Ante Bilić, Manuel Matošević, Erik Matošević i Fran Čudina
 Neja Markicevic/Cropix
Tim Neolight.ai

Njihov digitalni concierge je najbolji prijatelj gostiju

Ante Bilić, Fran Čudina, Manuel Matošević i Erik Matošević razvili su softverski robot za hotele kojeg možete pitati što želite i on odmah odgovara
Piše: Bernard IvezićObjavljeno: 06. svibanj 2021. 16:44

Razvoj umjetne inteligencije sve je popularnija poslovna aktivnost u Hrvatskoj. Studentski tim Neolight.ai, jedan od deset finalista ovogodišnjeg Studentskog DIGI Awarda, upotrijebio je umjetnu inteligenciju da bi izradio digitalnog conciergea ili butlera za hotele. Riječ je o chatbotu, odnosno softverskom robotu s kojim možete razgovarati o svemu što biste mogli i s ljudskim conciergeom, ali s razlikom da on s vama komunicira preko mobitela, tableta, prijenosnih i stolnih računala. Možete ga pitati što želite preko SMS-a, chat aplikacija poput WhatsAppa, Signala, Telegrama i FB Messengera ili preko chata na webu.

Ante Bilić, student Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, koji je s trojicom studenata FER-a - Franom Čudinom, Manuelom Matoševićem i Erikom Matoševićem - suosnivač Neolight.ai-ja, kaže da su ga zamislili kao najboljeg prijatelja gostima hotela.

- Za goste je dostupan 24 sata sedam dana u tjednu kako bi im pružio što bolje iskustvo. Može im pomoći da obave brzi check-in. Dovoljno je samo da mobitelom fotografiraju potrebne podatke. Može im pomoći naručiti hranu u sobu, rezervirati restoran ili složiti personaliziranu turu razgledavanja po gradu vođenu preko mobitela. Gostu je dovoljno da pošalje poruku i naš chatbot odrađuje logistiku - kaže Bilić.

Šansa za avanturu

Dodaje da se chatboti koriste i u drugim industrijama. No, u Hrvatskoj je turizam najjača industrija, a korisničko iskustvo, za što je chatbot jedan od najboljih alata, presudno je upravo u turizmu.

- Svake godine ponuda smještaja sve je veća i danas nije dovoljno imati samo dobru lokaciju. Turisti ulažu puno novca i vremena u planiranje odmora, ali mnogo toga više. Oni traže bijeg od svakodnevice ili šansu za avanturu, a i oni koji putuju poslovno također se oslanjaju na neometan boravak koji će im pomoći da ostanu produktivni. U tome im pomaže naš digitalni concierge - kaže Bilić.

Dodaje da ga trenutačno testiraju interno. No, da već imaju i prve potencijalne klijente s kojima razgovaraju o nadogradnji njihovih IT sustava za upravljanje hotelima s chatbotom Neolight.ai. Dosad su sa svojom tehnologijom osvojili niz priznanja. Svi članovi tima Neolight.ai, naime, veliki su zagovornici lean metodologije. Riječ je o startup metodologiji rada koja stavlja fokus na ključne elemente proizvoda i učenje o njemu te tako optimizira i ubrzava proces izrade proizvoda.

- Baš zato što smo veliki ljubitelji metodologije Lean Startup (Build > Measure > Learn), odlučili smo se testirati i kao tim kroz natjecanja, poput hackathona, ali i testirati i natjecati se s našim chatbotom temeljenim na umjetnoj inteligenciji - i tako smo uspjeli osvojiti nekoliko nagrada - kaže Bilić.

Na EU-Startups Summitu 2021 Neolight.ai ušao je među top 30 timova u Europi. Na Garage48 hackathonu proglašen je favoritom publike. Na Open Data Hackathonu Hamag-Bicroa Neolight.ai bio je drugi, kao i na BizHack Hackathonu 2020 i Istrian Startup Academyju 2020. Bilić ističe da ih je saznanje da su ušli u finale Studentskog DIGI Awardsa Jutarnjeg lista ugodno iznenadilo te dodatno motiviralo da nastave s radom.

- Imamo reći samo pozitivno o natjecanju DIGI Awards, od suradnje s ljudima iz Jutarnjeg lista sve do samog procesa prijave. Smatramo da je svaki oblik potpore poduzetništvu ključan i ovim putem pozdravljamo inicijativu organizatora što iz godine u godinu pruža svoju platformu mladim ljudima da pokažu svoj talent i poduzetnički duh - kaže Bilić.

Upiti za suradnju

Navodi da su im u tome već pomogli i startup inkubatori - FER-ov Spock i onaj Poslovne inteligencije - BIRD Inkubator. Pojašnjava da su isprva imali ideju da će im inkubatori samo pomoći oko ureda, pa će se imati gdje fizički okupljati i zajedno raditi.

- No, otkrili smo da je, zapravo, inkubator toliko više od toga. I BIRD i Spock nude dodatne edukacije, mentore i savjetovanje o bilo kojoj temi. Uz to, dijeliti suradni prostor s mladim i poduzetnim ljudima koji su pravi eksperti u svojem području istinski je motivirajuće - kaže Bilić.

Navodi da planiraju dalje širiti tim, a dobili su i nekoliko ponuda za investiciju te podosta upita za suradnju.

- U posljednje vrijeme u našim se sandučićima elektroničke pošte našlo i životopisa studenata koji bi voljeli raditi s nama - kaže Bilić.

Ono što pobuđuje interes za Neolight.ai-jem njihov je pristup poslu. Njihov je chatbot nastao tek nakon opširnog istraživanja tržišta, a puls svojih potencijalnih korisnika testiraju i dalje. Bilić navodi da su prije nego što su krenuli u izradu svojeg digitalnog conciergea najprije lani, tijekom ljeta, napravili dvije ture po Jadranu. Svaka je trajala desetak dana. Obišli su tridesetak hotela i desetak turističkih agencija na obali, a naglasak su stavili na Istru.

- Usto imali smo još veći broj video razgovora preko interneta gdje smo pokušali shvatiti probleme i neugodnosti naše ciljane skupine. Kroz taj smo proces uvidjeli da puno toga za što smo mi mislili da je velik problem zapravo ne predstavlja nikakvu neugodnost, a pojavile su se neočekivane prepreke i problemi za koje niti ne bismo znali da nismo razgovarali s tim ljudima. Smatramo da je to bio ključan korak u našem razvojnom procesu te da nam je uštedio mnogo glavobolja - kaže Bilić.

Linker
22. listopad 2021 06:59