Ukupno osam društvenih poduzetnika u utorak je, u prostorijama Chilloutka, pred stručnim žirijem Akceleratora za društvena poduzeća prezentiralo svoje poslovne projekte, a kriterije žirija zadovoljilo je njih pet: pivovara Brlog, turistički projket Marunuša, umjetnička platfroma ProPuh, socijalna zadruga Humana Nova te Zelena energetska zadruga (ZEZ).
Pet najboljih društvenih poduzeća u Hrvatskoj time je ušlo u završnu fazu Akceleratora za društvene poduzetnike, novog programa potpore koji je pokrenula čakovečka ACT Grupa. Taj je konzorcij za društvenih poduzeća, u suradnji s Europskim fondom za jugoistočnu Europu i Erste Bank zakladom Erste Stiftung izabranim timovima uspio osigurati financijsku potporu u iznosu sedam tisuća kuna i mentorstvo koje za cilj ima „brušenje” poslovnih planova i pripremanje za prezentaciju pred potencijalnim investitorima.
„Biti poduzetnik je teško, a biti društveni poduzetnik još je i teže”, istaknula je Tina Sirotić, članica žirija i voditeljica odjela za društveno bankarstvo u Erste-u. Prema njezinim riječima, pri izboru najboljih društvenih poduzeća važno je gledati ne samo društvenu dimenziju, već i financijsku. Svi timovi moraju biti svjesni da je biznis važan aspekt njihovog projekta, kaže Sirotić.
S tim se slaže i Stevica Kuharski, član žirija i pokretač startup-a Locodels koji je finalistima poručio da je kupac kralj i da od njega žive.
Naime, modeli društvenih poduzeća često se okreću od tradicionalnog poslovnog modela i svoj fokus stavljaju na potrebe zajednice, manjina i osoba s invaliditetom. Tako timovi finalista, iako raznovrsni, dijele slične društvene ciljeve koji se kreću od modela zadruge, poput craft pivovare Brlog i ZEZ-a, zadruge za grupno investiranje u obnovljive izvore energija. Također, tu je društveno poduzeće Humana Nova koje prodaje potrepštine za tvrtke, ali stavlja naglasak na zapošljavanje osoba s invaliditetom.
Tu su i platforme koje ciljaju na udruživanje i spajanje različitih udruga i ljudi poput Marunuše, turističke agencije koja se od klasičnog, „morskog turizma”, okreće okupljanju svih koji se bave promoviranjem prirode i kulture Knina i okolice, dok platforma ProPuh cilja spojiti kupce i umjetnike.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....