručiti", žali se jedna 28-godišnjakinja i dugogodišnji kupac na Asosu.

"Dogodila se ista stvar. Ovoga puta uopće mi se nije dalo prolaziti kroz sve to, no njihova služba za korisnike pokazala se od velike pomoći... Svakako, previše truda za jedan običan komad odjeće, a trebalo bi biti tako lako...", priča nam.