
Od TikTok kuće do Billboard ljestvica
Alex Warren danas je ozbiljno ime na glazbenoj sceni, a njegova pjesma Ordinary ostvarila je više od 2,9 milijuna slušanja u samo jednom danu. No prije nego što je postao glazbenik, bio je jedno od zaštitnih lica TikTok kolektiva Hype House, koji je 2019. okupio tadašnje viralne zvijezde poput Charli D’Amelio, Addison Rae i njegove sadašnje partnerice Kouvr Annon.
I dok su mnogi članovi kolektiva ostali poznati samo po plesnim trendovima i izazovima, Alex je pronašao vlastiti put kroz glazbu. Publika se brzo povezala s njegovim pjesmama zbog sirovih emocija i osobnih priča koje dijeli kroz tekstove. Odrastao je uz oca koji je preminuo od raka i majku alkoholičarku, koja ga je, kako kaže, izbacila iz kuće.
No svoju prvu veću pjesmu Burning Down iz 2024. posvetio je upravo simboličkom “spaljivanju” tog razdoblja života u Hype Houseu, mjestu koje mu je donijelo slavu, ali i emocionalnu cijenu. Upravo ta pjesma bila je prekretnica u njegovoj karijeri, dovela ga je na Billboard Hot 100 ljestvicu i učvrstila njegov identitet kao glazbenika, a ne samo bivšeg tiktokera.
Iako se s vremenom distancirao od Hype Housea, iz tog razdoblja nosi najvrjednije – svoju partnericu, kojoj je posvetio najveći hit do sada, pjesmu Ordinary. Emotivna balada već je prikupila više od 720 milijuna slušanja na Spotifyju i učvrstila njegovo mjesto na glazbenoj sceni. Alex Warren više nije samo bivši tiktoker, već je on izvođač s jasnom porukom i vjernom publikom.
Što Sombra čini najviše Gen Z glazbenikom dosad?
Shane Michael Boose, poznatiji kao Sombra, objavio je svoju prvu pjesmu još 2021., no pravi proboj dogodio se tek 2025., kada su njegovi singlovi Undressed i Back to Friends postali viralni na TikToku i istovremeno završili na Billboard Hot 100 ljestvici. Iako se nikada nije pojavio na društvenim mrežama kao klasični tiktoker, Sombra svakodnevno komunicira sa svojom publikom upravo preko TikToka tako što snima fanove na koncertima, reposta njihove reakcije, komentira njihove videe i objavljuje sadržaj koji je autentičan, iskren i “relatable”.
Upravo zbog toga mnogi ga danas smatraju najviše Gen Z glazbenikom, ne samo zbog svog zvuka, već i zbog načina na koji koristi platformu za povezivanje s publikom. Kroz svoje pjesme redovito se vraća istoj temi – djevojci koju nikada nije prebolio. Ta priča provlači se kroz njegove stihove, ali i kroz sadržaj koji objavljuje na TikToku. Iako se sam ne smatra influencerom, sve češće se povezuje s tim krugovima. To potvrđuje i neočekivana suradnja s Addison Rae, koja se pojavljuje u njegovom novom videospotu za 12 to 12. Riječ je o bivšoj članici Hype Housea i jednoj od prepoznatljivih figura TikTok generacije.
Njegova popularnost odavno nije ograničena samo na TikTok. Prva svjetska turneja rasprodana je u rekordnom roku, a nastupat će u Europi, Ujedinjenom Kraljevstvu, Novom Zelandu i Sjevernoj Americi. Sombra pokazuje da publika ne traži savršenstvo. Traži emociju koja se osjeti, koja se dijeli i kojoj se vjeruje.
Domaći zvuk koji putuje daleko
Na našim prostorima ističe se Fran Vasilić, glazbenik s Krka, koji na TikToku ima više od četiri milijuna pratitelja. Prvi viralni trenutak doživio je s coverom pjesme Television/So Far So Good, koji je skupio preko 38 milijuna pregleda. Njegov stil je prepoznatljiv i jednostavan. Gleda u kameru, pjeva iskreno i ne koristi velika produkcijska rješenja.
Većina njegovih pjesama je na engleskom jeziku, ali ove godine objavio je i svoju prvu pjesmu na hrvatskom. Naša Zemlja Hrvatska govori o osjećaju zbunjenosti u dvadesetima, o odlasku i ostanku, o pitanjima identiteta koja muče mnoge mlade. Ta dilema nije bila samo tema. Fran je tri godine živio u Amsterdamu, a boravio je i u New Yorku i Los Angelesu.
Osim kreativnog i glazbenog rasta, TikTok glazbenicima otvorio je i vrata financijskog uspjeha. Prvi val zarade stiže kroz monetizaciju sadržaja; od pregleda videa, brand suradnji i sponzorstava, no pravi preokret dogodi se kada njihove pjesme s platforme počnu puniti streaming servise i dovoditi ih na glazbene ljestvice. Viralnost na TikToku pretvara se u rasprodane turneje diljem svijeta, što je nekadašnjim „internetskim izvođačima“ donijelo status ozbiljnih umjetnika, ali i višemilijunske prihode. TikTok im je tako poslužio kao odskočna daska, a publika koja je prvotno kliknula „follow“ danas kupuje karte za njihove koncerte i albume.
Je li moguće postati glazbenik bez TikToka?
TikTok, kao trenutačno najpopularnija društvena mreža među svim generacijama, osim što je izvor zabave i edukacije, sve više postaje i platforma na kojoj publika otkriva nove glazbenike. Zato danas izvođači ne komuniciraju samo kroz glazbu, već i kroz sadržaj koji objavljuju. Sve što dijele, od osobnih misli do svakodnevnih trenutaka, gradi odnos s publikom. Jer slušatelji ne traže samo glazbu, već i “prijatelja”, osobu čiju priču razumiju, s kojom se mogu poistovjetiti i kojoj vjeruju.
Nekada su mediji odlučivali koliko će publika znati o izvođaču. Danas to odlučuju sami autori. TikTok im pruža prostor da budu i glazbenici i ljudi. I čini se da publika to sve više cijeni.
Komentari
0