GEN Z TURIZAM

Tourism 365 u Opatiji: mladi kreatori otkrivaju kako Generacija Z redefinira turističko iskustvo

Generacije Z i Alpha traže autentičnost, pristupačnost i zajednicu, a TikTok, AI i digitalne navike oblikuju njihova putovanja i odluke

Crew Media na Tourism 365

 /Tourism 365
Generacije Z i Alpha traže autentičnost, pristupačnost i zajednicu, a TikTok, AI i digitalne navike oblikuju njihova putovanja i odluke

Kada se govori o turizmu, često se u prvi plan stavljaju hoteli, destinacije i brojke. No, na konferenciji Tourism 365, koja se na kraju još jednog uspješnog ljeta održala u Opatiji, u fokus sve snažnije dolazi nova generacija putnika. Ona ne samo da oblikuje budućnost putovanja, već je svojim kreativnim alatima i pristupom mijenja svaki dan.

Uz ministre, europske parlamentarce, vodeće turističke institucije i svjetske lidere industrije, na pozornici su se našli i mladi digitalni kreatori, TikTok stručnjaci iz Crew Media, agencija koja okuplja zajednicu s posve novom energijom u razgovorima o turizmu. Njihova poruka je jasna: “budućnost hrvatskog turizma leži u razumijevanju načina na koji mladi putuju, istražuju i komuniciraju”.

image

Crew Media na Tourism 365

/Tourism 365

Generacija kojoj je TikTok turistički vodič

Generacije Z i Alpha ne planiraju putovanja na isti način kao njihovi roditelji. Za njih TikTok i Instagram nisu samo društvene mreže, već i glavni turistički vodiči. Umjesto klasičnih brošura, oni žele autentične preporuke, iskrene recenzije i sadržaj koji nastaje u stvarnom vremenu.

Upravo ovdje se pojavljuje Crew Media, čiji su članovi pokazali kako kreatori svojim kratkim, dinamičnim i zabavnim video formatima mogu privući globalnu publiku i prezentirati Hrvatsku na potpuno novi način:

Dijana Domonkoš, CEO Crew Medije govorila je o tome kako turizam može imati dublje značenje, posebno kada se spaja s wellness i health segmentom, te kako upravo mlađe generacije traže iskustva koja nadilaze puko sunce i more: “Mladi prije odluke o putovanju traže pregršt informacija, no turizam im te sadržaje još uvijek ne nudi na način koji odgovara njihovim potrebama. Oni žele znati više o mentalnom zdravlju, prevenciji, digitalnom detoxu i izbjegavanju burnouta, a to zasad rijetko nalaze u turističkim ponudama.”

Naglasila je da putuju drugačije; češće i kraće, fokusirani na nova iskustva i pristupačne teme. Zato je, istaknula je Dijana, ključno da industrija prestane promatrati publiku isključivo kroz generacije i počne oblikovati ponudu prema digitalnim navikama i specifičnim interesima putnika.

Dario Marčac podijelio je kako umjetnu inteligenciju i tehnologiju treba prilagoditi stvarnim potrebama destinacija i lokalnih zajednica, a ne promatrati je samo kao globalni trend ili pomoć u svakodnevnom radu.

Posljednjih nekoliko godina naglasak je bio na individualizmu i distanci, što je kod mnogo mladih pojačalo osjećaj samoće. Zaključak panela bio je da TikTok nije postao globalno uspješan zato što mladi beskonačno skrolaju sami u sobi, već zato što se na toj platformi stvaraju zajednice i osjećaj pripadanja. Mladi ga koriste kako bi pronašli ljude s istim interesima, razmijenili iskustva i inspirirali se. Umjetna inteligencija i društvene mreže u tom procesu nisu samo „alat za zabavu“, već početna točka za otkrivanje informacija; nakon čega mladi izlaze u svijet, istražuju, putuju i povezuju se uživo.

image

Crew Media

/Tourism 365

Mladi nisu budućnost, oni su sadašnjost

Na Tourism 365 konferenciji posebnu pažnju privukao je i studentski hackathon, na kojem su najbolji europski studenti predstavili svoje ideje za budućnost turizma. Pobjednički tim osvojio je praksu u Europskom parlamentu, čime se jasno pokazalo koliko je važno uključiti mlade u donošenje odluka.

No, dok studenti razmišljaju o strategijama i vizijama, digitalni kreatori već sada demonstriraju kako turizam izgleda u praksi: kroz storytelling, kroz autentičnost i kroz sadržaj koji ne poznaje granice.

Alina Debogović, Antonio Korajac i Vjeran Belošević, Crew Exclusive kreatori, naglasili su da Generacija Z traži autentična iskustva ispričana kroz digitalne priče i da upravo TikTok danas redefinira turizam od izbora destinacija do načina na koji mladi dijele svoja putovanja.

Kako su istaknuli: „Danas se jasno vidi kada je sadržaj profesionalno produciran - i to mlade često odbija. Oni žele sirov, stvaran sadržaj s kojim se mogu poistovjetiti, koji je autentičan i realan, ali istovremeno estetičan i inspirativan.” Za turističke zajednice, hotele i spa centre ključ je prilagoditi komunikaciju digitalnim navikama mladih. Umjesto klasičnih reklama, Generacija Z želi autentične priče, kratke video formate i stvarne preporuke - fokus neka bude na iskustvima, pristupačnosti i osjećaju zajednice.

Još jedan važan savjet mladih kreatora je odustati od stereotipa da mladi stalno vise na mobitelima. Za Generaciju Z primarni cilj putovanja nije beskonačno skrolanje, već digitalni detox i bijeg od svakodnevnog ekrana. Da, mobiteli i TikTok služe im da istraže destinaciju i planiraju svoje putovanje, ali kada stignu na mjesto – sve drugo ostavlja se “za ponedjeljak”, a fokus je na iskustvu, povezanosti i stvarnom životu.

image

Crew Media

/Tourism 365

Financijska snaga nove generacije

Važno je naglasiti i ekonomsku dimenziju; Generacija Z i Alpha predstavljaju potpuno novu tržišnu stranu. Isključiti ih iz turističke ponude bila bi strateška greška. Ono što mladi putnici traže je pristupačnost i vrijednost za novac. Njihova odluka o destinaciji često se temelji na kombinaciji cijene, ljepote i raznolikost sadržaja. Ne putuju isključivo radi luksuza, već radi iskustava koja će moći podijeliti i koja im ostaju u sjećanju.

To znači da će zemlje i destinacije koje uspiju ponuditi povoljne, ali kvalitetne opcije, uz jaku digitalnu prisutnost, imati prednost u privlačenju novih generacija turista - generacija koje će u narednim desetljećima imati i najveću kupovnu moć.

Hrvatska - destinacija za digitalno doba

Hrvatski turizam već je poznat po ljepoti destinacija i bogatoj ponudi, no ono što će odrediti njegov rast u narednim godinama jest prilagodba novim načinima komunikacije i razumijevanje ekonomskih prioriteta mladih putnika.

Ako želimo da mladi putnici iz cijelog svijeta dođu i ostanu oduševljeni, moramo ih dosegnuti tamo gdje se oni nalaze; na ekranima svojih mobitela, u aplikacijama koje svakodnevno koriste, ali i ponuditi cijene koje prate njihove mogućnosti.

Inspiracija iz Opatije

Tourism 365 još jednom je pokazao da hrvatski turizam nije samo priča o brojkama, već i o ljudima, autentičnim idejama i istinskoj kreativnosti. Sudjelovanje Crew Media i mladih digitalnih kreatora dokaz je da su upravo oni most između tradicionalne turističke industrije i generacija koje tek počinju oblikovati svoje putne navike: „Mladi nisu problem; oni su rješenje. Samo ih trebamo uključiti i poslušati.“

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. listopad 2025 14:40