Digital Europe

‘Tvrtke i potrošači počinju sve više osjećati pritisak radi nestašice poluvodiča‘

Predloženi zakon EU-a o čipovima mora slušati industriju kako bi vidio koje su njene potrebe, poručuju iz udruge Digital Europe

Industrija automobila pogođena je nestašicom poluvodiča, ilustracija

 Monty Rakusen/Imagesource/Profimedia
Predloženi zakon EU-a o čipovima mora slušati industriju kako bi vidio koje su njene potrebe, poručuju iz udruge Digital Europe

Digital Europe, europska udruga koja predstavlja digitalno transformirajuće industrije, ističe kako nedostatak opskrbe poluvodičima pogađa brojne europske tvrtke u svim industrijama te da se EU sada treba usredotočiti na osiguravanje opskrbe čipovima svih veličina kako bi podržala ključne sektore gospodarstva poput proizvodnje, potrošačke elektronike i zdravstva.

"Ogroman asortiman proizvoda od igraćih konzola do medicinskih uređaja i automobila oslanja se na stabilnu opskrbu poluvodičima. Trenutna nestašica je veliki problem, a tvrtke i potrošači počinju osjećati pritisak", izjavila je Cecilia Bonefeld-Dahl, direktorica Digital Europe, "Predloženi zakon EU-a o čipovima mora slušati industriju kako bi vidio koje su njene potrebe, a ne samo biti vođen politikom. Naravno, trebamo više sredstava, ali pravi način da Europu učinimo globalnim središtem poluvodiča je stvaranjem poticajnog poslovnog okruženja kroz poticaje i vještine."

Osim analize temeljene na potrebama industrije i izgradnje povoljnijeg poslovnog okruženja za izgradnju uspješnog mikroelektroničkog ekosustava, Digital Europe predlaže Europski savez poluvodiča kao grupa koja najviše obećava i s kojom bi EU mogla surađivati.

EU bi trebala, navodi europska udruga, okupiti dizajnere, proizvođače i korisnike čipova, s dionicima industrije i državama članicama EU-a, kako bi se uskladili ključni pokazatelji uspješnosti i jasni vremenski okvir.

Tržište poluvodiča je po prirodi globalno i tako će i ostati. Zato EU mora koristiti forume poput Vijeća za trgovinu i tehnologiju EU-a i SAD-a za poboljšanje globalnih lanaca opskrbe, dodaje se u strateškom dokumentu.

"Poluvodiči su okosnica europske digitalne i zelene tranzicije i od velike su važnosti za svaki industrijski sektor u Europi, od automobilske industrije do strojeva, od startupova do globalnih poduzeća" kazao je Wolfgang Weber, izvršni direktor njemačke udruga digitalne industrije ZVEI, "Moramo proširiti proizvodne kapacitete za čipove svih veličina, u skladu s tržišnom dinamikom. U nadolazećim desetljećima, europska industrija trebat će i procesore visokih performansi, senzore i mikroelektromehaničke sustave. Potražnja za poluvodičima će se utrostručiti do 2030."

Komisijina strategija ima za cilj hvatanje u koštac s padom europskog udjela u globalnoj proizvodnji poluvodiča s 22% u 1998. na 8% danas, dok su druge regije u svijetu postupno uvodile povoljnije poslovno okruženje. Zbroj poticaja vlada EU-a za proizvodnju poluvodiča predviđenih za razdoblje od 2020. do 2030. samo je mali djelić onoga što su Kina i SAD predstavile u svojim planovima za poluvodiče u istom razdoblju.

Ursula von der Leyen je nedavno govoreći u Europskom parlamentu rekla da Komisija radi na izradi europskog zakona o čipovima, a povjerenik Thierry Breton otkrio je da EU ima želju povećati kapacitet za proizvodnju poluvodiča od pet nanometara i manje.

Zastupnici Europskog parlamenta žele da buduća industrijska strategija EU-a pomogne poduzećima u prevladavanju posljedica koronakrize i suočavanju s digitalnom i ekološkom tranzicijom te se u rezoluciji usvojenoj 25. studenog pozvali Komisiju da revidira svoj prijedlog nove industrijske strategije iz ožujka 2020.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
15. srpanj 2025 19:02