Inovativni pristupi

Tražite posao? Kreativnost se cijeni, od životopisa na pivi ili kolačiću do jumbo plakata!

Na kompetitivnom tržištu radne snage, iskakanjem iz većine nemate što izgubiti
Kanađanin Brennan Gleason otisnuo je životopis na pivu koju je sam proizveo i poslao ju tvrtkama
 Profimedia, Caters News

Veliki plakat s porukom: “Zaposlite me”, kojeg je početkom travnja mlada Dubrovčanka Tina Šmanjak postavila u Zagrebu izazvao je veliki interes javnosti. Ne zbog činjenice da Tina traži posao, već zbog inovativnog načina kojim je pristupila potencijalnim poslodavcima.

Uspostavilo se da ju je na ulaganje vrijedno 1.500 kuna, koliko je platila plakat, nagnao holivudski film “Tri plakata izvan grada”. Skupila je hrabrosti i iskušala sreću. I u tome je uspjela. Tina se originalnim pristupom istaknula se među masom drugih kandidata te su je poslodavci krenuli kontaktirati sami, umjesto obratno.

Nedugo zatim, medijima je odjeknuo još jedan zanimljiv oglas, onaj 29-godišnje Ane Bilen, majke dvoje djece koja je živi u Klanu kraj Rijeke, koja je na duhovit način objasnila zašto je radnik za poželjeti. Osim medijima, njena molba se proširila društvenim mrežama i zasigurno upala u oči poslodavcima.

No, to nisu jedini primjeri kojim su mnogi, posebice mladi, odlučili zaobići konvencionalne metode traženja posla i iskoristiti svoju kreativnost. Među poznatim domaćim primjerima je onaj diplomiranog inženjera zootehnike, Branimira Bračuna, koji je 2011. napravio vlastitu web stranicu na kojoj je dao pregled svog znanja, iskustva i sve podatke potrebne zainteresiranom poslodavcu. Posao je tražio mjesecima, a njegova web stranica pokazala se kao pun pogodak.

U nešto više od 24 sata stranica je zabilježila nevjerojatnih 6000 posjeta te je u roku dva dana dobio pet ponuda za posao, od kojih dvije u struci. Bračun je tada za Jutarnji list pojasnio kako je to učinio svjestan da se poslani životopisi lako izgube u inertnom sustavu te se odlučio nametnuti na drugi način.

Iste te godine, samo šest mjeseci kasnije, Diana Lovrec je moć interneta također iskoristila za potragu za poslom, i to u ljudskim resursima ili administraciji. Na Facebooku je napravila fan stranicu “Diana traži posao” te njom povezala i oglašavanje. Fanovi su stigli brzo, a kako je istaknula, odlučila se za to jer je internet kanal budućnosti.

Strani primjeri dodatno pokazuju koliko ljudska mašta i trud mogu biti veliki. Alexander J. Velicky, millennial koji je očajnički pokušavao naći posao odlučio je također biti poseban. Tada 19-godišnji Amerikanac, prenio je Forbes, žrtvovao je 2.000 sati svoga vremena kako bi poslao kombinaciju životopisa i ljubavnog pisma tvrtki za koju je žarko htio raditi.

Proizvođaču video igara Bethesda poslao je 25 sati dodatnog sadržaja za njihovu popularnu igricu Skyrim i za to angažirao preko 100 ljudi kako bi što uspješnije stigao do krajnjega cilja. Iako se možda radi o ekstremnijem slučaju (rijetko tko ima 2.000 sati viška), ovaj primjer ponovno pokazuje kako je među tisućama prijava za posao ponekad potrebno napraviti korak dalje.

Drugi primjer izvana stiže nam iz Kanade. Student grafičkog dizajna Brennan Gleason pri kraju svog fakulteta dobio je zanimljiv zadatak. Napraviti uradak u kojem će sam sebe promovirati. Budući da je ionako trebao diplomirati za nekoliko mjeseci, odlučio je iskoristiti najviše od tog dio projekta i stvoriti moderan životopis koji bi potencijalnim poslodavcima dao što bolju predodžbu o sebi. U roku sedam tjedana, koliko je trajao projekt, stvorio je "Résum-Ale”, craft pivo sa svojim potpisom na kojeg je stavio naljepnice s crticama iz svog životopisa te QR kodove za pristup cijelome CV-u.

Nakon što svoj jedinstveni životopis posao u nekoliko dizajnerskih tvrtki u Vancouveru i priskrbio si nekoliko ponuda za posao, prihvatio je posao kreativnog direktora agencije Techtone. Gleason je za Huffington Post rekao je kako misli da stvaranje svoje craft pive vjerojatno ne bi funkcioniralo u slučaju prijave za posao u nekim drugim industrijama, no ne misli da je alkohol taj zbog kojeg je dobio posao.

"Mislim da je razlog taj što se moj životopis razlikovao od drugih", rekao je Gleason. "Kao dizajneri, uvijek moramo pokazati svoju kreativnost jer to je prvo što takve tvrtke uoče."

Na tragu toga, spomenimo i jedan sladak primjer. Engleska blogerica Katie Oldham u suradnji s lokalnom slastičarnom izradila je cupcakeove na koje je otisnula jestive QR kodove. Kodovi su vodili na njenu web stranicu u kojem se nastojala predstaviti u punom svijetlu, a sve kako bi pronašla odgovarajuću ljetnu praksu. Poslala je slastice u sjedišta najpoznatijih časopisa za koje je htjela raditi i po svemu sudeći, plan je uspio. Kelly je dobila posao u londonskom Cosmopolitanu.

Postaviti jumbo plakat, oglas na društvenim mrežama ili možda čak na nekom prehrambenom proizvodu, samo su neke u moru ideja kojima možete doći do posla iz snova. Ponekad nije potrebno ni uložiti puno novaca, samo iskoristiti malo mašte i kreativnost. Uostalom, na kompetitivnom tržištu radne snage, iskakanjem iz većine nemate što izgubiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 18:04