
Svaka marketing strategija u 2025. trebala bi imati TikTok u svojim mislima, barem ako se želi maksimizirati doseg i promet. Otkako je oglašavanje na TikToku postalo dostupno u Hrvatskoj u kolovozu 2024., ta prilika postaje još konkretnija. S preko milijun aktivnih korisnika mjesečno i to samo u Hrvatskoj, TikTok nudi nešto što je prije bilo gotovo nemoguće. Mogućnost brendova da dosegnu angažiranu publiku kroz kratke videozapise uz malu potrošnju. Čak 5 godina nakon što je TikTok ulovio popularnost i dalje se susrećemo s čestim predrasudama da je platforma namijenjena isključivo mlađoj publici i djeci, iako podaci pokazuju da 42% korisnika otkriva nove brendove putem TikToka, dok 57% inspirira kupnju proizvoda koje su vidjeli u sadržaju. Ova promjena u potrošačkom ponašanju zahtijeva prilagodbu marketinških strategija, gdje kratki videozapisi postaju ključni u izgradnji brand awarenessa i poticanju konverzija.
Kakvo je stanje u Hrvatskoj?
TikTok je u Hrvatsku službeno uveo oglašavanje 1. kolovoza 2024., što pokrenulo veliku promjenu u sadržaju. Organska videa teže dolaze do svoje publike, a svaki oglas mora i dalje izgledati prirodno. TV reklame na TikTok platformi su put koji su mnogi brendovi izabrali te u neku ruku prihvatili izgubiti taj novac jer takav pristup neće doprijeti do publike. Brendovi koriste TikTok kao prodajno sredstvo, ali još više od toga kao platformu za stvaranje zajednice i brand awarenessa.
Autentičnost kao temelj
Duolingo i Ryanair jedni su od najpopularnijih poslovnih profila na TikToku, no koji su neki dobri regionalni primjeri? City Center one je sa svoje dvije lokacije u Zagrebu i Splitu, unutar svega prvih mjesec na TikToku podigao profile na preko tisuću pratitelja, a svojim videima došao do više od 100000 ljudi.
Algoritam TikToka favorizira sadržaj koji prati trenutačne trendove i drže se TikTok ’’vibea’’. U Hrvatskoj, brendovi poput Vegete postižu uspjeh prateći kulinarske trendove, stvarajući izazove za food content kreatore i time dolaze do izuzetno dobrih rezultata, organskih pregleda i na kraju dana pažnje korisnika koji svakodnevno koriste njihove začine. Ključ je u prilagodba sadržaja brend identitetu bez gubitka autentičnosti platforme.
Kreatori sadržaja
Suradnja s kreatorima koji već sami snimaju videa gotovo svakodnevno na platformi je jednostavan način da brend dođe do kvalitetnih metrika. Manji brendovi uz njih ostvaruju i do 60% prodaje putem TikToka. Ovim putem brend postavlja sebe kao autoritet na tržištu te donosi korisnicima ono što žele - autentičan sadržaj. Marketinški pristup uvijek bi morao biti da se pokriju svi kanali, a uz kreatore i TikTok oglašavanje nema boljeg načina dolaska do generacije Z.
TikTok kao pretraživač
Gotovo 40% pripadnika Generacije Z koristi TikTok umjesto Googlea za pronalaženje preporuka. Ova promjena u ponašanju nameće potrebu optimizacije sadržaja za ključne riječi u video opisu i hashtagovima. Kako na Googleu, tako i na TikToku vrijede ista klasična SEO pravila. Nije preporučeno zatrpati opis keywordom koji želimo istaknuti, sve mora izgledati prirodno te najvažnije biti jasno i precizno.
Uspjeh na TikToku zahtijeva strategiju koja kombinira autentičan brend glas, brzu adaptaciju trendova i kontinuiranu interakciju s publikom. Hrvatski brendovi poput Podravke koji imaju nekoliko profila na TikToku dokazali su da na taj način mogu doprijeti do potpuno nove publike uz konzistentnost u komunikaciji na svim kanalima. Kako platforma nastavlja rasti, sposobnost brendova da "ispričaju priču u 15 sekundi" postat će neophodna za provođenje uspješnih kampanja online. Brendovi koji se ne adaptiraju, bit će zasjenjeni onima koji su spremni ići novim putem.
Komentari
0