GEN Z TURIZAM

Generacija Z odabrala Hrvatsku kao top ljetnu destinaciju 2025. godine

TikTok, Generacija Z i influenceri koji su preplavili Hvar i Split ovoga ljeta potvrđuju: "Croatia is calling"

Gen Z turizam

TikTok, Generacija Z i influenceri koji su preplavili Hvar i Split ovoga ljeta potvrđuju: "Croatia is calling"

Tko su influenceri koji su preplavili Hvar i Split, zašto je "Croatia is calling" novi trend i što domaći mladi kažu na porast cijena i masovni turizam? Dok su destinacije poput Mykonosa, Ibize i Amalfi obale već godinama pod reflektorima, ove sezone čini se da je Gen Z odlučio istražiti "nešto novo" i pronašao upravo ono što traži u Hrvatskoj.

Zašto baš Hrvatska? Što privlači Gen Z publiku i kakvi su dojmovi na TikToku?

Hrvatska je postala idealna lokacija za "hot girl summer", baš kako je to u svom sadržaju prenijela Alix Earle, jedna od najpoznatijih američkih TikTokerica. Gen Z publiku posebno privlače tzv. "instagramična" mjesta poput Hvara, Dubrovnika, Visa i Zadra, sve uz neizostavnu plavo-zelenu estetiku Jadrana koja se može usporediti s vrhunskim svjetskih destinacijama.

@jessmelu 🇭🇷 this is Croatia! Save this 14-Day Itinerary ✨🇭🇷 Who knew that Croatia has so much to offer? From cities to coastlines, nature to history here’s how to experience the best of @croatiafulloflife in 2 weeks: 📍Day 1–2: Zagreb 🏙️🍽️ Start in the capital! Wander the charming Upper Town, visit the quirky Museum of Broken Relationships, shop at Dolac Market, and enjoy dinner in Tkalčićeva Street. 📍Day 3–4: Slavonia (Osijek & Baranja) 🍷🎭 Discover Baranja’s wine roads, eat in a traditional ethno village, visit Osijek’s Art Nouveau streets, and meet the masked “Buše” folklore characters. 📍Day 5: Kopački Rit & Đakovo 🛶🐎 Cruise through one of Europe’s best wetlands, spot birds, walk through Đakovo Cathedral, and visit the beautiful Lipizzaner horses. 📍Day 6–7: Pula 🏛️🌅 Step into Roman history at the Arena, walk through ancient gates, taste award-winning olive oils, and enjoy dinner with sunset views on the coast. 📍Day 8: Brijuni Islands 🚲🏝️ Take a boat to this island national park. Explore by golf cart and bike, meet exotic animals, and try the famous Brijuni cake. 📍Day 9–10: Plitvice Region 🏞️🦌 Sleep in a glamping resort, explore Barać Caves, visit a deer sanctuary or a horse ranch, zipline or quad tour and enjoy traditional mountain cuisine. 📍Day 11: Plitvice Lakes 💧🚠 Hike among Croatia’s most famous waterfalls, ride electric boats and the panoramic train through this UNESCO World Heritage Site. 📍Day 12: Split 🏛️🌊 Tour Diocletian’s Palace, sip coffee on the Riva, get lost in the alleys of the Old Town, and enjoy seaside dining with local wine. 📍Day 13: Omiš & Island Hopping ⛵🏖️ Raft the Cetina River and zipline over the canyon, then spend a day island-hopping between Šolta, Hvar, and Brač crystal coves & hidden beaches await. 📍Day 14: Dubrovnik 🏰🌅 End in the Pearl of the Adriatic. Walk the famous city walls, explore Game of Thrones filming spots, and catch sunset over the terracotta rooftops. ✨Save for your future Croatia trip! ✨follow @jessmelu for more travel inspiration, unique hotels, and lifestyle tips ✨ © Copyrighted content – no reposts allowed without prior permission #croatiafulloflife #croatia #travel #europe ♬ How I Feel (Am I Wrong) - Faul & Wad & Nico & Vinz & ALTÉGO & Old Jim

Osim prirodnih ljepota, Hrvatska se izdvaja i po osjećaju sigurnosti, što je posebno važno za mlade žene koje ističu da se ovdje osjećaju sigurno i noću hodati gradom.

Na TikToku je zaživio trend "Croatia is calling", u kojem grupe mladih dokumentiraju dolazak na ljetovanje u Hrvatsku. Popularni su i smiješni videi turista koji se žale na strme ulice od plaže do apartmana ili skliske pločice u starim gradovima poput Dubrovnika.

@zakrziz6

In Croatia we trust 🇭🇷🇭🇷🇭🇷

♬ sonido original - Andrea Gálvez🥀

Može se zaključiti da su komentari većinom pozitivni: ističu se zabavan noćni život, predivno more i kvalitetna hrana. Ipak, ono što se sve češće spominje kao minus hrvatske obale jest porast cijena, posebno od turista koji su Hrvatsku posjetili više puta.

Koji su influenceri odabrali Hrvatsku?

Interes za Lijepom Našom nije ostao samo na lajkovima već su poznati Gen Z influenceri ove godine Hrvatsku doista uvrstili na svoj itinerar.

Američka influencerica Alix Earle, koja na TikToku ima više od 7.5 milijuna pratitelja, dokumentirala je putovanje s jedanaest prijateljica na Hvaru. Objavljivala je videe iz noćnih izlazaka, dnevne scene s broda i kupanje u kristalno čistom moru, sve ono što definira vizualno privlačan "girls trip". U jednom od videa istaknula je da joj je Hrvatska "vjerojatno jedno od najdražih mjesta na kojem je ikad bila u životu", dok je u drugom jednostavno zaključila: "Ljudi su ovdje tako ljubazni."

@alixearle

Our room is so messy ignore

♬ original sound - Alix Earle

Split je također nezaobilazna stanica za mnoge mlade turiste. Grad nudi spoj kulture, arhitekture i party scene, a sve to je kroz svoj video prijenos prikazao IShowSpeed, jedan od najpoznatijih kreatora s više od 40 milijuna pratitelja na TikToku, YouTubeu i Instagramu.

Speed je globalno poznat po svom eksplozivnom temperamentu, humoru bez filtera i spontanosti u live prijenosima. Iako je karijeru započeo kao gamer, danas ga prate milijuni upravo zbog njegovih nepredvidivih reakcija, izazova, viralnih gafova i karizme koja rezonira s Gen Z publikom. U Hrvatskoj je posebno popularan među mlađom muškom publikom, a njegovi videi redovito završavaju u lokalnim TikTok algoritmima.

Tijekom svog boravka u Splitu koji je bio prva stanica njegove europske turneje, Speed je probao Jana ledeni čaj, Cedevitu i ćevape, skočio u more i čak zaigrao vaterpolo. Njegov prijenos uživo, kako potvrđuju organizatori posjeta Sunset Sport Festivala, pratilo je vrtoglavih 3.4 milijuna pratitelja.

@bandsclips Ishowspeed was INLOVE with Croatia Traditional dish “Cevapi” #ishowspeed #crotia #fyp #viral ♬ original sound - BandzClips

Hrvate je oduševilo i u drugom videu u kojem potvrđuje da ga je Hrvatska posebno oduševila i da bi se, da ne mora stalno raditi, vrlo rado vratio u Hrvatsku na odmor.

Kako Hrvati reagiraju na influencere?

Iako su reakcije domaće publike većinom pozitivne i mnogi su ponosni što se Hrvatska pojavljuje na globalnom TikToku, nisu svi oduševljeni.

Iznenađujuće, i hrvatska Gen Z publika izražava određenu dozu zasićenosti masovnim turizmom. Komentari poput "Don‘t come to my town" ispod viralnih videa pokazuju da i mlađe generacije postaju sve svjesnije posljedica prekomjernog turizma. Neki u šali pišu: "Čim vide cijene, vratit će se doma" jer i turisti vide ono što domaći već znaju: Hrvatska više nije jeftina destinacija.

Naša je obala oduvijek bila ljetna razglednica Europe, ali sada s viralnim valom Gen Z publike, sve više postaje i TikTok fenomen. Pitanje je: hoćemo li znati iskoristiti pažnju, a da pri tom sačuvamo ono zbog čega nas influenceri, i njihovi pratitelji, uopće žele posjetiti?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
01. kolovoz 2025 21:34