Širi se u regiji

Renomirani švedski proizvođač i trgovac odjećom stiže na tržište susjedne države

Bosna i Hercegovina postati će 71 zemlja u svijetu u kojoj H&M ima trgovine
Ilustracija
 Profimedia, SIPA USA

Nedavnim osnivanjem tvrtke u Sarajevu globalni proizvođač i trgovac odjećom Hennes&Mauritz (H&M) s sjedištem u Švedskoj potvrdio je najave o otvaranju prve trgovine u susjednoj BiH tijekom iduće godine.

Da će BiH postati 71 zemlja u svijetu u kojoj H&M ima trgovine, navodi se i u posljednjem poslovnom izvješću te korporacije prema kojem su u prvoj polovici ove godine ostvarili prihod od prodaje od preko deset milijardi eura, a dobit od oko 600 milijuna eura nakon oporezivanja.

- Većinu trgovina koje otvaramo su na tržištima u nastajanju, a većina trgovina koje zatvaramo nalaze se na već uspostavljenim tržištima. Prodajna mjesta za naše nove marke odjeće otvoriti će se na našim uspostavljenim tržištima. Još uvijek vidimo veliki potencijal za nove trgovine u narednim godinama, budući da prodaja naših novijih marki postupno daju sve veći udio portfelja trgovine – pojasnio je strategiju H&M-a njegov predsjednik Uprave Karl Johan Persson, otkrivši kako je H&M ove godine planirao otvoriti 390 prodavaonica, a zatvoriti njih 150. Ukupno, imaju oko 4800 trgovina diljem svijeta u kojima je zaposleno oko 130 tisuća radnika.

Prvu trgovinu u Hrvatskoj H&M je otvorio 2011., a dosada ih je nanizao petnaest. Prema dostupnim podacima, lani je hrvatski ogranak H&M-a uprihodio 533 milijuna kuna, ostvario dobit od 21 milijuna kuna, a zapošljavao je 333 trgovca.

Kad su u pitanju zemlje okruženja, u Sloveniji je švedski trgovac odjećom prvu trgovinu otvorio 2004., a u Srbiji 2013.. Ukupno, u negdašnjim jugoslavenskim republikama imaju 40 trgovina.

Mediji u BiH spekuliraju kako bi se prvi dućan H&M-a u susjednoj državi mogao nalaziti u sarajevskom trgovačkom centru Alta. Posljednja tržišta prije BiH koje je H&M otvorio bila su Island, Kazahstan, Gruzija,Vijetnam i Kolumbija, sve tijekom prošle godine.

U osvrtu na poslovne rezultate kompanije u prvom ovogodišnjem polugodištu Karl Johan Persson naveo je kako H&M znatno raste više nego samo tržište trgovine odjećom, među ostalim, i na području istočne Europe. Ipak, Persson je priznao kako ukupni poslovni rezultati H&M-a u prvih šest mjeseci ove godine nisu u potpunosti ispunili očekivanja kompanije, što je pripisao promjenama u logistici tvrtke koje se odvijaju u posljednje vrijeme.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 08:52