Jiří Dvorjančanski
 Bruno Konjevic/Cropix
REZULTATI ZA 2020.

A1 Hrvatska: Ovo nam je najteža godina za poslovanje dosad

Na tržište smo donijeli brzine do 1Gbps na optičkoj mreži s kojom obuhvaćamo više od 550.000 kućanstava i ove godine ćemo dovršiti podatkovni centar, kaže Jiří Dvorjančanski
Piše: Bernard IvezićObjavljeno: 10. veljača 2021. 16:36

A1 Hrvatska, kriznu je 2020. godinu, zaključio gotovo na razini godine prije. Prihod je manji 1,1 posto na 428,1 milijun eura, a operativna dobit manja je 1,2 posto na 143,4 milijuna eura. Matični Telekom Austria navodi da je hrvatsko gospodarstvo bilo jedno od najteže pogođenih pandemijom u Europi. U A1 navode da su na prihode i druge pokazatelje utjecali ne samo pandemija već i potresi na području Zagreba i Sisačko-Moslavačkoj županiji. To se očitovalo u smanjenom broju turista i prihoda od roaminga, zatim vrlo jakom lockdownu i trendu rada od doma, slabljenju vrijednosti kune za 1,5 posto i povećanju rizika od naplate potraživanja.

Jiří Dvorjančanski, predsjednik Uprave tvrtke A1 Hrvatska kaže da im je ovo bila najteža godina poslovanja.

"Katastrofe poput razornih potresa i pandemije, koje nitko nije mogao predvidjeti, nama su bile dodatni poticaj da se okrenemo zajednici i korisnicima. Uz razne pogodnosti za korisnike, sve tehnološke i ljudske resurse fokusirali smo na povećanje mrežnih kapaciteta za rad i školovanje od kuće, omogućavanje novih lokacija pogotovo bolnicama i drugim ključnim ustanovama te smo donirali više od 3,5 milijuna kuna za pomoć u obnovi nakon potresa i KBC-u Dubrava za nužnu opremu u borbi protiv COVID-19", kaže Dvorjančanski.

Unatoč tome, u četvrtom tromjesečju A1 navodi da je cijelo tržište telekomunikacija u Hrvatskoj poraslo za 6 posto. Rast je došao od prodaje uređaja i druge opreme. Ne od usluga. U fiksnom segmentu operater je zabilježio pad broja korisnika za 2 posto dok je prosječan prihod po korisniku porastao za 2,4 posto na 31,6 euro. U mobilnom segmentu A1 Hrvatska zabilježio je rast od 1,2 posto u tržišnom udjelu, 5,3 posto u broju mobilnih korisnika, posebno pretplatnika, dok je prosječan prihod po korisniku u tom segmentu 10,3 eura što je 5,4 posto manje nego prije.

"Uz dodatne uštede povezivanjem usluga u Mozaik na tržište smo donijeli brzine do 1Gbps na optičkoj mreži s kojom obuhvaćamo više od 550.000 kućanstava. Gradimo najmoderniji podatkovni centar u regiji u koji investiramo 11 milijuna eura i već će ove godine biti na raspolaganju poslovnim korisnicima", zaključuje Dvorjančanski.

Linker
25. veljača 2021 16:44