SADRŽAJ OMOGUĆAVA VALAMAR

OTKRIVAMO ANALIZU RASTA HRVATSKOG TURIZMA Pogledajte koliko će se novih radnika zaposliti u turizmu u svakoj regiji

 Manuel Paljuh

Znaš li gdje ćeš biti 2020-te? Znamo mi. Radit ćeš u turizmu. A sad pažljivo pročitaj i dobro razmisli. U suprotnom – mogao bi jednog dana požaliti. Znaš li da će se u hrvatsku privredu od 2020. godine samo od turističke aktivnosti godišnje slijevati 14.5 milijardi eura?

Da, dobro čitaš. 14.5. Milijardi eura.

Saznaj sada koje sve poslove nudi Valamar Riviera u Poreču, Rapcu, Dubrovniku i na Krku

Da ti to malo bolje predočimo, to je polovica iznosa s kojim je MMF prije nekoliko godina spašavao Grčku od bankrota, toliko na godišnjoj razini u proračun nakupi Beč, a jednaku svotu novca Rusi planiraju uložiti do 2018. godine za organizaciju Svjetskog nogometnog prvenstva.

Nije loše, zar ne?

E sad, navala je velika pa se treba na vrijeme pripremiti.

Prema istraživanju portala Moj posao iz lipnja 2016. godine, turistički djelatnici toliko vole posao u turizmu da se njih čak 73 posto izjasnilo – kako opet žele raditi za istog poslodavca.

Općenito je 88 posto ispitanika, neovisno o tome jesu li prethodno radili u turizmu ili ne, kazalo kako se definitivno želi okušati u ovom sektoru, od čega njih čak 13 posto o poslu u turizmu sanja od malih nogu.

Pitaš se zašto?

Zato što to najčešće podrazumijeva rad na moru, upoznavanje novih ljudi, stjecanje nekih novih vještina, ali i novih znanja.

"Turizam je sustav djelatnosti koji zaista pruža odlične mogućnosti za karijeru. Orjentiran je na komunikaciju s gostima, i to većinom sa stranih tržišta pa potiče multikulturalnost, a istodobno omogućava raznovrsna radna mjesta pa ovdje svatko može naći svoj "posao po mjeri", ističe Sanja Čižmar, senior partnerica u HD Consultingu.

Saznaj sada koje sve poslove nudi Valamar Riviera u Poreču, Rapcu, Dubrovniku i na Krku

Osim toga, dobre su mogućnosti za razvoj karijere odnosno uspon po hijerarhijskoj ljestvici s obzirom da u vodećim turističkim kućama postoje razrađeni sustavi napredovanja te se ulaže u stalnu edukaciju.

"Izazovi i uvjeti rada u najvećim hotelskim tvrtkama u Hrvatskoj danas su na razini najrazvijenijih turističkih tržišta. Turizam nikada nije bila industrija koja zapošljava samo konobare, kuhare i recepcionere, koji su naravno izuzetno važni, već su oduvijek postojala i konstantno se otvaraju nova, kreativna, izazovna radna mjesta u srednjem, višem i visokom menadžmentu. Niti jedan hotel ne može uspješno poslovati bez stručnjaka za marketing u današnjim veoma turbulentnim tržišnim uvjetima», kaže Miro Dinčić, direktor ljudskih potencijala u Valamar Rivijeri. Toj, jednoj od najvećih turističkih kompanija u zemlji, trebaju vrhunski stručnjaci u prodaji za sve kanale jer imaju specifična pravila i tržišnu utakmicu koja se stalno mijenja, trebaju im napredna znanja iz revenue menadžmenta, financijske analize, upravljanja investicijskim projektima, upravljanja kvalitetom, pravnici, strojari, mehaničari i još puno drugih interesantnih zanimanja.

«Velike su mogućnosti napretka i upravo to je specifično za turističku industriju: napredak je moguć za svakoga a posebice za one koji su prošli sve pozicije u hotelima, od rezervacijskog centra, referenta u prodaji, nosača prtljage, konobara ili recepcionera, pa do voditelja prodaje, marketinga ili restorana. Onaj tko je prošao sve stepenice će vrlo dobro razumjeti važnost kvalitetnog odnosa s gostima i djelatnicima, te imati savršen pogled u mehanizam industrije», napominje Miro Dinčić.

Kolika će potreba za radnicima u turizmu biti 2020. godine najbolje pokazuju podaci iz Strategije hrvatskog turizma.

Tamo je procijenjeno kako će hrvatska privreda do 2020. godine u turističkoj djelatnosti generirati između 20 i 22 tisuće novih radnih mjesta, od čega njih 13 tisuća u hotelima. Samo u Istri tražit će se približno 4000 novih radnika.

Oko devet tisuća novih radnih mjesta bit će u pomoćnim turističkim djelatnostima kao što su tematski parkovi, golf igrališta ili ugostiteljstvo.

Sve u svemu, 2020. godine u turizmu će biti najmanje 40 posto radnih mjesta više nego što ima danas, što su automatski i 40 posto veće šanse za pronalazak posla baš u ovom sektoru.

Saznaj sada koje sve poslove nudi Valamar Riviera u Poreču, Rapcu, Dubrovniku i na Krku

Većina njih planirana je za Istru, dubrovačko i splitsko područje te kontinent, i to zavaljujući najavama i rastu investicija u sektoru turizma koji nas prema svim izračunima očekuje u naredne tri godine.

Do tad bi prema podacima iz Strategije, u turizam trebalo biti uloženo oko sedam milijardi eura, od čega 2,2 milijarde u nove hotele, 525 milijuna rezervirano je za nautičke luke, 550 milijuna u golf igrlišta, tematske parkove i ostale dodatne sadržaje.

Očekivanja konzultantske kuće Horwath HTL još su optimističnija.

“Hrvatska raspolaže s udjelom hotelskih u ukupnim kapacitetima s manje od 15 posto. U konkurentskim destinacijama Mediterana udio hotela iznosi od 40 posto na više. U tom pogledu, a iz perspektive optimističnih očekivanja od turističkog sektora u Hrvatskoj, za očekivati je kako će se u dugom roku u Hrvatskoj trebati realizirati minimalno 50 tisuća novih soba u hotelima i resortima s ukupnim investicijskim potencijalom većim od 4,5 milijarde eura”, ističe direktor Horwath HTL-a Siniša Topalović te dodaje kako pritom postoji cijeli niz drugih naznaka koje govore u prilog rasta i razvoja turističkog sektora.

Dobar znak tako je i činjenica da su tržišta kapitala prepoznala atraktivnost turističkog sektora te kroz dugoročno stabilnu potporu dionicama turističkog sektora osigurali porast dioničkog indeksa CROBEXturista kojeg čine dionice najvećih hotelijerskih kuća kao što su Arenaturist, Hoteli Imperijal, Valamar Rivijera ili Maistra, i to za nevjerojatnih 500 posto u periodu od pet godina.

“Razlog tome je vjerojatno i činjenica da je većina ključnih hotelskih kuća udvostručila svoje prihode unazad zadnjih 10 godina, uz prognozu novog udvostručenja u narednih pet do sedam godina”, procjenjuje Topalović.

Obzirom da bi se najveći dio rasta i ulaganja prema prognozama konzultanata i sektora trebao dogoditi u hotelskim kapacitetima viših kategorija, dakle četiri i pet zvjezdica, sugovornici Jutarnjeg predviđaju i rast plaća u ovom sektoru koji bi radnicima trebao generirati još bolje uvjete rada.

“S obzirom na neuravnoteženost ponude i potražnje na tržištu, odnosno činjenice da je potražnja za radnicima još uvijek veća od ponude, vjerujem da će hotelske kuće, između ostaloga i plaćom, stimulirati radnike na zapošljavanje u turizmu. Tako se očekuje i postupno podizanje plaće na srednji rok”, predviđa Sanja Čižmar.

I javno dostupni podaci Državnog zavoda za zapošljavanje pokazuju kako u sektoru turizma već postoji kontinuirani rast plaća.

U periodu između 2008. i 2014. godine prosječna plaća u turizmu porasla je za 14 posto te je svake godine uzastopno blago rasla.

“Već ove godine se može očekivati blagi pozitivan utjecaj na razinu plaća u sektoru, a pozitivni iskoraci su vidljivi i kroz inicijative određenog broja poslodavaca koji rade na osiguravanju kvalitetnog smještaja za svoje radnike. Dakle, ljestvica se polagano diže i oni koji na tome rade imat će ipak nešto manje problema u osiguranju potrebne radne snage”, zaključuje Topalović.

Sasvim dovoljno razloga da se ta prilika ne propusti...

Valamar Riviera zapošljava 5300 radnika u sezoni, a plaća je 13 posto veća od turističkog sektora. Najveća hrvatska turistička kompanija ima 17 programa za nagrađivanje radnika, dodjeljuje 217 stipendija za učenike strukovnih škola, i više od 45 tisuća sati uloženih u edukaciju radnika. Na službenim stranicama Valamara možete saznati koji se sve poslovi nude u atraktivnim destinacijama kao što su Poreč, otok Krk, Rabac i Dubrovnik.

Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i Valamara, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 18:56