Zašto je vrijeme da digitalizirate poslovne procese?

Sve tvrtke žele da njihovi poslovni procesi budu efikasni i da omogućavaju pružanje brze i kvalitetne usluge korisnicima. Međutim, mnoge se tvrtke još uvijek oslanjaju na zastarjele načine poslovanja čime usporavaju svoj razvoj i štete svojoj reputaciji. Kao objektivno rješenje za povećanje efikasnosti nameće se digitalna transformacija poslovnih procesa.

promo 

 Marrtinez

Zašto digitalna transformacija?

Da bismo odgovorili na ovo pitanje, moramo razmotriti kako stvari funkcioniraju u trenutnom okruženju u kojima tvrtke posluju. Uostalom, živimo u doba interneta i većina svijeta je digitalno povezana. To je stvorilo situaciju u kojoj su korisnici usluga povezani s tvrtkama 24/7, žele digitalno korisničko iskustvo i žele ga odmah.

Ono što ne žele jest nepotrebno gubiti vrijeme čekajući u redovima banaka, telekoma i drugih pružatelja usluga da bi pokazali svoju osobnu iskaznicu ili vlastoručno potpisali neki dokument. Ponašanje korisnika se mijenja zbog mogućnosti koje nudi digitalna tehnologija i jednostavnog pristupa informacijama. Čak i korisnici koji su prije pandemije COVID-19 bili usredotočeni na lokalne usluge u fizičkom svijetu, naučili su kako im pristupiti digitalno i na globalnoj razini.

Digitalizacija procesa provjere identiteta korisnika

Mnoge tvrtke danas još uvijek osobno provjeravaju identitet svojih korisnika što je vrlo ograničavajuće u današnjem online svijetu. No, s druge strane, ako ne provjeravate identitet korisnika licem u lice, kako možete biti sigurni da je osoba ona za koju tvrdi da jest? Tradicionalne metode provjere identiteta više nisu prikladne pa je digitalna provjera identiteta korisnika logičan korak naprijed. Njime tvrtke mogu ubrzati proces provjere, provesti ga udaljeno i zakonski valjano. Hrvatsko rješenje za udaljenu identifikaciju, tzv. “digitalni onboarding” je ono tvrtke Identyum, koji omogućava iznimno vjerodostojnu i automatiziranu udaljenu digitalnu provjeru identiteta.

Osnovna korist digitalizacije procesa provjere identiteta korisnika uključuje minimizaciju rizika od mogućih prijevara tj. lažnog predstavljanja, obzirom da se u tom procesu koristi verifikacija osobne iskaznice korisnika. Rezultat verfikacije je potvrda da korisnik koristi nekrivotvoreni identifikacijski dokument. Navedeno se nadopunjuje biometrijskom provjerom lica, što potvrđuje da je korisnik stvarni vlasnik osobne iskaznice i da je fizički prisutan.

image

promo

Marrtinez

Nakon besprijekorno provedene udaljene identifikacije, kod ponovnog logiranja korisnika potrebno je provesti brzu, sigurnu i jednostavnu provjeru autentičnosti. Korisnici se mogu autenticirati dvofaktorski (ili čak trofaktorski) u bilo koju aplikaciju tvrtke koja je integrirana sa Identyum platformom, čime tvrtka značajno podiže internu razinu upravljanja sigurnošću te posebice sigurnošću osobnih podataka svojih korisnika. S druge strane tvrtka nema potrebu za nabavom, implementacijom i dugotrajnom integracijom kompleksnih i vrlo skupih autentikacijskih sustava.

Digitalizacija procesa potpisivanja dokumenata

Da biste uskočili u val digitalne transformacije, jedan od prvih koraka koji trebate poduzeti je digitalizirati ručno potpisivanje dokumentacije. Bez obzira kojom djelatnošću se tvrtka bavi, svakodnevno se bori s hrpom papira koje netko (najčešće korisnik njenih usluga) mora potpisati pa skladištiti u adekvatan prostor. Usvajanje servisa za elektroničko potpisivanje, kao što je Identyum SIGN, najbrži je način da se proces potpisivanja dokumentacije maksimalno pojednostavi. Dokumenti, kao što su projektna dokumentacija, putni nalozi, fakture, ugovori i sl., potpisuju se certifikatom spremljenim u digitalni Identyum ID novčanik, bez potrebe posjedovanja bilo kakvih specijaliziranih uređaja (poput čitača pametnih kartica ili USB stikova). Cijeli proces potpisivanja, slanja obavijesti primatelju i pohrana dokumenata nakon potpisa pošiljatelja i primatelja, se u potpunosti automatizira.

image

promo

Marrtinez

Koristi digitalizacije procesa potpisivanja uključuju brže sklapanje različitih ugovora, kao i poboljšanje produktivnosti zaposlenika, štedeći njihovo vrijeme na printanje, skeniranje i slanje dokumentacije običnom poštom. Kolanje elektronički potpisane dokumentacije u tvrtki je ekološki prihvatljivije, agilnije, sigurno i troškovno učinkovito.

Digitalizacija procesa dohvata financijskih podataka o korisnicima iz banaka

Koncept otvorenog bankarstva (PSD2 direktiva) revolucionalizirao je financijsku industriju i omogućio korisnicima da upravljaju svojim financijskim podacima. Tako treće strane, pružatelji usluga, mogu pristupiti bankovnim računima i financijskim podacima, kojima su do nedavno isključivo upravljale banke. Pri tome, treće strane moraju biti licencirani pružatelji usluga informiranja o računima (AISP) da bi mogle dohvatiti bankovne podatke fizičkih ili pravnih osoba o njihovim transakcijskim računima, saldu i prometima po tim računima, i to naravno isključivo uz prethodnu privolu korisnika vlasnika tih podataka.

Identyum, kao licencirani AISP od strane HNB-a, tvrtkama može omogućiti digitalizaciju i automatizaciju procesa provjere financijskih parametara korisnika, poput provjere vlasništva nad određenim IBAN-om ili provjeru parametara financijskog kapaciteta (npr. prosjek posljednje 3 plaće, ostalih primanja po računu). Proces provjere podataka se provodi u prethodnu izričitu privolu druge strane, u skladu s GDPR i PSD2 odredbama.

Zatražite svoj besplatni demo ovdje.

image

promo

image

promo

“Ovaj članak je objavljen uz financijsku pomoć Europske unije u sklopu projekta Identyum NOW. Sadržaj ovog članka isključiva je odgovornost Partnera i ni pod kojim uvjetima ne odražava stav Europske unije i/ili Upravljačkog tijela.”

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2024 13:27