Posao stoljeća za Airbus

Malezijski avioprijevoznik postao glavni kupac Airbusa: Air Asia kupuje 100 aviona

Ukupna narudžba Air Asije kod Airbusa dosegla je vrijednost od 25,8 milijardi dolara
Airbus A380 British Airwaysa
 Profimedia, Zuma Press - Archives

Niskotarifni malezijski avioprijevoznik Air Asia objavio je kupnju još 34 Airbusova A330neo dugolinijaša čime je ukupna narudžba Air Asije kod Airbusa dosegla 100 zrakoplova i vrijednost od 25 milijardi i 800 milijuna eura.

Predsjednik Uprave Air Asie Tony Fernandez potvrdio je kako dodatna kupnja Airbusova znači proširenje poslovanja Air Asije na Europu te da su vodili velike pregovore i s američkim Boeingom.

- Bili smo blizu dogovora s Boeingom. Bila je to bliska borba, do prije tjedan dana ne bih bio u stanju reći koju ćemo odluku donijeti – prokomentirao je pregovore o proširenju narudžbe od Airbusa Tony Fernandez.

Isporuku prvih 66 zrakoplova malezijski avioprijevoznik i europski gigant avioindustrije dogovorili su 2014. na čuvenome Farnborough zračnom hepeningu s rokom isporuke prve letjelice u proljeće ove godine.
- Ovo je izuzetno važan trenutak za Airbus, AirAsia je najveći, najbrže rastući niskobudžetni biznis u Aziji. Oni su naš ključni kupac – ustvrdio je nakon sklopljenog posla s Malezijcima direktor prodaje Airbusa Eric Schultz.

Za širokotrupni A330neo u Air Asiji su se, prema priopćenju kompanije, odlučili zbog motora Rolls-Royce Trent 7000 ugrađenog u nj, novih optimiziranih krila i korištenja lakših kompozitnih materijala u gradnji trupa. U Air Asiji očekuju da će korištenjem novih Airbusa uštedjeti 25 posto goriva u odnosu na potrošnju sadašnjih letjelica.

- Mi znamo sve vijke i opruge ovog zrakoplova. Odluka je donesena nakon najduže analize koju smo poduzeli u posljednjih 16 godina otkako smo preuzeli Air Asiju - upozorio je Tony Fernandez, najavivši kako bi prvi A330neo iz najnovije narudžbe trebao biti isporučen Air Asiji koncem iduće godine. Letjelice će biti stacionirane u Maleziji, Tajlandu i u Indoneziji odakle će kretati na interkontinentalne rute.

Air Asia trenutno ima dvadesetak dužih međunarodnih linija, a magazin Bloomberg procjenjuje da će se spomenutim ulaganjima malezijska kompanija osposobiti za tržišnu utakmicu s arapskim aviokompanijama koje drže većinski udio na pripadajućem tržištu.

Portal Gulfnews podsjeća da je Air Asia 2012. otvorio pa zatvorio liniju Kuala Lumpur-London zbog visokih troškova i slabe potražnje, citirajući Tonyja Fernandeza kako će kompanija sada ponovo povezati Kuala Lumpur i britansku prijestolnicu.

Uz veliku narudžbu aviona, Air Asia i Airbus dogovorili su zajednički rad na otvaranju industrijskog zrakoplovnog centra u Maleziji u idućih 18 mjeseci. Centar bi sadržavao kapacitete za remont i održavanje zrakoplova, kao I obuku pilota.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 08:00