ODRŽIVOST/Dobra praksa

Popravite svoj “ESG slajd” kroz anketu

Nema više startupa bez ‘ESG slajda‘, a ESG je izazov i kompanijama pa tražimo što od njih možete naučiti

Od 2024. sve tvrtke na Zagrebačkoj burzi morat će investitorima objaviti mjerljive podatke o svom utjecaju na okoliš. Hrvatski startupi već su prepoznali taj trend pa u svoje prezentacije ubacuju i ‘ESG slajd’. ESG stoji za ‘Environmental, social, and corporate governance’ i nastavlja se na inicijativu UN-a o 17 održivih ciljeva. Riječ je o slajdu na kojem tumače kako se bore za očuvanje planete i koliko su održivi.

Startupi na takve slajdove stavljaju svašta, ali ne može ih se zbog toga kritizirati. Čak ni kompanije na burzi nemaju ideju što točno ubaciti u takva izvješća. Mnoge od listanih kompanija već godina objavljuju Izvješća o održivosti, jer im kao i startupima trebaju investitor. Najbolji pak investitori više ne ulažu u tvrtke koje ne mare za ESG. Mnogi više ni ne smiju, a od 2024. tražit će da sve što piše u izvješću bude usporedivo. Cilj je spriječiti greenwashing ili ?zeleno uljepšavanje’. No, standarda, kako bi to trebalo izgledati nema! U široj poslovnoj zajednici o tome se tek razgovara.

Dio takvih izvješća su ankete koje organizacije rade da bi saznale što šira zajednica misli o njihovoj održivosti. Ove godine neke su se organizacije već počele pripremati, poput Spana.

Iva Gredelj, savjetnica za održivi razvoj u Spanu kaže da su sastavili anketu od 13 cjelina s 93 pitanja kako bi saznali kako njihovu održivost vidi zajednica. Rade to drugu godinu zaredom.

- Na izradi, provedbi i analizi ankete radili smo skoro pet mjeseci. Priprema je bila vrlo zahtjevna, jer ne postoji jedna anketa koja je primjenjiva za sve kompanije - kaže Gredelj.

U tome i vidi najveći izazov kako ESG dobiva na važnosti. Pojašnjava da su pitanja održivosti do sada bila gotovo sporedna, ali sada preuzimaju ključnu ulogu u daljnjem globalnom razvoju.

- I lokalno i globalno po tom smo pitanju tek u povojima. Mi smo u izradi ankete, uz poseban tim, uključili velik broj zaposlenika od HR-a, upravljanja kvalitetom i financija do marketinga, pravne službe i tehnološkog djela. Zajednički smo tražili ključne dionike i osmišljavali specifična pitanja da bi na kraju poslali anketu - zaključuje Gredelj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. veljača 2024 05:25