Ponovo popularne

'Najružnije' natikače na svijetu ruše rekorde prodaje, otkrivamo tajnu njihova uspjeha

Vogue je 'kroksice' proglasio sramotnom obućom koju ne nosimo u javnosti
Drew Barrymore zaštitno je lice tvrtke Crocs
 Profimedia, Insight Media

Ružne pjenaste natikače Crocs u trgovinama su se pojavile prije 15-ak godine, a svijetom su se proširile brzinom munje. Original su brzo zamijenile bezbrojne kopije upitne kvalitete, a s vremenom ipak izgubile na popularnosti.

No, čini se da je 2018. Godina ‘kroksica’. Najpoznatija stranica za internetsku prodaju eBay izvijestila je da su u travnju zabilježili 25 tisuća pretraživanja za rupičaste natikače na području Velike Britanije, a u jednom trenutku Britanci su ‘kroksice’ tražili svake minute. Stilisti i poznavatelji mode smatraju kako je do naglog rasta došlo zbog velikog povratka ovih natikača na modnu pistu, posebno na revijama Balenciage i Christophera Kanea.

Kane je tom prilikom rekao kako je riječ o najrizičnijoj suradnji u koju se upustio.

- Uživam u riziku i područjima do kojih još nitko nije došao. Ovih dana svi surađuju sa svima, a ja želim da moje suradnje ipak nešto znače i po nečemu se ističu.

‘Kroksice’ su bile inspiracija i za Yeezy natikače Kanyea Westa i Snapchat filter predstavljen sredinom travnja koji je iskorišten više od četiri milijuna puta u prvih deset dana. Svemu su pomogli i slavni koji su javno obznanili svoju naklonost natikačama Crocs poput Rihanne i Jareda Leta, a njihovo zaštitno lice je Drew Barrymore. Stoga ne čude podaci eBaya o tome da je u travnju prodano čak 15 tisuća ‘kroksica’, točnije 20 pari po satu.

Porast potražnje povezan je i s velikim povratkom unisex mode, odnosno odjeće koja se podrazumijeva kao najnormalnija za svakodnevno odijevanje, poput Reebok tenisica kakve su nosili naši očevi.

Modna biblija Vogue ‘kroksice’ je prozvala sramotnom obućom koju nosimo kod kuće, a na modnim pistama London Fashion Weeka su se prvi put pojavile u rujnu 2016. Washington Post piše kako nije riječ o slučajnosti, već o dobro promišljenoj strategiji tvrtke Crocs, koju nazivaju najviše polarizirajuća na svijetu.

Iza novih uspjeha stoji velika investicija multinacionalne kompanije Blackstone Group, koja je od 2013. u Crocs uložila preko 200 milijuna dolara. S ulaskom velike privatne grupacije zatvorene su trgovine koje nisu donosile profit, a tvrtka se vratila svom ‘core’ proizvodu, klasičnim pjenastim natikačama koje se prodaju po cijeni od 35 dolara i donose 50 posto profita tvrtke. Zaradili su velikih milijardu dolara i ostvarili rast od 54 posto.


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 07:46