Carlsberg smanjio 40 posto emisiju ugljika po hektolitru piva

Održivost

promo

Održivost

Svijet ima dvije opcije - pakt o klimatskoj solidarnosti ili pakt o kolektivnom samoubojstvu, glasilo je dramatično upozorenje glavnog tajnika Ujedinjenih naroda Antonia Guterresa na nedavnom klimatskom skupu COP27 u Egiptu. Sve češći i intenzivniji toplinski valovi, poplave, suše i šumski požari predstavljaju ozbiljnu sigurnosnu prijetnju, rizik i izazov na koji moramo reagirati. Neke kompanije su pristupile klimatskim promjenama i prije nego smo počeli obarati temperaturne rekorde i promatrati najveća otapanja ledenjaka otkad postoje mjerenja. Jedna od njih je Carlsberg Grupa koja je 2015. pokrenula program održivosti Zajedno prema NULA kojeg čine četiri inicijative - NULA ugljičnog otiska, NULA rasipanja vode, NULA neodgovorne potrošnje i Kultura NULA nesreća. Puno je toga postignuto u zadnjih sedam godina poput 40 postotnog smanjenja emisije ugljika po hektolitru piva te 21 postotnog smanjenja potrošnje vode po hektolitru piva.

image

promo

Ovaj program je kroz različite inicijative aktivan i u Hrvatskoj što potvrđuje posljednji Izvještaj o održivosti za 2021. godinu tvrtke Carlsberg Croatia. „Naša pivovara u Koprivnici jezgra je naših aktivnosti. Cjelokupni proces proizvodnje odvija se u skladu s potpuno ekološki prihvatljivim mehanizmima, a poštivanje najstrožih standarda kontrole kvalitete i sigurnosti stalni je prioritet naše tvrtke. Nadogradnja opreme na svim našim lokacijama ključna je za optimizaciju potrošnje energije i dugoročno smanjenje ugljičnog otiska i potrošnje vode“, ističe Marcin Burdach, predsjednik uprave Carlsberg Croatia.

image

promo

S ciljem 50-postotnog smanjenja potrošnje vode u pivovarama do 2030., u koprivničkom je pogonu provedena optimizacija procesa kuhanja piva što je rezultiralo uštedom od 1.500 kubičnih metara vode te 83.000 kilovat sati toplinske energije. Investicijom u uređaj za ispiranje nepovratnih boca, kojom je izbjegnut rad na praoniku boca, potrošnja vode smanjuje se za dodatnih 2.800 kubičnih metara godišnje dok se sakupljanjem vode s uređaja za ispiranje i upotrebom te vode na rashladnom postrojenju očekuje smanjenje potrošnje vode za još 2.500 ‘kubika‘.

image

promo

Carlsbergove robne marke u središtu su društvenih okupljanja i obogaćuju živote milijuna ljudi diljem svijeta, no kako bi se spriječila zlouporaba alkohola, tvrtka promiče odgovornu konzumaciju nudeći sve širi izbor bezalkoholnih piva. U 2021. godini predstavljen je novi dizajn proizvoda Pan Free čime se željelo povećati vidljivost bezalkoholnog proizvoda u portfelju. Još jedan projekt ima značajnu ulogu u dostizanju cilja Zajedno prema NULA neodgovorne konzumacije. Carlsberg je 2017. bio prva tvrtka u Hrvatskoj koja je u svoja vozila ugradila alkotest, tzv. Alcoloc koji je do danas ugrađen u 99 posto njihovih vozila.

image

promo

U kulturu NULA nesreća tvrtka također jako puno ulaže jer joj je briga za zaposlenike i ugovorne izvođače najveći prioritet. Pridržavaju se sigurnosnih propisa u svim segmentima rada, dok su njihova pravila za spašavanje života osmišljena za očuvanje sigurnosti svih zaposlenika pivovare, skladišta i ureda, te u prometu.

Iako su kroz program Zajedno prema NULA postignuti sjajni rezultati, mjesta za napredak uvijek ima. Ove godine tvrtka je pokrenula novi, ažurirani program nazvan „Zajedno prema NULA i iznad“. Novi program uključit će dodatne korake kako bi odgovorili na sve veće svjetske izazove kao što su klimatske promjene i nestašica vode, kao i na sve veći fokus društva na zdravlje, dobrobit i raznolikost, jednakost i uključenost. Postavljeni su novi ambiciozni ciljevi, među kojima i onaj za postizanje neto nulte emisije ugljika u cijelom lancu opskrbe do 2040., počevši od proizvodnje ječma na poljima pa sve do krajnje konzumacije piva. Kako bi postigli ovaj ambiciozni cilj, u program su dodana i dva nova područja – postizanje NULA otiska u poljoprivredi i NULA ambalažnog otpada kroz koje planiraju podržati prijelaz na održivu i regenerativnu poljoprivredu te pomoći u pokretanju kružnog gospodarstva.

image

promo

Način na koji tvrtka posluje jednako je važna kao rezultati koje ostvaruju jer kako naglašava Cees ’t Hart, izvršni direktor Carlsberg Grupe, najvažnije je odnositi se prema drugima s poštovanjem. „Svijet oko nas se mijenja, a mi ćemo se pobrinuti za to da se mijenjamo s njim i ostanemo relevantni svojim potrošačima i širem društvu“, zaključuje Hart.

Izvještaj o održivosti dostupan je na https://carlsbergcroatia.hr/media/54840/carlsbergcroatia_izvje%C5%A1%C4%87e-2021.pdf

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. srpanj 2025 22:09