
Tko su influenceri koji su preplavili Hvar i Split, zašto je "Croatia is calling" novi trend i što domaći mladi kažu na porast cijena i masovni turizam? Dok su destinacije poput Mykonosa, Ibize i Amalfi obale već godinama pod reflektorima, ove sezone čini se da je Gen Z odlučio istražiti "nešto novo" i pronašao upravo ono što traži u Hrvatskoj.
Zašto baš Hrvatska? Što privlači Gen Z publiku i kakvi su dojmovi na TikToku?
Hrvatska je postala idealna lokacija za "hot girl summer", baš kako je to u svom sadržaju prenijela Alix Earle, jedna od najpoznatijih američkih TikTokerica. Gen Z publiku posebno privlače tzv. "instagramična" mjesta poput Hvara, Dubrovnika, Visa i Zadra, sve uz neizostavnu plavo-zelenu estetiku Jadrana koja se može usporediti s vrhunskim svjetskih destinacijama.
Osim prirodnih ljepota, Hrvatska se izdvaja i po osjećaju sigurnosti, što je posebno važno za mlade žene koje ističu da se ovdje osjećaju sigurno i noću hodati gradom.
Na TikToku je zaživio trend "Croatia is calling", u kojem grupe mladih dokumentiraju dolazak na ljetovanje u Hrvatsku. Popularni su i smiješni videi turista koji se žale na strme ulice od plaže do apartmana ili skliske pločice u starim gradovima poput Dubrovnika.
Može se zaključiti da su komentari većinom pozitivni: ističu se zabavan noćni život, predivno more i kvalitetna hrana. Ipak, ono što se sve češće spominje kao minus hrvatske obale jest porast cijena, posebno od turista koji su Hrvatsku posjetili više puta.
Koji su influenceri odabrali Hrvatsku?
Interes za Lijepom Našom nije ostao samo na lajkovima već su poznati Gen Z influenceri ove godine Hrvatsku doista uvrstili na svoj itinerar.
Američka influencerica Alix Earle, koja na TikToku ima više od 7.5 milijuna pratitelja, dokumentirala je putovanje s jedanaest prijateljica na Hvaru. Objavljivala je videe iz noćnih izlazaka, dnevne scene s broda i kupanje u kristalno čistom moru, sve ono što definira vizualno privlačan "girls trip". U jednom od videa istaknula je da joj je Hrvatska "vjerojatno jedno od najdražih mjesta na kojem je ikad bila u životu", dok je u drugom jednostavno zaključila: "Ljudi su ovdje tako ljubazni."
Split je također nezaobilazna stanica za mnoge mlade turiste. Grad nudi spoj kulture, arhitekture i party scene, a sve to je kroz svoj video prijenos prikazao IShowSpeed, jedan od najpoznatijih kreatora s više od 40 milijuna pratitelja na TikToku, YouTubeu i Instagramu.
Speed je globalno poznat po svom eksplozivnom temperamentu, humoru bez filtera i spontanosti u live prijenosima. Iako je karijeru započeo kao gamer, danas ga prate milijuni upravo zbog njegovih nepredvidivih reakcija, izazova, viralnih gafova i karizme koja rezonira s Gen Z publikom. U Hrvatskoj je posebno popularan među mlađom muškom publikom, a njegovi videi redovito završavaju u lokalnim TikTok algoritmima.
Tijekom svog boravka u Splitu koji je bio prva stanica njegove europske turneje, Speed je probao Jana ledeni čaj, Cedevitu i ćevape, skočio u more i čak zaigrao vaterpolo. Njegov prijenos uživo, kako potvrđuju organizatori posjeta Sunset Sport Festivala, pratilo je vrtoglavih 3.4 milijuna pratitelja.
Hrvate je oduševilo i u drugom videu u kojem potvrđuje da ga je Hrvatska posebno oduševila i da bi se, da ne mora stalno raditi, vrlo rado vratio u Hrvatsku na odmor.
Kako Hrvati reagiraju na influencere?
Iako su reakcije domaće publike većinom pozitivne i mnogi su ponosni što se Hrvatska pojavljuje na globalnom TikToku, nisu svi oduševljeni.
Iznenađujuće, i hrvatska Gen Z publika izražava određenu dozu zasićenosti masovnim turizmom. Komentari poput "Don‘t come to my town" ispod viralnih videa pokazuju da i mlađe generacije postaju sve svjesnije posljedica prekomjernog turizma. Neki u šali pišu: "Čim vide cijene, vratit će se doma" jer i turisti vide ono što domaći već znaju: Hrvatska više nije jeftina destinacija.
Naša je obala oduvijek bila ljetna razglednica Europe, ali sada s viralnim valom Gen Z publike, sve više postaje i TikTok fenomen. Pitanje je: hoćemo li znati iskoristiti pažnju, a da pri tom sačuvamo ono zbog čega nas influenceri, i njihovi pratitelji, uopće žele posjetiti?
Komentari
0