Posao stoljeća za Airbus

Malezijski avioprijevoznik postao glavni kupac Airbusa: Air Asia kupuje 100 aviona

Ukupna narudžba Air Asije kod Airbusa dosegla je vrijednost od 25,8 milijardi dolara
Airbus A380 British Airwaysa
 Profimedia, Zuma Press - Archives
Ukupna narudžba Air Asije kod Airbusa dosegla je vrijednost od 25,8 milijardi dolara

Niskotarifni malezijski avioprijevoznik Air Asia objavio je kupnju još 34 Airbusova A330neo dugolinijaša čime je ukupna narudžba Air Asije kod Airbusa dosegla 100 zrakoplova i vrijednost od 25 milijardi i 800 milijuna eura.

Predsjednik Uprave Air Asie Tony Fernandez potvrdio je kako dodatna kupnja Airbusova znači proširenje poslovanja Air Asije na Europu te da su vodili velike pregovore i s američkim Boeingom.

- Bili smo blizu dogovora s Boeingom. Bila je to bliska borba, do prije tjedan dana ne bih bio u stanju reći koju ćemo odluku donijeti – prokomentirao je pregovore o proširenju narudžbe od Airbusa Tony Fernandez.

Isporuku prvih 66 zrakoplova malezijski avioprijevoznik i europski gigant avioindustrije dogovorili su 2014. na čuvenome Farnborough zračnom hepeningu s rokom isporuke prve letjelice u proljeće ove godine.
- Ovo je izuzetno važan trenutak za Airbus, AirAsia je najveći, najbrže rastući niskobudžetni biznis u Aziji. Oni su naš ključni kupac – ustvrdio je nakon sklopljenog posla s Malezijcima direktor prodaje Airbusa Eric Schultz.

Za širokotrupni A330neo u Air Asiji su se, prema priopćenju kompanije, odlučili zbog motora Rolls-Royce Trent 7000 ugrađenog u nj, novih optimiziranih krila i korištenja lakših kompozitnih materijala u gradnji trupa. U Air Asiji očekuju da će korištenjem novih Airbusa uštedjeti 25 posto goriva u odnosu na potrošnju sadašnjih letjelica.

- Mi znamo sve vijke i opruge ovog zrakoplova. Odluka je donesena nakon najduže analize koju smo poduzeli u posljednjih 16 godina otkako smo preuzeli Air Asiju - upozorio je Tony Fernandez, najavivši kako bi prvi A330neo iz najnovije narudžbe trebao biti isporučen Air Asiji koncem iduće godine. Letjelice će biti stacionirane u Maleziji, Tajlandu i u Indoneziji odakle će kretati na interkontinentalne rute.

Air Asia trenutno ima dvadesetak dužih međunarodnih linija, a magazin Bloomberg procjenjuje da će se spomenutim ulaganjima malezijska kompanija osposobiti za tržišnu utakmicu s arapskim aviokompanijama koje drže većinski udio na pripadajućem tržištu.

Portal Gulfnews podsjeća da je Air Asia 2012. otvorio pa zatvorio liniju Kuala Lumpur-London zbog visokih troškova i slabe potražnje, citirajući Tonyja Fernandeza kako će kompanija sada ponovo povezati Kuala Lumpur i britansku prijestolnicu.

Uz veliku narudžbu aviona, Air Asia i Airbus dogovorili su zajednički rad na otvaranju industrijskog zrakoplovnog centra u Maleziji u idućih 18 mjeseci. Centar bi sadržavao kapacitete za remont i održavanje zrakoplova, kao I obuku pilota.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
06. srpanj 2025 11:12