ISPITIVANJE IPSOSA

U Hrvatskoj korisnici najviše koriste internet za društvene mreže i čitanje portala

Ukupno 37 posto korisnika htjelo bi imati veće brzine, ali nisu spremni to platiti, dok njih 22 posto smatra da im veće brzine nisu potrebne

Ilustracija

 Jochen Tack/Alamy/Profimedia

Korisnicima interneta u Hrvatskoj su pri odabiru operatera najvažniji brzina i cijena interneta, kvalitetna korisnička služba i brzi otklon kvarova.

Agencija Ipsos provela je za Hrvatsku regulatornu agenciju za mrežne djelatnosti (HAKOM) ispitivanje javnosti o uporabi i pristupu internetu. Istraživanje je provedeno u prosincu 2021. godine na reprezentativnom uzorku od 1001 ispitanika u dobi od 18 do 65 godina.

Ispitivanje je pokazalo da većina korisnika (76 posto) koristi uslugu pristupa internetu u sklopu paketa usluga, a 89 posto korisnika smatra kako sve potrebne usluge imaju u paketu.

Za spajanje na internet u kućanstvu korisnici najvećim dijelom, njih čak 92 posto, koristi kućnu WiFi mrežu, a putem mobilne mreže spaja se 54 posto korisnika. Dominantni uređaji kojima se korisnici spajaju na internet su pametni telefon (97 posto) i prijenosna računala (87 posto), dok stolno računalo za spajanje koristi 45 posto ispitanika.

Polovica ispitanika smatra da mobilni internet za kućanstvo može u potpunosti zamijeniti adsl/vdsl tehnologiju, a otprilike polovica ispitanika kaže da bi ih prelazak na optički priključak potaknulo povećanje cijene adsl/vdsl usluge.

Što se tiče navika korištenja interneta, velika većina ispitanika internet upotrebljava svakodnevno za pristup društvenim mrežama, razgovor putem aplikacija i čitanje novosti. Najčešći razlozi zbog kojih ispitanici koriste internet su društvene mreže (85%), čitanje portala (85%), razgovor putem chat aplikacija (76%) i javni servisi (76%).

Gotovo trećina korisnika ne zna koja im je ugovorena brzina, a većina provjeravaju brzinu samo kad uoče da je promijenjena. Za većinu korisnika s brzinom manjom od 100 Mbit/s brzina interneta ne predstavlja ograničenja u korištenju.

Ukupno 37 posto korisnika htjelo bi imati veće brzine, ali nisu spremni to platiti, dok njih 22 posto smatra da im veće brzine nisu potrebne. Otprilike polovica korisnika izjavila je da je dobila informacije o maksimalnoj, uobičajenoj i minimalnoj brzini interneta od strane njihovih operatora.

Najčešći tehnički problemi su prekid pristupa internetu, loša brzina interneta te problemi s WiFi mrežom. Unatoč tomu, ispitanici tvrde da su pretežito zadovoljni uslugama. Većina korisnika interneta ima iskustvo kontaktiranja korisničke službe, njih 68 posto kontaktiralo je više puta. U pravilu su korisnici bili zadovoljni, u većoj mjeri su zadovoljniji kvalitetom odgovora, nego brzinom javljanja.

Niža cijena je najčešći razlog zašto korisnici mijenjaju operatora, ali veći utjecaj na odluku o promjeni ima trenutna cijena, odnosno minimalna promjena cijene trenutnog operatora vjerojatnije će ih potaknuti na promjenu nego ponuda konkurencije. Gotovo svi korisnici interneta poduzimaju neke aktivnosti kako bi održali sigurnost na internetu, najčešće izbjegavaju preuzimanje aplikacija iz nepoznatih izvora, štite osobne podatke i ne stupaju u kontakt s nepoznatim osobama. Unatoč tome, njih 15 posto izjasnilo se kako su imali iskustvo kibernetičkog napada ili cyber bullyinga.

Dodajmo još kako su Europski parlament, Komisija i Vijeće donijeli program Digitalni kompas u sklopu kojeg do 2030. godine žele osigurati da sva kućanstva u Uniji imaju gigabitnu povezivost i sva naseljena područja trebala bi biti pokrivena 5G mrežom; sve ključne javne usluge trebale bi biti dostupne na internetu; a svi građani imati pristup svojim elektroničkim zdravstvenim kartonima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 01:12