Fonoa je vrlo izvjesno novi hrvatski jednorog nakon Infobipa i Rimca. Iz ove pozicije, kad se vratite na same početke, što je bio ključan proizvod za ulazak na tržište?
Prvi smo na svijetu razvili potpuno automatiziranu end-to-end platformu za obračun poreza. Tijekom rada u Uberu, naša odgovornost nije bila samo Hrvatska, već i druge zemlje u široj regiji, od Balkana do mediteranskih država. Tada smo uočili da na gotovo svim tim tržištima platforme poput Ubera imaju problema s obračunavanjem poreza i nemaju adekvatno rješenje. U Uberu je zbog toga bio pokrenut odjel posvećen upravo porezima, ali nama je odmah postalo jasno da je to problem koji nije jedinstven za Uber, nego je prisutan kod svih platformi i marketplaceova koji imaju poslovanje slično Uberu i globalni doseg. Idući logičan korak za nas je bio pokretanje Fonoe, koja svojim proizvodima odgovara na tu otvorenu nišu, a koju zapravo nitko na cijelom svijetu prije nas nije dobro iskoristio.
Postojala su i druga rješenja, što je bila inovacija zbog koje ste uspjeli?
Za razliku od najvećih igrača u području automatizacije procesa oporezivanja, vodimo se inženjerskim, a ne korporativnim mindsetom - uzimamo kompleksne koncepte, razbijamo ih na sastavne dijelove te stavljamo probleme naših korisnika na prvo mjesto. Ovime mijenjamo kako su se stvari do sada radile i donosimo inovativan pristup porezima na temelju naše vizije. Naši konkurenti imaju zastarjelu tehnologiju koja ih usporava te im nedostaje fleksibilnosti u odgovaranju na potrebe klijenata i agilnosti u donošenju brzih odluka - sve je to ključno za natjecanje s najboljima na globalnoj razini. Naša rješenja su u takvom svijetu jedinstvena te potpuno automatizirana, što korisnicima omogućuje rješavanje kompliciranih poreznih problema u dijelovima sekundi. Za besprijekoran rad nekog marketplacea ili platforme, prvi korak je provjera poreznog broja i utvrđivanje je li netko kupac ili prodavač. Nakon određivanja statusa, na temelju njega određuje se točna porezna stopa prije završetka transakcije. Po završetku transakcije, sastavlja se račun koji se fiskalizira ovisno o zemlji kupca ili prodavača. Na kraju mjeseca sve transakcije prijavljuju se poreznim vlastima kroz PDV prijave. Kod velikog broja transakcija taj proces mora biti automatiziran i odrađen instantno, što omogućava upravo naš softver.
Tko su najveći klijenti Fonoe?
Svi najveći tech brendovi koji vam padaju na pamet. Ako moram izdvojiti, to su Uber, Dell, Netflix, Intuit, Zoom, Bolt. Među našim klijentima je 4 od 5 FAANG (Facebook, Amazon, Apple, Netflix i Google) kompanija. Svi oni mogu zamijeniti kompleksne interne porezne procese uz pomoć Fonoinih rješenja, bez žrtvovanja efikasnosti. Zapravo, uz naša rješenja postaju još brži i fleksibilniji. Imamo primjer kompanije Snap, koja većinu globalnih obračuna poreza odrađuje s fleksibilnim timom od samo nekoliko članova i našim softverom, uz brzinu koja im je bila nezamisliva čak i s timom od nekoliko desetaka ljudi.
Što za vas znače uspjesi poput toga da ste jedina hrvatska tvrtka koja se našla u izboru top 100 europskih startupova portala Sifted i Accel Euroscape Top 100?
U kombinaciji s pozitivnim povratnim informacijama naših klijenata i napretkom našeg poslovanja priznanja poput ovih, koja dolaze sa strane struke i nezavisnih organizacija, dodatna su potvrda kvalitete našeg rada i puno nam znače. Uvrštavanje Fonoe u liste poput ove služi nam i kao izvrstan alat za privlačenje radne snage, pogotovo za zagrebački ured gdje planiramo znatno širenje. To je dodatan dokaz da ljudi iz Hrvatske mogu ostati u svojoj zemlji i raditi na globalnoj razini s odličnim primanjima. Nadamo se da će se na ovakvim listama uskoro naći još domaćih tvrtki, koje će zajedno s nama pokazati da i Hrvatska može biti konkurentan igrač na globalnom tech tržištu, i destinacija koja privlači domicilnu, ali i visokokvalitetnu stranu radnu snagu.
Kako će akvizicija GITC-a utjecati na buduće poslovanje?
GITC dodatno proširuje mogućnosti naše product platforme te otvara vrata još i bliskijoj suradnji s PwC-om diljem svijeta. Big4 kompanije poput PwC-a prepoznale su Fonou kao svog pouzdanog i agilnog tehnološkog partnera na nizu projekata i klijenata diljem svijeta. GITC je savršeno odgovarao našem smjeru poslovanja i razvoja, što su uvidjeli i u PwC-u, zbog čega su se puni povjerenja u nas odlučili na prodaju. Akvizirano rješenje integrirali smo s postojećim Fonoinim proizvodima i povećali njihovu funkcionalnost, koja sada uključuju i djelomična oslobođenja pri oporezivanju.
Možete li sumirati godinu koja će uskoro biti iza nas?
Ova, 2024. godina jedna je od najuspješnijih za Fonou do sada. Ostvarili smo rekordnu razinu prihoda i doveli najveći broj klijenata u ovoj godini. Posebno smo ponosni na robusnost naše tehnološke platforme. Sve je ovo moguće zahvaljujući našim ljudima koji vrijedno svakog dana unaprjeđuju naše poslovanje i natječu se s najboljima na svijetu.
Imate urede u cijelom svijetu. Kakve stručnjake zapošljavate?
Trenutno zapošljavamo 130 ljudi u 20-ak zemalja, a imamo urede u Zagrebu, Dublinu, Londonu i Atlanti. Zapošljavamo razne profile zaposlenika, od poreznih stručnjaka, preko inženjera, pa sve do zaposlenika u HR i sales odjelima. Glavne karakteristike koje tražimo kod naših zaposlenika su znatiželja, ambicioznost, želja za dokazivanjem i natjecanjem na globalnoj razini. Za takve osobe, Fonoa je iznimno poticajno okruženje gdje se mogu poslovno ostvariti i imati pravi utjecaj na sve što radimo.
Širite li svoje timove? Kako ih privlačite?
U stalnoj smo potrazi za novim ljudima, prvenstveno za naš ured u Zagrebu koji želimo postaviti kao Fonoin centar operacija. Trenutno tražimo prvenstveno senior stručnjake za backend i full stack development, ali nove se pozicije otvaraju svakog tjedna, za stručnjake iz raznih područja. Pozivamo sve zainteresirane da posjete našu careers stranicu i jave nam se. Svim našim zaposlenicima nudimo konkurentna primanja, u odnosu na svijet, ne hrvatsko tržište. Na to se nadovezuje specifičnost rada u produktnoj tvrtki, koji je vrlo različit od rada u agenciji. Fonoini zaposlenici aktivno sudjeluju u razvoju proizvoda zbog čega uspjesi i napredak kompanije kod njih stvaraju posebno zadovoljstvo i ispunjenost. Nastavno na stvaranje takve povezanosti, svim zaposlenicima nudimo udio u tvrtki od početka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....