SELFIEforTEACHERS

Europska komisija pokrenula alat za učitelje o procjeni digitalne kompetencije

Riječ je o alatu namijenjenom za učitelje osnove i srednje škole koji će im pomoći da razmisle kako upotrebljavati digitalne tehnologije u nastavnim aktivnostima
Ilustracija
 Duje Klaric/Cropix

Pandemija je ubrzala proces digitalizacije školstva i trend prelaska na učenje putem interneta i hibridno učenje.

Učitelji i nastavnici morali su brzo usvojiti nove tehnologije kako bi mogli nastaviti podučavati i komunicirati s učenicima.

Kako bi im olakšala taj proces, Europska komisija pokrenula je novi, besplatni internetski alat SELFIEforTEACHERS.

Riječ je o alatu namijenjenom za učitelje osnove i srednje škole koji će im pomoći da razmisle kako upotrebljavati digitalne tehnologije u nastavnim aktivnostima.

Nakon što se registriraju na platformi, korisnici mogu na temelju niza pitanja dobiti uvid u trenutačne digitalne kompetencije i utvrditi gdje su im potrebni dodatno usavršavanje i potpora.

Konkretno, korisnici odgovaraju na niz izjava o vlastitoj upotrebi tehnologije u šest različitih područja:poučavanje i učenje; pronalaženje, upotreba i stvaranje digitalnih resursa; prilagođavanje učenja i uključivanje učenika u praktično učenje; vrednovanje i povratne informacije učenika; komunikacija i suradnja s učenicima, obiteljima i kolegama te razvoj digitalnih vještina učenika.

Sustav nakon toga stvara automatizirano izvješće s rezultatima (od „početnika” do „inovatora”) s prijedlozima za poboljšanje. Upotreba alata može biti dobar prvi korak za prepoznavanje prednosti i utvrđivanje područja za daljnje stručno usavršavanje i potporu. Svi učitelji i nastavnici koje dovrše samorefleksiju mogu dobiti potvrdu o sudjelovanju i digitalnu značku.

Također, alat se može upotrebljavati pojedinačno ili u grupi, primjerice s grupom učitelja iz iste škole ili s grupom učitelja i nastavnika istog predmeta iz regije ili zemlje. To može pomoći u planiranju unutar škole, mreže škola, ustanova za obrazovanje nastavnika ili lokalnih obrazovnih tijela.

Treba još napomenuti da su odgovori anonimni i ne dijele se nikakvi osobni podaci. Alat nije osmišljen za rangiranje ni procjenu uspješnosti, nego za poticanje učitelja i nastavnika da nauče učinkovito upotrebljavati tehnologiju u svojem radu i poboljšaju digitalne vještine svojih učenika.

Projekt SELFIEforTEACHERS, koji se financira iz programa Erasmus+, razvila je Komisija u suradnji s ministarstvima obrazovanja i stručnjacima iz cijele Europe. Temelji se na Europskom okviru za digitalnu kompetenciju nastavnog osoblja, u kojem su definirane različite digitalne vještine koje su nastavnom osoblju sve potrebnije. U njemu su utvrđene 22 kompetencije u šest područja sa šest razina stručnosti od početnika do inovatora.

Riječ je o jednoj od 13 mjera Akcijskog plana za digitalno obrazovanje, čiji je cilj poduprijeti obrazovne sustave u Europi u prilagodbi digitalnim promjenama. Glavni je cilj tog akcijskog plana podupirati učinkovitu upotrebu tehnologije u poučavanju i učenju, a za to je ključno poticati nastavno osoblje da upotrebljava tehnologiju u svakodnevnom radu.

Europski parlament je 25. ožujka usvojio Rezoluciju o oblikovanju politike digitalnog obrazovanja kojim se potiče veća suradnja među državama članicama i poziva na osiguravanje visokokvalitetnog digitalnog obrazovanja.

Hrvatska europarlamentarka Željana Zovko je povodom usvajanja izvješća o digitalnom obrazovanju poručila kako bi članice EU-a trebale najmanje 10 posto sredstava iz Fonda za oporavak od posljedica pandemije usmjeriti u razvoj takvog obrazovanja.

"Digitalno obrazovanje je jedan od temeljnih preduvjeta za uspješnu i održivu budućnost Europske unije. Moramo nastaviti ulagati u digitalno obrazovanje kako bismo našim građanima omogućili kvalitetno i aktivno sudjelovanje u društvenom i gospodarskom životu“, smatra Zovko.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. travanj 2024 01:25