Upoznajte se sa svojim pravima

Evo što učiniti ukoliko niste zadovoljni ponuđenom uslugom na turističkim odredištima

Europski potrošački centra nudi nekoliko rješenja u slučaju da gost naiđe na neku nezadovoljavajuću ponudu
 CROPIX

U moru različitih turističkih ponuda, gost uvijek može naletjeti na onu koja ne odgovara opisanom. No, rijetko tko zna što zapravo treba učiniti kada se nađe u takvoj situaciji i koje su najčešće neregularnosti koje su pod kontrolom inspekcija, piše Glas Slavonije.

Prava potrošača

Europski potrošački centar nudi nekoliko rješenja u slučaju da gost naiđe na neku nezadovoljavajuću ponudu. Iako se i potrošač sam može žaliti, isto tako od centra može zatražiti da oni kontaktiraju trgovca ili pružatelja usluge u njegovo ime. Primjerice, u slučaju da je posjetitelj rezervirao hotel u kojem se soba pokazala skupljom od dogovorene cijene ili pak soba nije prikladna ili dostupna, on nije dužan prihvatiti tu uslugu, a može i tražiti povrat novca. No, ako je ipak primoran ostati zbog nemogućnosti pronalaska zamjenskog smještaja, prilikom odlaska gost ima pravo na naknadu za dodatne troškove.

Iz Europskog potrošačkog centra napominju da se u slučaju organiziranog smještaja u okviru paket aranžmana, primjenjuju posebna pravila zbog kojih je potrebno nedostatak prijaviti odmah u pisanom obliku, a po mogućnosti direktno turističkom vodiču, turoperateru ili putničkoj agenciji, pa čak ga i fotografirati.

Inspekcijski nadzor

Utvrđivanjem nepravilnosti u turističkoj djelatnosti od 1. travnja ove godine bave se turistički inspektori Državnog inspektorata koji obavljaju inspekcijske nadzore i provedbu zakona nad neregistriranim obavljanjem ugostiteljske djelatnosti ili neregistriranim pružanjem ugostiteljskih usluga, prijavom i odjavom boravka turista, te obračunom, naplatom i uplatom boravišnih odnosno turističkih pristojbi.

Najčešće prijave gostiju odnose se upravo na nepridržavanje istaknutih cijena, neljubaznost i nekorektnost osoblja, neurednost i nedovoljnu opremljenost prostorija za osobnu higijenu gostiju, kvalitetu smještajnih objekata, neizdavanje računa, otkaz rezervacije, kakvoću i količinu hrane, neregistrirano obavljanje djelatnosti, neprijavljivanje gostiju i slično.

Nakon pristigle prijave, inspektori izlaze na teren za koji im, osim u slučaju ilegalnog obavljanja djelatnosti, nije potreban sudski nalog. Prema zakonu o zabrani i sprječavanju obavljanja neregistrirane djelatnosti, nadležni turistički inspektor usmenim će rješenjem u zapisniku zabraniti obavljanje djelatnosti, uz pečaćenje prostora. Što se kazni tiče, one su šarolike i sežu od 3.000 do 30.000 kuna, što je najviša predviđena kazna za fizičku osobu koja obavlja djelatnost koju nije registrirala kod nadležnog tijela.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 02:05