WEB3

Hrvatski startup AdScanner vlasnik brenda XRP u Europi

XRP peti najvredniji token na svijetu s tržišnom kapitalizacijom od 27 mlrd. dolara krajem kolovoza 2023.

Jedan od 30 najvećih hrvatskih startupa, AdScanner, vlasnik je brenda ‘XRP’ u Europi.

XRP je ime petog najvrednijeg tokena na svijetu čija je tržišna kapitalizacija, prema CoinMarketCapu, krajem kolovoza 2023. godine iznosila 27 milijardi dolara.

Besplatno preuzmite PDF magazina:
Startup Report No 007

Ujedno, to je skraćenica koju koristi američka kompanija Ripple Labs, koja je izdala taj token i koja se sa svojim blockchainom pozicionirala kao alternativa SWIFT-u zbog čega na popisu partnera ima čak i banke poput Santandera.

Intelektualna imovina

Kristian Ćurković, suosnivač i managing partner AdScannera kaže da zbog toga nisu u sukobu s Ripple Labsom.

- Do sada nam se nisu javili vezano za korištenje tog termina u Europi, a ni mi nemamo namjeru išta tražiti od Ripple Labsa vezano za taj termin - navodi Ćurković.

image

Kristian Ćurković, suosnivač i managing partner AdScannera

JL/

Registracija trademarka ograničena je geografski i po području primjene. AdScanner je preko svoje tvrtke u Njemačkoj registrirao trademark na XRP za cijelo područje Europske Unije, Švicarsku i u regiji, za Srbiju.

Ćurković kaže da AdScanner polaže pravo na XRP kao brend u području oglašavanja, marketinga i promotivnih usluga, usluga odnosa s javnošću, u području programa bonusa, lojalnosti i incentivea, ali i edukacije, organizacije konferencija, održavanja IT opreme, IT konzaltinga i sličnih poslova.

Suosnivač jednog od 30 najvećih hrvatskih startupa, čije usluge analitike TV oglašavanja koriste TikTok, L’Oreal i Coca-Cola, pojašnjava da su XRP registrirali zato što su razvili vlastitu metodologiju koja im pomaže u probijanje na EU tržišta.

- Mi smo pojam XRP registrirali kao trademark u svojoj industriji, jer on nama znači ‘Exact Rating Point’, i mi ga koristimo kao zamjenu za GRP ili Gross Rating Point, koji je standardna metrika u industriji TV oglašavanja - kaže Ćurković.

Vlastita metodologija

Pojašnjava da je XRP naprednija metodologija praćenja efikasnosti TV oglašavanja, jer se pri izračunu XRP-a uzima u obzir stvarna duljina trajanja oglasnog videa, i to u sekundama.

- To je različito od izračuna GRP-a, gdje se TV spotu dodjeljuje gledanost minute u kojoj je počeo, neovisno o dužini trajanja tog oglasnog videa. Drugim riječima, uvjereni smo da je naša mjera preciznija. Slično kako je nekad u telefoniji obračunska jedinica bila minuta, a onda je došla sekunda - kaže Ćurković.

image

AdScanner je registrirao brend petog najvrednijeg kripto-tokena na svijetu, ali uz dva ograničenja - geografsko i po industrijama

JL/

AdScanner je tijekom ljeta lansirao Apollo, vlastiti servis umjetne inteligencije (AI) preko kojeg se oglasne kampanje na televiziji mogu planirati na isti način kao i one preko Googlea i Facebooka. Taj servis u Njemačkoj već koriste Vodafone, Ford i Bayer, a metrika koju koristi je upravo XRP.

image

Naslovnica Startup Report No 007

Tomislav Botic/JL

*Tema je iz magazina Startup Report No 007, kvartalne publikacije Hanza Medie koja izlazi u print izdanju uz Jutarnji list te u obliku PDF-a i na webu Jutarnji.hr. Ovdje možete besplatno preuzeti PDF magazina i doznati teme koje su obilježila hrvatsku startup scenu.

Link na download: Startup Report No 007

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. svibanj 2024 00:57