Andrej Levenski igra video igre od kasnih osamdesetih. Oko svoje strasti izgradio si je karijeru. Krajem 2022. britanski Jagex preuzeo je gaming tvrtku koju je suosnovao, Gamepires, za iznos koji se u branši procjenjuje na više od 500 milijuna kuna. Službena brojka nije objavljena. Uzmemo li u obzir Googleovu akviziciju Photomatha i exit Nanobita, to je treći najveći startup exit u Hrvatskoj dosad.
Pitate li se otkud toliko novca u video igrama, dovoljno se prisjetiti da je Gamepires 2018. u manje od tjedan dana prodao je 650.000 kopija svoje survival igre SCUM preko Steama. Tri tjedna od lansiranja bili su na milijun prodanih primjeraka što je promet veći od 17 milijuna eura. SCUM je dugo bio među najprodavanijim PC igrama na svijetu. Nagađa se da je dosad prodano više od tri milijuna komada.
Kažu da se uspjeh dogodi preko noći. Levenski je gotovo 12 godina prvo radio kao stariji softverski inženjer na razvoju igre SpaceForce - Rogue Universe u jednom od prvih većih gaming studija u Hrvatskoj, Dreamatrixu. Potom je pokrenuo Pandora games i zatim, prije gotovo 13 godina, zajedno s Tomislavom Pongracom, startao je Gamepires. SCUM čak nije bila prva uspješna igra koju je Gamepires izbacio. Ta titula pripada trkaćoj pucačini zvanoj Gas Guzzlers.
Levenski kaže da je na Gas Guzzlersima, koji se danas mogu igrati na PlayStationu 4 i 5, Nintendo Switchu, Xbox Oneu i PC-u, naučio da ako želi imati uspješnu igru onda oko nje prvo treba izgraditi potražnju. Mora paralelno s izradom igre krenuti u promociju. Godinu dana takvih priprema se solidno isplatilo. SCUM je na popisu TOP100 najigranijih igara na Steamu.
Gamepires mnogo polaže u inovacije korisničkog iskustva. U SCUM je integriran sustav koji broji kalorije, otežava igračima ako imaju previše masnoće u organizmu, a na ponašanje lika utječe i toplina i hladnoća. Kaže da koriste i AI.
- AI koji se pojavljuje u igrama nije usporediv s onim o čemu se priča danas. U igrama se koristi nešto što bi mogli opisati kao stroj koji donosi odluke na osnovu hrpe uvjeta, ali je brz i daje rezultate dovoljno dobre za vrhunski užitak igre. Takav AI smo koristili u Gas Guzzlersu, kao i u SCUM-u - kaže Levenski.
Prisjeća se da kad je on počinjao, u hrvatskoj gaming industriji bila su svega dva studija, a danas ih je aktivno 60-tak.
- Velika većina njih ima šansu napraviti nešto veliko, puno veću šansu nego kad nas je bilo samo dva. Malo lokalne konkurencije ne škodi. Mislim da svi imaju strast, samo je pitanje tko će uspjeti prepoznati što je komercijalno isplativo i na kraju izgurati to do kraja - zaključuje Levenski.
‘0‘0‘0‘0‘0‘0‘0‘0‘0‘0‘0
Andrej Levenski igra video igre od kasnih osamdesetih. Oko svoje strasti izgradio si je karijeru. Krajem 2022. britanski Jagex preuzeo je gaming tvrtku koju je suosnovao, Gamepires, za iznos koji se u branši procjenjuje na više od 500 milijuna kuna. Službena brojka nije objavljena. Uzmemo li u obzir Googleovu akviziciju Photomatha i exit Nanobita, to je treći najveći startup exit u Hrvatskoj dosad.
Pitate li se otkud toliko novca u video igrama, dovoljno se prisjetiti da je Gamepires 2018. u manje od tjedan dana prodao je 650.000 kopija svoje survival igre SCUM preko Steama. Tri tjedna od lansiranja bili su na milijun prodanih primjeraka što je promet veći od 17 milijuna eura. SCUM je dugo bio među najprodavanijim PC igrama na svijetu. Nagađa se da je dosad prodano više od tri milijuna primjeraka.
Kažu da se uspjeh dogodi preko noći. Levenski je gotovo 12 godina prvo radio kao stariji softverski inženjer na razvoju igre SpaceFroce - Rogue Universe u jednom od prvih većih gaming studija u Hrvatskoj, Dreamatrixu. Potom je pokrenuo Pandora games i zatim, prije gotovo 13 godina, zajedno s Tomislavom Pongracom, startao je Gamepires. SCUM čak nije bila prva uspješna igra koju je Gamepires izbacio. Ta titula pripada trkačoj pucačini zvanoj Gas Guzzlers.
Levenski kaže da je na Gas Guzzlersima, koji se danas mogu igrati na PlayStationu 4 i 5, Nintendo Switchu, Xbox Oneu i PC-u, naučio da ako želi imati uspješnu igru onda oko nje prvo treba izgraditi potražnju. Mora paralelno s izradom igre krenuti u promociju. Godinu dana priprema se dobro isplatilo. SCUM je na popisu TOP100 najigranijih igara na Steamu.
Dodaje da su mnogo inovirali na korisničkom iskustvu. U SCUM je integriran sustav koji broji kalorije, otežava igračima ako imaju previše masnoće u organizmu, a na ponašanje lika utječe i toplina i hladnoća. Kaže da su koristili i AI.
- AI koji se pojavljuje u igrama nije usporediv s onim o čemu se priča danas. U igrama se koristi nešto što bi mogli opisati kao stroj koji donosi odluke na osnovu hrpe uvjeta, ali je brz i daje rezultate dovoljno dobre za vrhunski užitak igre. Takav AI smo koristili u Gas Guzzlersu, kao i u SCUM-u - kaže Levenski.
Dodaje da kad je počinjao u hrvatskoj gaming industriji bila su svega dva studija, a danas ih je aktivno 60-tak.
- Velika većina njih ima šansu napraviti nešto veliko, puno veću nego kad nas je bilo samo dva. Malo lokalne konkurencije ne škodi. Mislim da svi imaju strast, samo je pitanje tko će uspjeti prepoznati što je komercijalno isplativo i na kraju izgurati to do kraja - zaključuje Levenski.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....