SAN SNOVA

Zarada putem društvene mreže: otkrivamo kako kreatori zarađuju na TikToku

Navodimo četiri uzbudljiva načina putem kojih kreatori monetiziraju svoj sadržaj na ovoj popularnoj platformi

Ilustrativna fotografija

 Crew Media/Kreirano S Ai

Sigurno ste se bar jednom uhvatili razmišljajući o tome, koliko kreatori, čiji sadržaj gledate svaki dan na TikToku, od istoga mogu i zaraditi. Nije rijetkost da kada vaš omiljeni kreator dosegne određeni broj pratitelja, snimi video o tome kako daje otkaz na poslu na kojem je do tad radio i odlučuje se posvetiti isključivo kreiranju sadržaja. TikTok popularna društvena medijska platforma koja je eksplodirala svojom zaraznom kombinacijom kratkih videozapisa, postala je ključno mjesto za stvaranje sadržaja i zarađivanje novca za kreatore diljem svijeta. Od smiješnih skečeva do plesnih izazova i savjeta o životu, TikTok nudi neograničene mogućnosti za izražavanje kreativnosti i povezivanje s publikom. Ali kako, zapravo, kreatori zarađuju na ovoj platformi?

1. Partnerstva s brendovima i sponzorstva

Jedan od najčešćih načina na koje kreatori zarađuju na TikToku je kroz partnerstva s brendovima i kroz sponzorstva. Kada kreator stvori dobar ugled i izgradi veliku publiku, braedovi često žele surađivati s njima kako bi promovirali svoje proizvode ili usluge. Kreatori mogu napraviti sponzorirane videozapise u kojima prikazuju proizvode i korištenje tih proizvoda kroz svoj sadržaj. Cilj ovakve suradnje je da se napravi reklama bez reklame te da kreator kroz svoje vlastito iskustvo korištenja određenog proizvoda, potakne svoje gledatelje na kupnju istoga. U tom području istaknuo se brend Gaia Naturelle koji se bavi proizvodnjom i prodajom prirodne kozmetike i dodataka prehrani. Gaia Naturelle se na TikTok-u odlučila približiti svojoj publici kroz autentična, zanimljiva i edukativna videa u kojima kreatori pričaju o vlastitim iskustvima i benefitima koje imaju od samih proizvoda.

2. TikTok Partner Program

TikTok je lansirao svoj Partner Program, koji omogućuje kreatorima da zarađuju novac izravno od platforme. Kroz ovaj program, kreatori mogu generirati prihod putem "giftova" koje im daju njihovi obožavatelji tijekom emitiranja uživo. Giftovi su jedan od načina na koji kreatori mogu zarađivati novac na TikToku. Gledatelji mogu kupiti giftove putem platforme i poslati ih svojim omiljenim kreatorima tijekom emitiranja uživo. Svaki gift ima određenu cijenu, a kreatori zarađuju postotak ili fiksni iznos od vrijednosti giftova koje primaju. Ovo je popularan način podrške kreatorima od strane njihove publike i može biti značajan izvor prihoda za popularne kreatore.

3. Affiliate marketing

Još jedan način zarađivanja novca na TikToku je kroz affiliate marketing. Kada kreator promovira proizvod ili uslugu i koristi affiliate link, dobiva postotak svake prodaje koja proizlazi iz tog linka. Ovo je popularna strategija među kreatorima koji imaju specifičnu publiku koja je sklonija kupnji proizvoda ili usluga koje promoviraju. Primjerice,ako kreator bazira svoj sadržaj na proizvodima za ljepotu i sklopi suradnju s brendom kozmetike, kreator može imati vlastiti link koji njegove gledatelje odvodi direktno na stranicu brenda.Kada netko iskoristi link, odnosno obavi kupnju putem tog linka, kreator dobije postotak od te prodaje.

4. Prodaja vlastitih proizvoda ili usluga

Neki kreatori koriste svoju popularnost na TikToku kako bi promovirali i prodavali vlastite proizvode, tzv. “merch” ili usluge. To može biti bilo što, od odjeće i kozmetike do usluga savjetovanja ili online tečajeva. Ako kreator dosegne veliki broj pratitelja, vrlo je izgledno da će njegovi pratitelji poželjeti kupiti proizvod kojeg je kreirao njihov omiljeni influencer. Iz tog razloga TikTok može biti vrlo moćan alat za promociju vlastitog poslovanja.

Odličan primjer za to je kreator Željko Malenović, član Crew zajednice, koji je nedavno na tržište plasirao svoj vlastiti merch pod nazivom “Cordor”. Radi se o mekanim duksericama koje su napravljene od kvalitetnog pamuka u crnoj i bež boji. Željko je mislio na sve detalje te se potrudio svojim obožavateljima ponuditi kvalitetan proizvod u odličnom pakiranju.

@zeljkomalenovic @CORDOR | Pišite mi koji duks je vama lepši? | U prodaji od 23. januara! #zeljkomalenovic #cordor ♬ original sound - Lord Zeks

Iako je zarađivanje na TikToku postalo sve popularnije, bitno je imati na umu da biste došli do te razine kada od TikToka počinjete i živjeti, potrebno je mnogo truda, predanosti i vremena. Kao i svaka druga karijera, uspjeh na TikToku dolazi s radom i konzistentnošću. Međutim, za one koji su spremni uložiti napore, TikTok može biti ne samo platforma gdje kroz hobi istražujete vlastitu kreativnost, već i izvor stabilnog prihoda. Točan iznos koji kreatori zarađuju na TikToku može varirati ovisno o različitim čimbenicima kao što su broj pratitelja, angažman publike, vrsta sadržaja, partnerstva s brendovima i sponzorstva, TikTok Partner Program i drugi načini monetizacije.

Neki kreatori mogu zarađivati ​​samo nekoliko stotina dolara mjesečno, dok drugi mogu zarađivati ​​desetke tisuća ili čak stotine tisuća dolara godišnje.Ima naravno onih poput Khaby Lamea, kreatora koji se istaknuo po vrlo neobičnom konceptu videa gdje nema verbalne komunikacije, nego samo s mimikom tijela i poznatim osmijehom u svakom videu ispriča neku priču.

@therichest.com Khaby Lame is the most popular TikTok star we‘ve seen so far, with 148 million followers. How much money can this viral sensation really make? #khabylame #learnfromkhaby #khabylameduets #celebrity ♬ original sound - TheRichest

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 12:52