Ilustracija
 Anton Gvozdikov/Alamy/Alamy/Profimedia
EUROPSKI MEDIJI

Objavljeni poticaji za medije vrijedni 12 milijuna eura. EU obećava potpunu uređivačku slobodu

Jedan od poziva namijenjen je medijskim mrežama za mlade koje objavljuju ‘provokativni sadržaj o aktualnim pitanjima‘
Piše: Iva BadanjakObjavljeno: 03. kolovoz 2021. 22:25

Europska komisija objavila je četiri nova poziva na podnošenje prijedloga za poticaj medijima u iznosu od 12 milijuna eura.

Jedan poziv namijenjen je digitalnim platformama za višejezično izvještavanje o EU-u, a drugi mreži radio-postaja. Financijski poticaj trebao bi pomoći povećati medijsko izvještavanje i debatu o europskim temama. Zatim, Komisija poziva na slanje prijedloga za pilot-projekt predviđen medijskim mrežama za mlade koje na društvenim mrežama objavljuju 'provokativni sadržaj o aktualnim pitanjima'. Posljednji poziv usmjeren je na europske medijske platforme s ciljem poboljšanja pristupa građana pouzdanim informacijama.

Projekti ukupno vrijede 12 milijuna eura i svi će imati punu uređivačku slobodu.

Europska komisija nedavno je pokrenula prvi interaktivni alat kako bi medijskom i audiovizualnom sektoru olakšala pristup financijskim sredstvima EU-a. Također, EU je nedavno objavila poziv na novinarsko partnerstvo radi jačanja međusektorske i međunarodne suradnje europskih informativnih medijskih organizacija u okviru novog programa Kreativna Europa, i poziv koji se financirao kroz program Obzor Europa. Te su inicijative dio šireg plana poticanja slobode, održivosti i pluralizma medija u EU-u, kako je najavljeno u Akcijskom planu za europsku demokraciju i Audiovizualnom akcijskom planu.

Prema procjeni Europske komisije, audiovizualni i sektor informativnih medija godišnje imaju promet od 193 milijarde eura. Oba sektora teško su pogođena negativnim posljedicama krize koronavirusa - prihod od oglašavanja pao je za više od 20 %, a europska kina zabilježila su ogromne gubitke.

Europsko vijeće, komisija i parlament složile su se kako je potrebna potpora oporavku i transformaciji europskog medijskog sektora.

U okviru Mehanizma za oporavak i otpornost, financijskom instrumentu EU-a za razdoblje nakon krize, u svakom nacionalnom planu za oporavak i otpornost predviđeno je najmanje 20% rashoda za digitalni sektor.

Europski parlament je 10. svibnja održao prvi dijalog s Komisijom o nadzoru provedbe Mehanizma oporavka i otpornosti.

Dijalog o otpornosti i oporavku između Europskog parlamenta i Komisije održava se na dvomjesečnoj bazi s ciljem kontrole provedbe reformi koje se traže implementacijom Mehanizma za oporavak i otpornost.

Linker
01. studeni 2021 22:43