DRUGAČIJI FINTECH

Ethoca kao rješenje za nečitljiva imena trgovaca u aplikacijama u Hrvatskoj

Unazad godinu dana zbog pandemije većina transakcija preselila se na web, mobilne i ine aplikacije pa je prepoznavanje kome ste platili i što postalo postalo jako važna funkcionalnost, a sad Mastercard želi to riješiti svojim standardom
Ethoca - globalna pokrivenost
 Screenshot

Tržište fintecha mnogo je šire od naplate i mobilnih aplikacija. Jedan primjer je Ethoca, kanadski startup koji je Mastercard kupio prije dvije godine, i koji se sada širi i na Hrvatsku. Ethoca nudi mogućnost da unutar web, mobilnih i drugih aplikacija uz transakcije dobijete i logo tvrtke na koju se odnose. Mastercard se nada da će to postati novi globalni standard u financijskoj industriji.

Gotovo četiri od pet kupaca ponekad na popisu transakcija u internetskom ili mobilnom bankarstvu, ali i drugim aplikacijama ne mogu otkriti kome su zapravo platili, pokazuje istraživanje Mastercarda. I dok se četiri od pet kupaca muče jesu li to platili tenisice, parfem, obavili trgovinu prehrambenih namjernica ili kupili bicikl, onaj peti korisnik s tim redovito ima problema. Financijske transakcije i dalje su opisane brojkama i slovima razumljivim samo bankarima. No, svijet se promijenio. Posebno unazad godinu dana zbog pandemije. Sada se većina transakcija, čak i onih koje nisu klasične platne transakcije, obavlja izvan banaka na mobitelima, tabletima i prijenosnicima.

"Zbog takvih situacija korisnici se osjećaju tjeskobno (42%), revoltirano (30%), izgubljeno (15%) i bespomoćno (12%)", navodi Mastercard.

Kartičar navodi da je Ethoca uspjela dosad privući 5100 izdavatelja kartica, 9300 trgovaca, 252.000 brendova i spriječiti 31 milijun slučajeva povrata robe zbog sumnje u prijevaru. Ethoca je to uspjela tako što je i kartičarima i trgovcima omogućila da uz IBAN-e i druge pokazatelje vežu svoj brend, odnosno uploadaju svoj logotip.

image
Mastercard Ethoca
Screenshot

Nova usluga posebno je korisna bankama, jer bi se više od trećine korisnika prvo obratile njima, a potom i trgovci.

"Kada je zahtjev za povratom sredstava podnijet, izdavatelj ga mora riješiti, što generira operativne troškove povezane s vremenom provedenim u kontaktu s korisnikom kartice, provjerama transakcija i obrade slučaja, što u prosjeku traje do 2 tjedna", pojašnjavaju u Mastercardu.

Brian Morris, potpredsjednik za razvoj proizvoda za CEE tržišta u kompaniji Mastercard Europe kaže da sad kartičari i trgovci to mogu izbjeći tako što postave svoj logo na internetskoj stranici logo.ethoca.com.

"Posvećeni smo suradnji s izdavateljima i trgovcima kako bismo ovu funkcionalnost do 2022. godine učinili standardom za sve korisnike digitalnog bankarstva, a i banke i trgovci imaju koristi od manjeg broja poziva i pritužbi potrošača”, zaključuje Morris.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 04:24