STEPS

Projekt Grada Zagreba: Učenici srednjih škola i profesori mentori kreirali pokuse i objasnili prirodoznanstvene koncepte

Ukupna vrijednost projekta bila je 80.299 eura, iznos isplaćenih bespovratnih sredstava bio je 17.898 eura, a vlastita sredstva iznosila su 18.413 eura.

Učenici srednjih škola i profesori-mentori kreirali pokuse i objasnili prirodoznanstvene koncepte

Science Teaching Educational Packs for Schools across Europe (STEPS) projekt je prijavljen od Grada Zagreba unutar kategorije Doprinos obrazovanju, znanosti i inovacijama.

Provodio se od rujna 2020. godine, do travnja 2023. godine.

Ukupna vrijednost projekta bila je 80.299 eura, iznos isplaćenih bespovratnih sredstava bio je 17.898 eura, a vlastita sredstva iznosila su 18.413 eura.

U projektu su sudjelovali učenici i profesori iz četiri partnerske škole. Nositelj projekta bila je Dollar Academy, iz mjesta Dollar u Škotskoj, a uz V. gimnaziju iz Zagreba, u projektu su sudjelovale još i IES Francisco Giner de los Ríos iz Motrila u Španjolskoj te MIA iz Bruggea u Belgiji.

image

Učenici srednjih škola i profesori-mentori kreirali pokuse i objasnili prirodoznanstvene koncepte

Ciljevi projekta obuhvatili su unapređivanje stručnog usavršavanja profesora, razmjenu dobrih praksi i iskustva profesora i učenika te unapređivanje poučavanja prirodnih znanosti u osnovnim i srednjim školama preko praktičnog iskustva u učionici. I to tako da su učenici srednjih škola, sa svojim profesorima - mentorima, kreirali pokuse i aktivnosti kojima su mlađim učenicima objasnili odabrane temeljne prirodoznanstvene koncepte.

Škole uključene u projekt birale su teme iz različitih STEM predmeta: Biologije, Kemije i Fizike. Dollar Academy odabrala je teme: Oko i vulkan; IES Francisco Giner de los Ríos iz Motrila - Slobodni pad; MIA iz Bruggea - Magnetizam, a V. gimnazija iz Zagreba - Fosile.

image

Učenici srednjih škola i profesori-mentori kreirali pokuse i objasnili prirodoznanstvene koncepte

U V. gimnaziji u projekt se uključilo 30-ak učenika iz generacije koje ja maturirala 2023. godine. U nekoliko skupina učenici su osmislili različite pokuse i aktivnosti koji su nazvani: Fosili - odavno mrtvi organizmi kao da su oživjeli. U prvoj aktivnosti Zabavimo se s fosilima, učenici osnovnoškolci su pod mentorstvom starijih učenika samostalno simulirali proces kojim nastaju fosili. U drugoj aktivnosti, Evolucija konja, s pomoću puzala istražili su evoluciju konja, a u trećoj, Mogu li fosili pomoći geolozima i može li redoslijed slojeva tla pomoći paleontolozima? prvo su prema materijalnim dokazima utvrdili starost vremenske kapsule, a zatim su povezali slike različitih fosila s geološkim razdobljima u kojima su organizmi, čije fosile danas nalazimo, živjeli.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. rujan 2024 10:19