FIYU je digitalna platforma u vlasništvu jedne od najvećih softverskih development tvrtki u Hrvatskoj, Serengetija. Platforma djeluje kao PaaS, a glavna joj je prednost korištenja ubrzanje izrade enterprise softvera za 80 posto.
Kompanije, koje su prije radile aplikacije po godinu dana sada pomoću FIYU-a mogu to učiniti za dva do tri mjeseca.
FIYU je proizvod koji rješava konkretan problem, agilno se razvija i širi se u SAD.
Serengetiju ovo nije prvi put da ulaže u proizvod.
Prije tri godine uložio je u zagrebački startup Besplay Adria, koji je razvio aplikaciju koja fotografiranjem prati stanje na policama trgovina RedAI.
Inovativna primjena strojnog učenja pokazala se kao velika pomoć trgovcima i terenskim prodavačima. Bila je i zgoditak za Serengeti.
Izazovno okruženje
Goran Kalanj, osnivač i direktor Serengetija, koji pruža usluge razvoja enterprise IT rješenja u Europi i SAD-u, kaže da su im slične investicije zanimljive i dalje.
Naglašava investicije, a ne toliko akvizicije.
- Suvlasništvom u AI aplikaciji proširili smo svoj portfelj usluga, ali i naši zaposlenici su dobili priliku izravno steći znanja u tom području koja prije nismo imali unutar kompanije - kaže Kalanj.
Serengetiju je, pojašnjava, takva suradnja dobrodošao izazov za vlastite developere.
Mogu se razvijati u strojnom učenju na uspješnom praktičnom primjeru.
Programeri to vole, a Serengeti pažljivo bira što više takvih projekata.
Nije neobično stoga što je hrvatska tvrtka koja je dobila ime po najpoznatijem afričkom nacionalnom parku, domaća oaza za najtraženije ljude u IT-u danas.
Više od 80 posto Serengetijevih zaposlenika su developeri s toliko bogatim iskustvom da nose status seniora.
- Mi život i rad promatramo kroz zajednički rast i suradnju, a budući da to nudimo klijentima logično je da tako živimo s našim zaposlenicima - kaže Kalanj.
Nagrađuju zaposlenike
Dodaje da u tvrtki kontinuirano stvaraju nove načine za napredak zaposlenika.
Tako im je sav menadžment izrastao unutar kompanije. Radili su svoj posao, pokazali inicijativu, ostvarivali rezultate i napredovali dalje.
S ponosom ističe da vlastiti kadar promoviraju na najbolje pozicije! Sve to prati sustav nagrađivanja.
Nagrađuju najbolje zaposlenike, ali i one koji povrh svog standardnog posla žele pomoći u privlačenju novih klijenata ili novih zaposlenika.
- Kod nas 20-25 posto zaposlenika došlo je zahvaljujući sustavu preporuka za nove zaposlenike - kaže Kalanj.
Sustav su unazad godinu dana dodatno proširili. Sada zaposlenici mogu postati i suvlasnici.
Ivan Milas, koji je u Serengeti došao prije četiri godine, tako je napredovao do direktora prodaje i nedavno je postao član uprave i suvlasnik kompanije.
- Naš je simbol kameleon, biće koje je fleksibilno i agilno, a to su kvalitete koje su danas tražene - kaže Kalanj.
Serengeti je od toga napravio i vlastiti poslovni model - Team Extension Model.
Po tome su jedan od najvećih inovatora u hrvatskom IT-u. Softverska development tvrtka stasala u Zagrebu od početka je umjesto prodaje programer-sati, tzv. body leasinga, nudila cjelovitu uslugu vanjskog razvoja.
To znači da nude uslugu kompletnog tima koji čine inženjeri, developeri, DevOpsi, business analitičari, UI/UX dizajneri, testeri i QA menadžeri. Timovi se slažu ovisno o potrebama projekta.
Serengeti je to znanje naučio tijekom krize koje je započela 2018.
- Svaka tvrtka u nekom trenutku doživi iskustvo da je na korak do bankrota, a mi smo srećom to okusili na samom početku, godinu nakon osnivanja, kada nas je sve zadesila najgora kriza dosad, ona globalna financijska - kaže Kalanj.
Bili su mali, a jedan veliki klijent prolongirao im je početak suradnje za tri mjeseca.
Kalanj kaže da su odgodili za još mjesec dana, da Serengetija ne bi bilo.
Ali u prvih pet grbavih godina nije odustao od temeljne ideje.
Siguran, dobro plaćen posao u velikim IT tvrtkama na lokalnim projektima zamijenio je vlastitim biznisom kroz koji je želio pokazati da hrvatski developeri imaju tako dobra znanja da mogu uspjeti globalno, na zapadu.
- Godine 2012. dobili smo prvog velikog stranog klijenta tako što smo na pitanje kako ćemo preuzeti njihov razvojni projekt, imali odgovore već spremne. Kako i ne kad smo prethodnih pet godina to brusili na manjim projektima - kaže Kalanj.
Širenje u SAD
Izbrusili su kako preuzeti, razvijati, koordinirati suradnju s klijentima i nadograđivati je jednako kao da klijent ima ljude zaposlene kod sebe u razvoju, lokalno.
Dosad su to uspješno primijenili na 300 enterprise razvojnih projekata.
- Kako nam je remote način rada utkan u temelje pandemijsku krizu nismo ni osjetili, a ovu pak krizu ne osjećamo jer radimo s DACH regijom gdje su tradicionalne tvrtke i primarno industrije koje uvijek naglasak stavljaju na stabilnost - kaže Kalanj.
Prisjeća se da su upravo Nijemci, Švicarci i Austrijanci ranije bili vrlo skeptični prema vanjskom razvoju.
Željeli su imati ‘sve u kući’, lokalno. Danas Serengeti po DACH regiji, gdje se širi najbrže, nove poslove dobiva najviše preko preporuka.
Princip utkan u Team Extension Model primijenili su i na svoj startup FIYU.
- Ove godine imamo velike planove s FIYU, a rast ćemo tražiti ne samo u Europi već i u SAD-u te nam je plan nastaviti stabilno rasti za 25 posto godišnje - zaključuje Kalanj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....