Biljana Borzan

Digitalni alati moraju biti dostupni svima i nitko ne smije biti zaboravljen u digitalnoj transformaciji

Pandemija je jasno pokazala koliki je digitalni jaz i koliko su stariji, ali i najmlađi čije obitelji imaju niža primanja, uskraćeni u pristupu digitalnim mogućnostima
Biljana Borzan
 
 Ivana Nobilo/Cropix

Što je ključno u digitalnoj transformaciji? Koje su prepreke, a koje šanse u poboljšanju uvjeta života i poslovanja?
Ova pitanja smo ususret Danu Europe postavili hrvatskim europarlamentarcima s obzirom da je digitalna transformacija jedan od glavnih prioriteta Europske unije. U izgradnji digitalne budućnosti EU-a cilj je poduprijeti digitalne vještine građana, otvoriti nove mogućnosti za poduzeća i potrošače, podržati zelenu tranziciju, te pomoći u digitalizaciji javnih usluga, uz osiguranje temeljnih prava i vrijednosti.
- Prije svega, digitalni alati moraju biti dostupni svima i nitko ne smije biti zaboravljen u digitalnoj transformaciji. Pandemija je jasno pokazala koliki je digitalni jaz i koliko su stariji, ali i najmlađi čije obitelji imaju niža primanja, uskraćeni u pristupu digitalnim mogućnostima – odgovorila je na upit hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan, ujedno i potpredsjednica eurosocijalista.
Što se tiče digitalnog tržišta, Borzan ističe kako je jako puno napravljeno u zadnjih nekoliko godina u cilju jačanja prekograničnog poslovanja.
- Puno naših građana mi se javljalo kako se ne osjeća ravnopravnima pri internet kupovini, jer čim stranica detektira da su iz Hrvatske dobiju ili drugačiju ponudu, više cijene ili im se u potpunosti blokira pristup. To je kao kad bi vam u dućanu rekli da ne možete ući jer ne prodaju Hrvatima. Zato sam u prošlom mandatu radila na zabrani takve prakse koja je nastupila u prosincu 2018. Nedavno je Komisija obavila analizu kojom je utvrdila da se diskriminacija u 18 mjeseci zbog te zabrane prepolovila premda mi građani još uvijek dojavljuju gruba kršenja. Međutim, direktiva ne regulira sadržaje koji podliježu autorskim pravima i to je nešto na čemu moramo raditi – naglašava Borzan. Dodaje kako je pandemija značajno utjecala i na porast internet kupovine u Hrvatskoj, a broj kupaca u jednoj godini je porastao za preko 20 posto. Najviše se, kaže, kupuju odjeća, filmovi i serije te dostave iz restorana.
- Sigurnost internet kupovine, jeftinija dostava te zaštita prava potrošača su mi apsolutni prioritet u radu - istaknula je Biljana Borzan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 13:21