next partner

Zajednička inovacija MultiPlusCarda i Konzuma u hrvatskoj maloprodaji

Kupon po tvom se generira iz stvarnih podataka o proteklim kupnjama članova. u Prva tri tjedna kupone je aktiviralo Više od 210 tisuća kupaca

Razvoj slične aktivacije započeo je za više od 800 tisuća članova Mercatorova programa vjernosti i vlasnika PIKA kartice u Sloveniji. Riječ o zahtjevnom projektu, no pomoći će iskustva iz Hrvatske

 Marko Vitas/
Kupon po tvom se generira iz stvarnih podataka o proteklim kupnjama članova. u Prva tri tjedna kupone je aktiviralo Više od 210 tisuća kupaca

Kompanije Fortenova grupe MultiPlusCard i Konzum su na hrvatskom tržištu prije koji tjedan članovima MPC programa i korisnicima MPC aplikacije predstavili pogodnost "Kupon po tvom", visokotehnološku inovaciju koju su, sudeći prema prvim podacima, članovi i kupci izvrsno prihvatili.

Svaki tjedan svaki kupac unutar aplikacije dobiva jedinstvenu kombinaciju osam kupona koji su kreirani na temelju njegovih dotadašnjih stvarnih kupovnih navika. Kad se takvi visoko personalizirani kuponi prije kupnje aktiviraju u aplikaciji, omogućuju povrat dijela potrošenog iznosa u obliku BONUS eura na MultiPlus karticu.

Sustav razvijen interno

Kupon po tvom se generira iz stvarnih podataka o proteklim kupnjama članova, što znači da će preporuka za svakog korisnika biti tim točnija što češće korisnik kupuje u Konzumu.

Prve brojke potvrđuju da je pristup koji potiče kupce na češće posjete Konzumu i doprinosi većem udjelu u njihovoj ukupnoj potrošnji "pogodio u sridu". Prva tri tjedna je broj onih koji su u svojoj aplikaciji aktivirali kupce dosegnuo više od 210 tisuća kupaca. Otprilike polovica kupaca kupon je i iskoristila te su pritom kupili dvostruko više proizvoda na koje se kupon odnosi nego inače.

image

Kupon po tvom je primjer benefita kakav tržišta imaju kada kompanije posluju kao dio iste grupe i kada se inovacija razvijena za jedno tržište prilagodi drugom

Da bi kuponi krenuli u život, bila je potrebna značajna nadogradnja sustava. Cijeli sustav - od algoritma za personalizaciju ponude, preko loyalty mehanizma koji dodjeljuje nagrade, do CRM alata koji omogućuje upravljanje personaliziranim sadržajem, kompletno je razvijen interno, uz korištenje vlastitih znanja i resursa. Najveći izazov bio je povezati sve sustave u automatizirani proces koji u stvarnom vremenu generira personalizirane kupone i tako razviti algoritam koji razumije navike stotina tisuća kupaca i pritom svakome dodijeli relevantne kupone.

image

Tim MPC-a koji je razvio projekt: najveći izazov bio je povezati sve sustave u automatizirani proces, koji u stvarnom vremenu generira personalizirane kupone

Inovacija je osmišljena s ciljem da kupnja u Konzumu bude još praktičnija i povoljnija, uz istodobno povećanje vrijednosti košarice, učestalosti dolazaka te jačanje dugoročne vjernosti članova MultiPlus programa, koji je i inače najveći u regiji i broji više od milijun vjernih članova.

Još je važnije da je razvoj slične aktivacije započeo za više od 850 tisuća članova Mercatorovog programa vjernosti i vlasnika PIKA kartice u Sloveniji. Riječ o zahtjevnom projektu, osobito ako se zna da je razvoj algoritma za MPC trajao duže od godinu dana, no iskustva iz Hrvatske i rješenja izazova s kojima se suočio tim koji je razvijao "hrvatske" "Kupone po tvom" svakako mogu biti od koristi u projektu namijenjenom slovenskom tržištu.

Dobre inovacije i u Sloveniji

No, činjenica da su sve kompanije dio Fortenova grupe dodatno pojednostavljuje provedbu, jer je moguće dijeliti znanja i iskustva i lakše preskakati prepreke, a time i ubrzati proces. Tako je i ovaj projekt jedan od primjera koristi koju tržišta imaju kada kompanije posluju kao dio iste Grupe i kada se dobro primljena inovacija razvijena za jedno tržište, prilagodi drugom tržištu.

Budući da su personalizirani kuponi iz košare "Kupon po tvom" onaj tip inovacije po kojoj su MPC i Konzum odavno prepoznati kao nositelji dobrih promjena na hrvatskom maloprodajnom tržištu, za očekivati je da će sličan efekt imati i u Sloveniji. Osobito zato što je i sam Mercator, s oko 420 prodajnih mjesta najveći maloprodajni lanac u Sloveniji, a s preko 450 slovenskih dobavljača koji čine oko 80 posto prodaje, ujedno je i najveći partner lanca proizvodnje i prerade hrane u državi. Sudeći po broju članova programa lojalnosti svakako je i najveći maloprodajni partner slovenskih kupaca.

image

Tadej Pogačar

Najbolji svjetski biciklist Tadej Pogačar – s razlogom već drugu godinu zaštitno lice Jamnice u Sloveniji

Fokus Jamnice u proteklom razdoblju bio je na lansiranju novih proizvoda i jačanju brendova kroz strateške iskorake na hrvatskom i slovenskom tržištu. Na hrvatskom tržištu posebno su se istaknule nove Jamnica narančada i Jamnica limunada, koje su ostvarile jedno od najuspješnijih lansiranja u povijesti kompanije, dok je u prvoj polovici godine, ekskluzivno za hrvatsko i slovensko tržište, predstavljena je i nova Mg Mivela, funkcionalna prirodna mineralna voda bogata magnezijem. Ujedno je sredinom ljeta Jamnica je ugostiteljskom kanalu predstavila Toco Selection, novu liniju prirodnih sokova koja je razvijena posebno za HoReCa segment.

Na slovenskom tržištu nastavljena je suradnja s najboljim svjetskim biciklistom Tadejem Pogačarom, koji je već drugu godinu zaredom zaštitno lice brenda Jana. U sklopu partnerstva, Jana 1L sa sportskim čepom dostupna je i u posebnoj ediciji ekskluzivno za slovensko tržište, s etiketom koja nosi stilizirani lik Tadeja Pogačara, što dodatno naglašava povezanost brenda s vrhunskim sportom i vrijednostima koje on predstavlja. Nova kampanja "Osjeti svoje ja" usmjerena je na autentičnost i snagu osobnog izraza, a Pogačar, koji ostaje vjeran sebi unatoč globalnim uspjesima, te poruke prenosi na prirodan i inspirativan način, potičući potrošače da i sami pronađu svoje "ja".

Sadržaj nastao u suradnji s Fortenovom

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. listopad 2025 06:25