Manipulacija potrošača

Booking, Airbnb i drugi godinama su vas zavaravali, staje se na kraj nepoštenoj praksi

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

6.2.2019. u 16:43

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

6.2.2019. u 16:43

, Image: 353321966, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Ilustracija

Stranice za bukiranje smještaja poput Booking.com-a, Airbnb-a ili Trivaga više ne smiju zavaravati svoje korisnike krivo navodeći cijene, isticanjem hotele na kojima su najviše zaradile ili pak navođenjem da je soba koju upravo gledaju posljednja, piše The Guardian.

Ako ste ikad rezervirali svoj smještaj na Bookingu, sigurno ste primijetili natpise kao što su “još jedna soba pod tom cijenom” ili “rezervirano četiri puta u zadnja 24 sata”. Vjerojatno je i pisalo da drugi korisnici istovremeno gledaju isti hotel kao i vi. No, to baš i nije bilo tako, već vam je ta platforma, a i mnoge druge, stvarala osjećaj lažne žurbe pa niste proučili sve troškove ili se bacili u potragu za boljom ponudom.

Budući da je riječ o kršenju prava potrošača, britanska je Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (CMA) odlučila zabraniti takve prakse. Stoga će do 1. rujna ove godine sve online stranice putem kojih se može rezervirati smještaj u hotelima, hostelima ili apartmanima morati promijeniti svoje poslovanje ili će snositi sankcije.

- Pod hitno se moraju uvesti promjene kako bi potrošači napokon mogli steći povjerenje u cijene i pakete koji su im predstavljeni. Uz to, potrošači moraju biti unaprijed obaviješteni o ukupnom trošku rezervacije sobe, a ne tek na kraju procesa rezervacije, smatra Rory Boland, urednik potrošačkog portala Which? koji se bavi kršenjem prava potrošača.

Tako je pri jednom od svojih istraživanja Boland naletio na sobu u njujorškom hotelu Row NYC-u koja je oglašavana po cijeni od 216 dolara. No, tek tijekom rezervacije sobe u cijenu su uračunati i porez i ostale naknade, pa je ukupan trošak skočio na 275 dolara, odnosno 27 posto više od oglašavane cijene.

Uz to, Boland je posjetio i platformu Expedia koja je nudila noćenje u indijskom hotelu Alsisar u Jaipuru po cijeni od 50 dolara. Riječ je bila o navodno sniženoj cijeni sa 140 dolara, što je, naravno, zvučalo kao više nego dobra ponuda. Ipak, kada je posjetio web stranicu hotela, Boland je uočio da cijena za tu istu noć u istom hotelu zapravo iznosi 45 dolara, odnosno manje nego “snižena cijena”.