Dok se sportaši već dobrano pripremaju da na Olimpijskim igrama u Tokiju 2020. godine budu na najvišoj razini svojih mogućnosti, organizatori Igara pak razmišljaju o tehnologiji kojom će najvažnijem sportskom događanju na svijetu dati novi sjaj.
Tako će, naime, roboti će biti dio olimpijske svakodnevice, piše Forbes. Toyota, jedan od službenih partnera Međunarodnog olimpijskog odbora, planira upogoniti robote kako bi poboljšali organizaciju i dostupnost praćenja događanja, a umjetna inteligencija trebala bi igrati ključnu ulogu.
Tako će koplja, kladiva i diskove natjecateljima s terena vraćati FSR (Field Support Robot) koji će uz pomoć kamera i senzora pronalaziti optimalnu rutu izbjegavajući prepreke. Organizatori tvrde da će tako značajno ubrzati proces, a pritom trebati manje zaposlenika i volontera.

Roboti će također biti zaduženi da pomažu teško pokretnim osobama. HSR (Human Support Robot) pomoći će im do njihovih sjedala, a DSR (Delivery Support Robot) bit će dostavljač, pa će gledateljima donositi hranu, pića i suvenire. Roboti će također, u ulozi maskota pod imenom Miratowa i Someity, dočekivati gledatelje, a koristit će se tehnologijom prepoznavanja lica.

No, tu je i poseban humanoidni robot T-HR3 koji će pak oponašati pokrete robota maskote na drugoj, udaljenoj lokaciji, a moći će reproducirati sliku i ton i tako atmosferu s olimpijskog stadiona prenijeti na posve drugu lokaciju. To ujedno znači i da ćete moći popričati, ili „dati 5” nekom od najuspješnijih sportaša na svijetu, a da uopće niste doista pokraj nje ili njega.

- Kako se transformiramo prema kompaniji mobilnosti, naše napore u robotici širimo kako bismo svim ljudima omogućili slobodu kretanja - rekao je za Forbes Nobuhiko Koga, izvršni direktor Toyotina istraživačkog centra.
- 'Mobilnost za sve' nije samo fizičko kretanje osobe ili stvari s jedne lokacije na drugu, već i virtualna mobilnost čovjeka - pojasnio je.
Toyota, kao jedan od svjetskih automobilskih divova, također ima u planu sportaše i njihove stožere po Tokiju razvoziti u autonomnim vozilima, dok se druge tehnološke kompanije trenutno bave razvijanjem što kvalitetnijeg sustava navigacije.