Nije nastao prvi, ali je danas najpoznatiji u branši. Glassdoor je online servis, koji kako mu ime govori, čini vrata kompanija prozirnima. Prije 16 godina bivši direktor Expedie je svom prijatelju spomenuo kako je jednom prilikom na printeru zaboravio rezultate istraživanja o zadovoljstvu zaposlenika.
Tako je nastao Glassdoor, servis gdje se može doznati sve ključne informacije o tvrtkama, od toga čime se bave pa sve do informacija o korporativnoj kulturi za koje ste prije morali znati nekog iznutra. Priča se pokazala tako uspješna da je Glassdoor postao jednorog.
U međuvremenu ga je kupio japanski holding Recruit, koji zarađuje na oglašavanju poslova i statistici o tržištu rada. Danas Glassdoor posjeduje najveći popis osvrta stvarnih zaposlenika o tvrtkama u kojima rade. U to su uključene i brojne hrvatske tvrtke, a u komentarima zaposlenika ima pregršt zanimljivih informacija.
Osvrti se navode anonimno, što je s jedne strane dobro jer pruža sigurnost zaposlenicima, ali i loše, jer se može zlorabiti, kako od konkurencije tako i od bivših, nezadovoljnih zaposlenika. Ali ta anonimnost nije potpuna, jer Glassdoor je već izgubio barem jednu sudsku tužbu zbog koje je morao otkriti poslodavcu identitet njihovog zaposlenika koji je ostavio komentar koji su smatrali zajedljivim.
Ono što je posebno korisno su podaci o plaćama koji se mogu pronaći na Glassdooru. U SAD-u transparentnost plaća postaje obvezna, a sličan trend je krenuo i u EU pa će takvi podaci biti sve precizniji. No, ne samo na Glassdooru već i na njegovoj konkurenciji.
Odmah iza njega je Indeed. I ovdje se može, uz oglase za posao, pronaći mnogo informacija o samim poslodavcima. Simpatičan dodatak je što se može zaposlenike tvrtke pitati za komentar za nešto što vas zanima. Indeed ne pokriva baš sjajno hrvatsku tehnološku zajednicu, ali zato je mnogo informativniji kada se traže informacije o velikim kompanijama, posebno onim koje nisu u IT-u. Za njih se broj osvrta zaposlenika po kompaniji zna brojati i u desecima tisuća.
Comparably koristi drugi pristup. Zaposlenici mogu ostaviti komentar, ali cijeli sajt ima urednike koji provjeravaju i onda dorađuju sadržaj. Po tome je ovaj servis sličniji LinkedInu nego Glassdoordu i Indeedu. Na LinkedInu u pravilu i tvrtke i zaposlenici objavljuju uljepšanu stvarnost, ali zanima li vas što tvrtka koja vas zanima sada radi, nema relevantnijeg izvora. Možete, dakako, koristiti i Facebook, gdje se na specijaliziranim grupama može i pitati i saznati mnogo o hrvatskim tvrtkama.
Sličan, ali fokusiraniji pristup imaju Blind i Reddit. Riječ je o forumima na kojima se mogu doznati i interni tračevi o kojima kompanije ne žele govoriti. Blind je više fokusiran na SAD, a Reddit je popularan globalno pa i u Hrvatskoj. Oba su anonimna. Na Redditu ima svega, od klasičnih forumskih priča pa sve do rasprava o problemima u kompanijama te subreddita koje kompanije koriste za promociju, poput blogova.
I u Hrvatskoj postoji nekoliko servisa, poput Glassdoora, na kojima se mogu pronaći osvrti zaposlenika. To su Adorio i Joberty, a o tvrtkama se piše i po forumima. No, kao i uvijek za više ćete morati obaviti i dio istraživanja uživo, ne samo virtualno.
++
>> PDF magazina možete preuzeti ovdje <<
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....