Jedan od 30 najvećih hrvatskih startupa, AdScanner, vlasnik je brenda ‘XRP’ u Europi.
XRP je ime petog najvrednijeg tokena na svijetu čija je tržišna kapitalizacija, prema CoinMarketCapu, krajem kolovoza 2023. godine iznosila 27 milijardi dolara.
Ujedno, to je skraćenica koju koristi američka kompanija Ripple Labs, koja je izdala taj token i koja se sa svojim blockchainom pozicionirala kao alternativa SWIFT-u zbog čega na popisu partnera ima čak i banke poput Santandera.
Intelektualna imovina
Kristian Ćurković, suosnivač i managing partner AdScannera kaže da zbog toga nisu u sukobu s Ripple Labsom.
- Do sada nam se nisu javili vezano za korištenje tog termina u Europi, a ni mi nemamo namjeru išta tražiti od Ripple Labsa vezano za taj termin - navodi Ćurković.
Registracija trademarka ograničena je geografski i po području primjene. AdScanner je preko svoje tvrtke u Njemačkoj registrirao trademark na XRP za cijelo područje Europske Unije, Švicarsku i u regiji, za Srbiju.
Ćurković kaže da AdScanner polaže pravo na XRP kao brend u području oglašavanja, marketinga i promotivnih usluga, usluga odnosa s javnošću, u području programa bonusa, lojalnosti i incentivea, ali i edukacije, organizacije konferencija, održavanja IT opreme, IT konzaltinga i sličnih poslova.
Suosnivač jednog od 30 najvećih hrvatskih startupa, čije usluge analitike TV oglašavanja koriste TikTok, L’Oreal i Coca-Cola, pojašnjava da su XRP registrirali zato što su razvili vlastitu metodologiju koja im pomaže u probijanje na EU tržišta.
- Mi smo pojam XRP registrirali kao trademark u svojoj industriji, jer on nama znači ‘Exact Rating Point’, i mi ga koristimo kao zamjenu za GRP ili Gross Rating Point, koji je standardna metrika u industriji TV oglašavanja - kaže Ćurković.
Vlastita metodologija
Pojašnjava da je XRP naprednija metodologija praćenja efikasnosti TV oglašavanja, jer se pri izračunu XRP-a uzima u obzir stvarna duljina trajanja oglasnog videa, i to u sekundama.
- To je različito od izračuna GRP-a, gdje se TV spotu dodjeljuje gledanost minute u kojoj je počeo, neovisno o dužini trajanja tog oglasnog videa. Drugim riječima, uvjereni smo da je naša mjera preciznija. Slično kako je nekad u telefoniji obračunska jedinica bila minuta, a onda je došla sekunda - kaže Ćurković.
AdScanner je tijekom ljeta lansirao Apollo, vlastiti servis umjetne inteligencije (AI) preko kojeg se oglasne kampanje na televiziji mogu planirati na isti način kao i one preko Googlea i Facebooka. Taj servis u Njemačkoj već koriste Vodafone, Ford i Bayer, a metrika koju koristi je upravo XRP.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....